تست همراه اول

سرویس خبر
5 شهریور 1397 ساعت 17:30
0 نظر

 

نشان تجاری PureView نوکیا بار دیگر توسط HMD Global وارد دنیای گوشی‌های هوشمند خواهد شد

اگر گوشی‌های گذشته‌ی نوکیا را به خاطر داشته باشید، قطعا فراموش نکرده‌اید که مدل‌های رده بالا تمرکز ویژه‌ای روی دوربین داشتند و دوربین‌های آن‌ها با لنزهای زایس و تحت برند PureView تولید می‌شد. حال HMD Global به عنوان صاحب امتیاز برند نوکیا قصد دارد PureView را نیز احیا کند.

اچ‌ام‌دی گلوبال به تازگی برند PureView را که پس از فروش بخش موبایل نوکیا به مایکروسافت در اختیار این شرکت قرار گرفته بود، خریداری کرد و حال قصد دارد بار دیگر میراث کمپانی فنلاندی مشهور را در گوشی‌های هوشمند جدیدی که تحت برند نوکیا تولید می‌شوند به نمایش بگذارد. 

برند PureView اولین بار در سال ۲۰۱۲ و با گوشی Nokia 808 PureView معرفی شد که از سیستم عامل سیمبین استفاده می‌کرد. این گوشی به یک سنسور ۴۱ مگاپیکسلی در دوربین اصلی و یک دوربین سلفی ۳ مگاپیکسلی مجهز بود. یک سال بعد، نوکیا گوشی هوشمند لومیا ۱۰۲۰ با سیستم عامل ویندوزفون را معرفی کرد که از دوربین اصلی ۴۱ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱.۲ مگاپیکسلی بهره می‌گرفت. هر دو گوشی مذکور از لنزهای زایس و فلاش زنون استفاده می‌کردند که در آن زمان عملکرد قابل قبولی را در میان گوشی‌های موجود در بازار ارایه می‌کردند.

پس از آن مدل‌های دیگری از لومیا نیز به دوربین‌هایی تحت برند PureView مجهز شدند که شامل مدل‌های زیر است:

  • لومیا ۹۲۰
  • لومیا ۹۲۵
  • لومیا ۹۲۸
  • لومیا Icon
  • لومیا ۸۳۰
  • لومیا ۹۳۰
  • لومیا ۱۵۲۰
  • لومیا ۹۵۰
  • لومیا ۹۵۰ ایکس ال

همان‌طور که می‌دانید، شرکت فنلاندی اچ‌ام‌دی گلوبال مدتی است که امتیاز تولید گوشی‌های هوشمند اندرویدی با برند نوکیا را در اختیار گرفته است و در روز ۲۳ اوت امتیاز نشان تجاری PureView را نیز از مایکروسافت خریداری کرد. این برند همزمان با فروش بخش دیوایس‌‌ها و سرویس‌های نوکیا به مایکروسافت به مبلغ ۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ به ردموندی‌ها واگذار شده بود. بنابراین، در آینده‌ی نزدیک بار دیگر گوشی‌های هوشمند نوکیا را با دوربین‌هایی تحت برند PureView خواهیم دید.

 

</



  5 شهریور 1397
0 نظر
5.00
  1 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری