خانهاخبار
OnePlus 6T به سیستم تشخیص سه‌بعدی مجهز خواهد بود

OnePlus 6T به سیستم تشخیص سه‌بعدی مجهز خواهد بود

شرکت OnePlus ممکن است به‌زودی پرچمداری با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر، بریدگی به شکل قطره آب و سیستم تشخیص سه‌بعدی عرضه نماید.
۱۳۹۷/۶/۶

شرکت OPPO اخیرا از دو گوشی OPPO R17 و OPPO R17 Pro به صورت رسمی رونمایی کرده است؛ هر دو مدل در بالای صفحه‌نمایش بریدگی به شکل قطره آب دارند که باعث تمایز آن‌ها از دیگر گوشی‌های بدون حاشیه بازار می‌شود. البته برای اولین‌بار شرکت اسنشال گوشی را ارائه داده بود که در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی بسیار کوچکی داشت و این بریدگی به دوربین سلفی اختصاص یافته بود اما شرکت OPPO موفق شده است تا طراحی این بریدگی کوچک را بهبود و همچنین نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه را در گوشی‌های OPPO R17 و OPPO R17 Pro  افزایش دهد.

image

در مقایسه با نسخه معمولی، OPPO R17 Pro به سیستم تشخیص سه‌بعدی ToF (مخفف Time of Flight) مجهز شده است و قابلیت شارژ سریع Super VOOC نیز آن‌را همراهی می‌کند که پیش از این تنها در گوشی OPPO Find X به‌کار گرفته شده بود. از آنجایی‌که OPPO و OnePlus تحت‌نظارت شرکت BBK Electronics کار می‌کنند؛ این احتمال وجود دارد که پرچمدار جدید شرکت وان‌پلاس یعنی OnePlus 6T (نسخه ارتقا یافته OnePlus 6) برخی از قابلیت گوشی‌های OPPO را به قرض بگیرد؛ از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به سیستم تشخیص سه‌بعدی، قابلیت شارژ فوق‌العاده سریع و حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش اشاره کرد که از گوشی OPPO R17 Pro به پرچمدار آینده وان‌پلاس به ارث می‌رسد.

هوآوی اولین شرکتی محسوب می‌شود که گوشی مجهز به دوربین سه‌تایی ارائه می‌دهد و P20 Pro چنین قابلیتی را به همراه داشت. شرکت OPPO مدل Pro گوشی R17 را به دوربین سه‌تایی مجهز کرده است که درون دوربین یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دهانه لنزی متغیر F1.5 / F2.4، سنسور 20 مگاپیکسلی و سیستم تشخیص سه‌بعدی ToF وجود دارد. فناوری که شرکت OPPO از آن استفاده کرده، با آنچه که در پرچمداران iPhone X اپل و OPPO Find X مورد استفاده قرار گرفته تفاوت دارد؛ هر دو مدلی که از آن نام برده شد، از ماژول تابش نور ساختاریافته بهره می‌گیرند که با تابش پرتورهای مادون قرمز و بررسی انحراف پرتوها می‌توانند هویت کاربران را تشخیص دهند. از سوی دیگر، دوربین سه‌بعدی ToF می‌تواند برای تشخیص ژست‌ یا ارائه محتوای واقعیت افزوده مورد استفاده قرار بگیرد؛ به عنوان مثال، می‌توانید پیش از خرید یک وسیله از هماهنگ بودن طراحی آن با دیگر وسایل منزل خود اطمینان حاصل کنید. 

image

این احتمال وجود دارد که گوشی پرچمدار OnePlus 6T به نمایشگر 6.4 اینچی از نوع OLED مجهز شود و همچنین مانند OPPO R17 و OPPO R17 Pro در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی کوچکی به شکل قطره آب داشته باشد. ضمن اینکه احتمال می‌دهیم از محافظ گوریلا گلس 6 برای محافظت احتمالی نمایشگر در برابر خط و خش استفاده شود. OnePlus 6T در صورت تجهیز به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر، اولین گوشی شرکت سازنده خود خواهد بود که با چنین فناوری ارائه می‌شود؛ البته چنین قابلیتی هنوز به گوشی‌های پرچمدار راه پیدا نکرده است و تنها مدل‌های اندکی با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر ارائه می‌شوند. به همین جهت، OnePlus 6T در برخی از زمینه‌ها رقبایش را به چالش بکشد.

قابلیت Super VOOC که برای شارژ سریع گوشی‌های OPPO درنظر گرفته شده است، پشتیبانی محصولات این را از شارژرهای سریع 50 واتی فراهم می‌کند؛ بدین شکل، باتری گوشی‌های هوشمند این شرکت در طی 10 دقیقه تا 40 درصد شارژ می‌شود. همان‌طور که گفته شد، احتمال می‌دهیم این ویژگی به گوشی پرچمدار OnePlus 6T راه پیدا کند. همچنین بعید نیست شرکت OnePlus پرچمدار جدیدش را به سنسوری با دهانه لنزی متغیر مجهز کند؛ مانند آنچه که گوشی OPPO R17 Pro یا پرچمداران گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 سامسونگ ارائه می‌دهند. بد نیست اشاره کنیم که گوشی OnePlus 6T اخیرا از کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) تأییدیه دریافت کرده است و احتمال به‌زودی معرفی خواهد شد. در رابطه با قیمت احتمالی جانشین OnePlus 6 باید اشاره کرد که این مدل بیشتر از 550 دلار قیمت دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)