خانهاخبار
از آیپدهای جدید اپل چه می‌دانیم؟!

از آیپدهای جدید اپل چه می‌دانیم؟!

پس از تحولی که سال قبل در خانواده‌ی آیفون صورت گرفت و ویژگی‌های جذابی که برای آن عرضه شد، انتظار داریم اپل امسال خانواده‌ی تبلت‌های خود را نیز با ویژگی‌ها و تغییرات جدید به روز نماید. تا کنون اطلاعاتی از تغییرات آیپدهای ۲۰۱۸ منتشر شده است که آن‌ها را با هم مرور خواهیم کرد.
۱۳۹۷/۶/۶

اگرچه آیفون محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصول اپل است، اما آیپدها نیز همواره جایگاه ویژه‌ای در میان کاربران داشته‌اند و همچنان جزو حلقه‌ای اصلی محصولات اپل به شمار می‌آیند که هر ساله فروشی چند میلیونی را برای این شرکت به ارمغان می‌آورند.

image

از معرفی آخرین نسل آیپد پرو بیش از یک سال می‌گذرد و اکنون زمان مناسبی برای معرفی مدل جدید این دستگاه است. در بهار امسال اپل یک آیپد ارزان قیمت با تمرکز بر مصارف آموزشی معرفی کرد که از قلم اپل پنسل نیز پشتیبانی می‌کند،‌ اما باز هم نمی‌تواند به اندازه‌ی آیپد پرو نیازهای کاربران خلاق برای نهایت بهره‌وری از یک تبلت با مشخصات به روز و فناوری‌های پیشرفته را رفع کند. با توجه به خبرها و شایعات منتشر شده، اپل پاییز امسال از نسل جدید آیپدهایش رونمایی خواهد کرد.

image

معمولا کوپرتینویی‌ها در ماه سپتامبر آیفون‌های جدید خود را معرفی می‌کنند و پس از آن در ماه اکتبر یک مراسم نیز برای محصولاتی که همزمان با آیفون‌ها معرفی نشدند برگزار می‌شود و احتمالا آیپدهای ۲۰۱۸ در این مراسم و در ماه اکتبر امسال رونمایی خواهند شد. با هم نگاهی داشته باشیم به تمامی اطلاعات موجود از آیپدهای جدید اپل:

طراحی بی‌حاشیه‌ی صفحه نمایش

image

انتظار می‌رود آیپد یا آیپدهای جدید نیز از طراحی نمایشگر بی‌حاشیه مشابه آیفون X بهره مند شوند. در حال حاضر اپل یک مدل آیپد معمولی و دو مدل آیپد پرو را عرضه می‌کند که تفاوت مدل‌های پرو در ابعاد آن‌هاست و با طراحی جدید می‌توان امیدوار بود که در همان ابعاد قبلی یک دستگاه با نمایشگر بزرگتر در اختیار داشته باشیم.

تغییرات ایجاد شده در ابعاد بدنه و نمایشگر مدل‌های آیپد پرو

image

انتظار می‌رود آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی با نسخه‌ای جدید جایگزین شود که در ابعادی مشابه یک نمایشگر ۱۱ اینچی را ارایه می‌کند. اما به نظر می‌رسد نسخه‌ی ۱۲.۹ اینچی که در حال حاضر بزرگترین آیپد تولید شده توسط اپل است، به جای افزایش اندازه‌ی نمایشگر با کاهش ابعاد بدنه مواجه شود.

استفاده از سخت افزار و فناوری‌های جدید

image

با توجه به این که خانواده‌ی آیپد پرو به عنوان پرچم‌داران تبلت‌های اپل شناخته می‌شوند، از چیپست‌های جدیدتر و قدرتمندتر در آن‌ها استفاده می‌شود. به علاوه، گفته می‌شود که اپل تمایل دارد سیستم تشخیص چهره‌ی سه بعدی موجود در آیفون 10 و سنسورهای مرتبط با Face ID را به آیپدها نیز اضافه کند. نشانه‌هایی از احتمال حضور این ویژگی در آیپدها در کدهای منتشر شده دیده می‌شود.

بریدگی بالای نمایشگر؟!

image

با توچه به تجهیز آیپدها به Face ID و استفاده از نمایشگر بی‌حاشیه، احتمالا نمایشگر این تبلت‌ها نیز مانند آیفون X در قسمت بالایی دارای بریدگی (ناچ) است تا سنسورهای سیستم تشخیص چهره‌ی سه بعدی در آن قرار بگیرند. اما با توجه به ابعاد بزرگتر تبلت‌ها، می‌توان کمی حاشیه نمایشگر را حفظ کرد و دوربین‌های مورد نظر را در آن قسمت پنهان کرد و نیازی به حذف کامل حاشیه‌ی اطراف صفحه نمایش نیست.

قیمت مدل‌های جدید

image

با توجه به ادعای بلومبرگ، قیمت آیپدهای جدید مشابه آیپدهای فعلی خواهد بود. در حال حاضر آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با قیمت پایه‌ی ۷۹۹ دلار و آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی با قیمت پایه‌ی ۶۴۹ دلار به فروش می‌رسند. همچنین ادعا شده که امسال آیپد یا آیپد مینی جدیدی عرضه نخواهد شد.

برای اطلاع از خبرهای بیشتر و اطلاعات به روزتر با ما همراه شوید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Erfan iPhone

۱۳۹۷/۶/۶
اقاي رضا جلالي شما دلتون خوش هست خبر درباره ي محصولات 2018 اپل ميذاريد توي سايت با اين وضعيت بازار كي ميتونه ١٠يا ٢٠ ميليون به اين ديوايس ها بده . من خودم اپل فنم ولي ديگه اپل توي ايران تمومه با اين وضعيت _ بايد كم كم تمام اپل استور هاي كه توي ايران ارائه دهنده محصولات و گارانتي اپل بودند جمع كنن مثل (اپل نايس) گرامي _ ديگه من كه عاشق ايفون و بقيه محصولات اپل بودم و هر سال منتظر ميموند تا ايفون بعدي معرفي بشه و هرچه زود به ايران بياد و بخرمش و لحظه شماري ميكردم و خواب نداشتم تا زود به دستم برسه نميدونيد كه موقعي كه ايفون ايكسم رو براي اولين بار باهاش كردم چقدر ذوق داشتم يا موقعي كه ايفون 6 رو خريدم با قيمت ٢٥٠٠٠٠٠ اوايلش _ حالا چي ديگه نميتونم ايفون هاي جديد رو خريد با اين قيمت ها و اين وضعيت اگر اينجوري باشه پايان اپل در ايران هست