خانهاخبار
معرفی گوشی گیمینگ Honor Play با پشتیبانی از GPU Turbo و هوش مصنوعی

معرفی گوشی گیمینگ Honor Play با پشتیبانی از GPU Turbo و هوش مصنوعی

گوشی Honor Play اولین گوشی گیمینگ برند آنر است که با قابلیت‌های هوش مصنوعی توسعه یافته. این گوشی با مشخصاتی مشابه Honor View 10 معرفی شده اما تکنولوژی GPU Turbo هم در آن به کار رفته است.
۱۳۹۷/۶/۵

آنر، برند زیرمجموعه هوآوی، چندی پیش از اولین گوشی گیمینگ به نام Honor Play رونمایی کرد. این گوشی صفحه نمایش 6.3 اینچی با وضوح تصویر 1080 و نسبت 19.5:9، باتری 3750 میلی آمپر ساعتی، پردازنده Kirin 970، 4 گیگابایت رم و همچنین 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

مشخصاتی که به آن‌ها اشاره کردیم چندان سطح بالا نیستند و درواقع به جزئیات داخلی Honor View 10 که ابتدای سال 2018 عرضه شد شبیه به نظر می‌رسند. از طرفی کمپانی آنر ادعا می‌کند که تکنولوژی GPU Turbo خلاقانه‌ترین نکته به کار رفته در طراحی Honor Play است. تکنولوژی GPU Turbo درواقع تکنولوژی ادغام و یکپارچه سازی نرم افزار و سخت افزار است که با هدف بهبود پردازش گرافیکی تا 60% و کاهش مصرف انرژی تا 30% توسعه یافته است.

image

همان‌طور که گفتیم، Honor Play از پردازنده Kirin 970 قدرت می‌گیرد. این پردازنده از قابلیت‌های پردازش هوش مصنوعی هم برخوردار است و همین ویژگی باعث می‌شود Honor Play بتواند تجربه گیمینگ 4 بعدی را هم به کاربرانش ارائه دهد. تجربه گیمینگ 4 بعدی تصاویر و صداها را در لحظه پردازش و تحلیل می‌کند و براساس داده‌های آن‌ها بازخورد لرزشی ایجاد می‌کند. ظاهرا از هوش مصنوعی در شبیه سازی صدای فراگیر سه بعدی هم استفاده می‌شود. آنر در این باره ادعا می‌کند که قابلیت‌های مذکور را به خوبی می‌توان در اجرای بازی‌هایی مانند PUBG، Asphalt 9 و بازی‌های مشابه تجربه کرد.

گوشی Honor View 10 دستگاه هوشمند قابل قبولی است و انتظار می‌رود که Honor Play هم با مشخصات فنی مشابه و بدون در نظر گرفتن قابلیت‌های گیمینگش در همان حد و اندازه ظاهر شود. دکمه خانه از طراحی پنل جلوی Honor Play حذف شده است تا فضای بیشتری در اختیار صفحه نمایش قرار گیرد. این گوشی همچنین به پورت ارتباطی USB Type-C و جک هدفون 3.5 میلی متری مجهز شده و حسگر فیزیکی اثرانگشت آن در پنل پشتی قرار گرفته است. دوربین اصلی همچنان 16 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.2 در نظر گرفته شده اما لنز ثانویه مونوکروم 20 مگا پیکسلی‌اش به 2 مگا پیکسلی زاویه باز تغییر کرده است.

image

پردازنده Kirin 970 هوآوی تقریبا یک سال پیش معرفی شد و انتظار می‌رود که نسل تازه‌اش به زودی رونمایی شود. به همین خاطر بی صبرانه منتظریم بررسی‌های تخصصی Honor Play منتشر شوند و نظر کارشناسان را درباره ادعای کمپانی آنر جویا شویم. البته قیمت این گوشی هم مهم است اما آنر هنوز قیمت نهایی آن را اعلام نکرده است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محقق

۱۳۹۷/۱۲/۲۰
چرا توهین میکنی تو این رنج قیمت از این بهتر پیدا کردی بیا بگو

honor7x

۱۳۹۷/۶/۶
قیمت نسخه ی 4/64 این گوشی حدود 3400 هست.
برخی سایتها که از چین کالا وارد می کنند با این قیمت می فروشند که البته بدون گارانتی هست.
نسبت به سایر گوشی ها که مقایسه کنی قیمت بسیار مناسبی داره.
هر چند در سطح جهانی عرضه این گوشی با عرضه پوکوفون شیائومی همزمان شده و میزان فروش اون رو کم کرده.

ali

۱۳۹۷/۶/۵
یه اشغال دیگه از هواوی

ali_micro_f

۱۳۹۷/۶/۵
این ایران میاد؟؟؟؟؟؟؟؟