خانهاخبار
IFA 2018: سامسونگ از تلویزیون QLED 8K رونمایی کرد

IFA 2018: سامسونگ از تلویزیون QLED 8K رونمایی کرد

سامسونگ در نمایشگاه IFA 2018 شهر برلین از تلویزیون 8K جدید خود رونمایی کرد که به نمایشگر QLED در ابعاد ۸۵ اینچی مجهز است و از فناوری‌های جذابی همچون دستیار صوتی بیکسبی و +HDR10 بهره می‌برد.
۱۳۹۷/۶/۸

با توجه به این که سامسونگ در ماه جاری از محصولات مختلفی مانند گلکسی نوت ۹، گلکسی تب اس ۴، گلکسی واچ و اسپیکر گلکسی هوم رونمایی کرده بود، انتظار داشتیم در نمایشگاه IFA امسال تمرکز خود را بر لوازم خانگی معطوف کند. بیلبوردهای نصب شده در شهر برلین نیز از معرفی یک تلویزیون جدید توسط این شرکت کره‌ای خبر می‌دادند و سرانجام امروز سامسونگ از تلویزیون Q900 رونمایی کرد که تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.

image

این تلویزیون در بازار آمریکا در ابعاد ۸۵ اینچی و در اروپا علاوه بر این نسخه، در نسخه‌های ۶۵، ۷۵ و ۸۲ اینچی نیز عرضه خواهد شد. تمامی این تلویزیون‌ها به پردازنده‌ی جدید 8K Quantum سامسونگ و تضعیف نور محیطی کاملا منظم مجهز شده‌اند.

این کمپانی برای تولید تصاویر با کیفیت 8K از محتوایی که 8K نیست، از هوش مصنوعی بهره گرفته تا الگوریتم‌هایی تولید کنند که الگوها، فرم‌ها و اجسام را بشناسند و به درستی جزئیات را جایگذاری کند. برای تحقق این امر، سامسونگ از یک پایگاه داده‌ی عظیم بهره می‌گیرد که به صورت پیوسته خودش را به روز می‌کند تا اجسام جدید را هم تشخیص دهد. این پایگاه داده اطلاعات خود را با مبنای معمول روی هر دستگاه از این تلویزیون‌ها منتشر می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هر دستگاه جدیدترین و بهترین فناوری موجود را در اختیار دارد.

سامسونگ در توضیح عملکرد این فرایند گفته است که تمامی محتوا از طریق یک پروسه‌ی جدید و با فرایند Upscaling انجام می‌شود، با این حال، این تلویزیون‌ها توانایی تولید تصاویر 4K با آخرین فناوری‌ها را نیز دارند و گیمرها می‌توانند با اتصال کنسول‌های 4K خود مانند ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن ۴ پرو از تصاویر تولید شده لذت ببرند.

image

 سامسونگ از فناوری HDR جدیدتری برای تلویزیون‌های فوق UHD خود بهره گرفته است که البته مشخصات زیادی را درباره‌ی آن اعلام نکرد اما در مراسم رونمایی از تلویزیون‌های Q900 گفته شد که توانایی تولید نور در رنج ۴۰۰۰ نیت را دارد. این مورد در کنار پشتیبانی از +HDR10 مدل‌های Q900 را به بهترین تلویزیون‌های HDR موجود تبدیل خواهد کرد، حتی اگر رنگ مشکی تولید شده توسط این دستگاه‌ها نتواند به سطحی که جدیدترین تلویزیون OLED 8K شرکت ال‌جی تولید می‌کند برسد.

Q900 نیز مانند تمامی تلویزیون‌های QLED سامسونگ به دستیار صوتی بیکسبی و پشتیبانی از پلتفرم SmartThings این شرکت و Ambient Mode مجهز شده است. کر‌ه‌ای ها در این دستگاه نیز از کابل نامرئی Samsung Signature One Connect استفاده کرده‌اند که برق و سیگنال‌های ویدیویی را از One connect Box به تلویزیون منتقل می‌کند. قیمت این تلویزیون‌ها هنوز اعلام نشده است، اما گفته شده در ماه اکتبر راهی بازار خواهند شد.

برای اطلاع از خبرهای بیشتر درباره‌ی نمایشگاه IFA 2018، رویدادها و کنفرانس‌ّای خبری و همچنین محصولات جدید معرفی شده با جی‌اس‌ام همراه شوید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Ali

۱۳۹۷/۶/۹
به کجا چنین شتابان...

Sina_H

۱۳۹۷/۶/۸
8k؟! بابا ماشالله!