خانهاخبار
سال 2019؛ سال شکوفایی تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش

سال 2019؛ سال شکوفایی تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش

یک مؤسسه تحقیقاتی باتوجه به آمارهای موجود پیش بینی کرده است سال آینده شاهد معرفی گوشی‌های هوشمند بیشتری با تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش باشیم. براساس گزارش TrendForce این تکنولوژی به تدریج در توسعه گوشی‌های میان رده هم به کار گرفته می‌شود.
۱۳۹۷/۶/۷

براساس گزارشی که TrendForce منتشر کرده است پیش بینی می‌شود که در سال آینده تکنولوژی تعبیه حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش ضمن افزایش سهم بازار از 3% به 13% در میان سازندگان گوشی‌های هوشمند بیشتر رواج پیدا کند. این مؤسسه تحقیقاتی معتقد است که محبوبیت هر دو نوع حسگر اثرانگشت اپتیکال و اولتراسونیک سال آینده افزایش می‌یابد و هزینه‌های ساخت هم احتمالا به اندازه کافی کاهش پیدا می‌کند تا حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش تنها به طراحی گوشی‌های سطح بالا و پرچمدار محدود نشود و سازندگان از آن در توسعه گوشی‌های ارزان‌تر هم استفاده کنند. در گزارش TrendForce همچنین مشخصا به تلاش سامسونگ در جهت معرفی تازه‌ترین پرچمداران خود در ابتدای سال 2019 اشاره شده است. این مؤسسه تحقیقاتی پیش بینی کرده است که سامسونگ پرچمداران 2019 خود را به حسگر اثرانگشت اولترا سونیک ساخت کوالکام مجهز می‌کند.

image

مؤسسه TrendForce همچنین پیش بینی کرده است که سهم بازار تکنولوژی نوین حسگر اثرانگشت اولتراسونیک زیر صفحه نمایش در سال آینده به 6.3% می‌رسد و سامسونگ هم با به کار گرفتن این حسگرها در پرچمداران آینده خود اصلی‌ترین عامل ترویج تکنولوژی و حسگر کوالکام خواهد بود. 6.7% باقی مانده از سهم بازار راهکارهای بیومتریک زیر صفحه نمایش به حسگرهای اپتیکال ساخت تأمین کنندگانی مانند Synaptics تعلق دارد. پیش بینی می‌شود که با رایج شدن استفاده از این تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند، حسگر Synaptics در گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت هم به کار گرفته شود. TrendForce در این گزارش مشخصا به این موضوع اشاره کرده است که حسگر اپتیکال اثرانگشت زیر صفحه نمایش از کمپانی Synaptics سال گذشته به قیمت 12 تا 15 دلار عرضه شد اما ممکن است در سال آینده شاهد کاهش قیمت آن تا 50% باشیم. کاهش قیمت حسگر مذکور باعث می‌شود سایر تأمین کنندگان ازجمله Silead و Goodix هم در این بازار به فعالیت و رقابت بپردازند. همچنین از آنجا که سامسونگ یکی از بزرگترین سازندگان گوشی‌های هوشمند در دنیا شمرده می‌شود، حسگر اولتراسونیک اثرانگشت کمپانی کوالکام هم ممکن است با در حد سایر تکنولوژی‌های صفحه‌ای ارزان شود و بسیاری از سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند هم بتوانند از آن در توسعه گوشی‌های تازه خود استفاده کنند. بدین ترتیب امکان دارد کوالکام علی رغم ورود دیرهنگامش به این عرصه موفق شود تأمین کننده اصلی حسگرهای اولتراسونیک اثرانگشت زیر صفحه نمایش شود و همچنین سایر تأمین کنندگان حسگرهای اپتیکال را هم وادار کند تا در جهت حفظ جایگاه و البته رقابلت با این غول استراتژی‌های خود را دستخوش تغییر کنند.

image

به طور کلی هرکدام از این تغییرات که رخ دهد، نتیجه آن به احتمال زیاد تشویق سازندگان گوشی‌های هوشمند برای بهره گرفتن از حسگرهای اثرانگشت زیر صفحه نمایش خواهد بود. در این صورت فرقی ندارد این حسگرها اپتیکال یا اولتراسونیک باشند؛ مهم این است که گوشی‌های هوشمند در سال 2019 از میان رده تا پرچمدار به این تکنولوژی نوین که مدت‌هاست انتظار ورودش را می‌کشیم مجهز می‌شوند. Vivo X20 Plus UD اولین گوشی هوشمندی است که با تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش در ابتدای سال 2018 رسما معرفی شد و پس از آن هم شاهد رونمایی از گوشی‌های Huawei Porsche Design Mate RS و Oppo R17 بودیم.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۷
روزگاری میشه که گوشی‌های‌پرچمدار هم میشن مثلِ ماشین‌های‌لوکس(پورشه و بنز)
دیگه فقط اجازه میدن نگاه‌شون کنی? از پُشت‌ ویترین‌ها