خانهاخبار
گوگل ادعای ترامپ مبنی بر دستکاری نتایج جستجو را تکذیب کرد!

گوگل ادعای ترامپ مبنی بر دستکاری نتایج جستجو را تکذیب کرد!

تا به حال دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایلات متحده به بسیاری از شرکت‌های فناوری و رسانه‌ها حمله و آن‌ها را به نشر اکاذیب درباره‌ی خودش متهم کرده است. اما او در توییت جدیدی گوگل را متهم کرده که تنها خبرهای بد را در مورد او نمایش می‌دهد و با رسانه‌های به قول او «جعلی» همراه است.
۱۳۹۷/۶/۸

پیش از این و در سال جاری، ترامپ شرکت آمازون را به کلاه برداری و فریب شرکت پست آمریکا متهم کرده بود که البته دلیل اصلی آن انتشار مطالبی درباره‌ی او در روزنامه‌ی واشنگتن پست بود که به جف بزوس، مدیرعامل آمازون تعلق دارد. حال آقای رئیس جمهور پر حاشیه به گوگل حمله کرده و فناوری جستجوی او را نیز مورد اتهام قرار داده است.

image

ترامپ روز گذشته در بخشی از توییت خود گوگل را به دستکاری نتایج جستجو متهم کرد، به نحوی که خبرهای انتقادی و بد یا به باور او «خبرهای جعلی» برای کاربران به نمایش درآیند. او در توییت خود اعلام کرد زمانی که عبارت «خبرهای ترامپ» را در گوگل جستجو می‌کند، ۹۶ درصد از مباحت نمایش داده شده از سوی آنچه خودش «رسانه‌های ملی جناح چپ» می‌نامد بوده‌اند. فاکس نیوز اعلام کرده: 

آنچه صبح امروز ترامپ را عصبانی کرد مطلبی از سوی PJ Media بود با این عنوان که ۹۶ درصد نتایج جستجوی گوگل برای «اخبار ترامپ» از سوی رسانه‌های لیبرال است.

image

لارنس کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید، اعلام کرد که دولت به دنبال متعادل کردن (عادی سازی) نتایج جستجوی گوگل است.

اگر زمانی که ترامپ چنین ادعایی علیه این شرکت مطرح کرد، عبارت Trump News را در گوگل جستجو می‌کردید، اولین نتیجه از فاکس نیوز نمایش داده می‌شد که ترامپ به آن تمایل دارد؛ اما باید اشاره کنیم که آن خبر هم خبر مثبتی نبود! پس از آن خبرهایی از سی‌ان‌ان، USA Today، بلومبرگ و ABC News به نمایش در می‌آمد که ترامپ پیش از این نیز آن‌ها را جعلی خطاب کرده بود. مشکل آقای ترامپ این است که خود را به یک رسانه محدود کرده است و باقی را «جعلی» می‌خواند، در نتیجه هر آنچه از این رسانه‌های معروف در نتایج جستجوی گوگل به نمایش در آید را نیز بر علیه خود می‌بیند.

اما گوگل نیز پس از بیانات ترامپ در یک بیانیه‌ی مستقل اعلام کرد که نتایج جستجو را برای اهداف سیاسی دستکاری نمی‌کند. شرح کامل بیانیه‌ی گوگل این‌گونه است:

زمانی که کاربران عنوانی را در نوار جستجوی گوگل تایپ می‌کنند، هدف ما این است مطمئن شویم که در عرض چند ثانیه به مرتبط‌ترین نتایج دست یابند. جستجو برای دستور کارهای سیاسی استفاده نمی‌شود و ما نتایج خود را به سمت هیچ ایدئولوژی سیاسی‌ای جهت نمی‌دهیم. ما هر ساله صدها بهبود برای الگوریتم‌های‌ خود ارایه می‌کنیم تا مطمئن شویم آن‌ها محتوای با کیفیت را در پاسخ به جستجوی کاربران نمایش می‌دهند. همچنان به بهبود موتور جستجوی گوگل ادامه می‌دهیم و هرگز نتایج جستجو را برای احساسات سیاسی دستکاری نمی‌کنیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Kiarash

۱۳۹۷/۶/۸
بنده خدا ترامپ داره با یه دنیا میجنگه. همه بر علیهش کار میکنن ولی واقعا کارش درسته