خانهاخبار
احتمال معرفی دوربین داخل نمایشگر تا سال آینده!

احتمال معرفی دوربین داخل نمایشگر تا سال آینده!

گزارش تازه‌ای درباره پیش بینی طراحی گوشی‌آینده منتشر شده است و اشاره کرده که ممکن است سال آینده شاهد رونمایی از گوشی‌هایی مجهز به دوربین سلفی زیر صفحه نمایش باشیم. به نظر می‌رسد که سامسونگ اولین سازنده‌ای باشد که از چنین گوشی هوشمند خلاقانه‌ای رونمایی می‌کند.
۱۳۹۷/۶/۸

بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند در تلاش هستند تا در جهت افزایش ابعاد پنل نمایش این دستگاه‌ها نوعی دوربین سلفی درون صفحه‌ای را توسعه دهند. تازه‌ترین گزارش‌ها در این باره حاکی از ان هستند که اولین دوربین‌های تعبیه شده زیر صفحه نمایش احتمالا از سال 2019 روانه بازار می‌شوند. اگر این پیش بینی‌ها صحت داشته باشند، کمپانی اپل و سایر سازندگان اندرویدی رقیبش دیگر لازم نیست در طراحی ظاهری گوشی‌های خود از بریدگی حاشیه (ناچ) استفاده کنند.

image

کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و شیائومی در ماجراجویی‌های نوآورانه و همچنین تلاش برای افزایش سطح صفحه نمایش در گوشی‌های هوشمند کوچک‌شان به طراحی بدون حاشیه از سه طرف روی آوردند و به همین خاطر گوشی‌های Galaxy S8 و سری Mi MIX را باید حاصل رویکرد مذکور خواند. از طرفی گوشی اسنشال فون در اوت سال 2017 میلادی با بریدگی بسیاری کوچکی به شکل قطره آب در قسمت بالای پنل نمایش معرفی شد و مدت کوتاهی پس از آن هم در ماه سپتامبر شاهد رونمایی از آیفون 10 اپل با بریدگی کمی بزرگ‌تر بودیم. از آن زمان تا به حال، طراحی ناچ به یکی از محبوب‌ترین ترندهای طراحی ظاهری در میان اغلب سازندگان گوشی‌های اندرویدی تبدیل شده است چراکه سازندگان آن‌ها به کمک بریدگی حاشیه به خوبی می‌توانند نسبت نمایش را در محصولات خود افزایش دهند. به نظر می‌رسد که این سازندگان حالا یک قدم دیگر هم در زمینه طراحی ظاهری به جلو برداشته‌اند و می‌خواهند ضمن حذف ناچ از طراحی ظاهری گوشی‌های هوشمند خود در آینده دوربین روی صفحه را جایگزینش کنند.

image

براساس گزارش مذکور که البته هنوز رسما از سوی هیچ سازنده‌ای موردتأیید قرار نگرفته است، اولین گوشی هوشمند با طراحی دوربین روی صفحه نمایش احتمالا در سال آینده معرفی می‌شود. همچنین ذکر نشده که کدام سازنده قرار است اولین گوشی با طراحی مذکور را معرفی کند اما پیش بینی می‌شود که این کمپانی پیشرو سامسونگ باشد. همان‌طور که می‌دانید، سازنده مذکور سال‌هاست که در تلاش است تا تکنولوژی مذکور را توسعه ببخشد و حتی پتنت آن را هم پیش‌تر به ثبت رسانده است. علاوه بر این، سامسونگ سازنده‌ایست که تا به حال هیچ گوشی هوشمندی را با طراحی ناچ معرفی نکرده است و گفته می‌شود که چنین قصدی هم ندارد. این کمپانی بارها با انتشار ویدیوهای تبلیغاتی کوتاه خود طراحی آیفون 10 اپل را دست انداخته است و به همین خاطر به نظر می‌رسد که راهکار پیشنهادی بهتری داشته باشد. اگر این رقیب سرسخت اپل واقعا در حال توسعه نوعی دوربین روی صفحه نمایش باشد، ممکن است کمپانی اپل آن را حتی در توسعه آیفون‌های آینده خود هم به کار بگیرد. به نظر می‌رسد که کمپانی سامسونگ تمایل دارد محصولاتی که توسعه می‌دهد و تولید می‌کند را به سایر سازندگان هم بفروشد. برای مثال، پنل‌های نمایش OLED را در نظر بگیرید که سامسونگ تولید کرده و اپل از آن‌ها در ساخت پرچمدار آیفون 10 خود استفاده کرده است.

از طرفی این پیش بینی الزاما بدین معنی نیست که اپل حتما تکنولوژی سامسونگ را می‌پذیرد. در حالی که اغلب سازندگان در تلاش هستند تا به تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش دست یابند، کمپانی اپل آن را نادیده گرفته و از راهکار بیومتریک دیگری (تشخیص چهره 3 بعدی) در طراحی آیفون‌های تازه خود بهره گرفته است. به نظر می‌رسد دلیل نادیده گرفتن حسگر زیر صفحه نمایش درواقع دیده شدن آن بوده باشد چراکه اپل تمایل دارد از حسگرهای نامرئی استفاده کند. بدین ترتیب اگر حسگر دوربین درون صفحه نمایش هم 100% نامرئی نباشد، تیم کوک و جاناتان می که به ترتیب مدیر عامل و طراح ارشد اپل هستند، تصمیم می‌گیرند از آن در گوشی‌های خود استفاده نکنند. در این گزارش تازه اشاره شده که ممکن است سامسونگ پرچمدار Galaxy S10 خود را در ابتدای سال 2019 با دوربین زیر صفحه نمایش معرفی کند. این موضوع می‌تواند اپل را تحت فشار بگذارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حامد

۱۳۹۷/۶/۸
خدایا اگه سامسونگ رو نداشتیم چیکار میکردیم اگه سامونگ نبود این نواوری ها چگونه به وجود می امد تکنولوژی در حد بیست سال پیش بود