خانهاخبار
گران‌ترین خودروی جهان با مبلغ 48.4 میلیون دلار در یک حراجی به فروش رسید

گران‌ترین خودروی جهان با مبلغ 48.4 میلیون دلار در یک حراجی به فروش رسید

فراری 250 GTO تولید سال 1962 به عنوان گران‌ترین خودروی جهان در یک حراجی فروخته شد.
۱۳۹۷/۶/۵

یکی از محصولات فراری رکوردی تازه به نام خود ثبت کرد. خودروی فراری 250 GTO تولید سال 1962 در یک حراجی با قیمت بسیار بالای 48.4 میلیون دلار به فروش رسید. برگزارکنندگان این حراجی مبلغ پایه 33 میلیون دلار را برای این خودرو در نظر گرفته بودند که مبلغ مناسبی برای این خودرو محسوب می‌شود.

image

افراد زیادی خواهان تصاحب این خودرو بودند و مبالغ مختلفی را برای خرید آن پیشنهاد دادند. در نهایت خودروی فراری 250 GTO با مبلغ 48.405 میلیون دلار در اختیار خریدار خوش شانس و البته پولدار خود قرار گرفت. شاید جالب باشد بدانید که در گذشته لقب گران‌ترین خودروی جهان در اختیار یکی دیگر از نسخه‌های فراری 250 GTO بود. این خودرو در سال 2013 در یک حراجی با مبلغ 38.115 میلیون دلار به فروش رسید.

image

در حالی که مبلغ 48 میلیون دلار برای خودروی فراری 250 GTO بالا به نظر می‌رسد، در اوایل سال جاری میلادی یک نمونه از این خودرو با مبلغ بالاتری به فروش رسید. در اوایل امسال یک کلکسیونر با نام David Macneil، خودروی فراری 250 GTO را با مبلغ 80 میلیون دلار خریداری کرد. لازم به ذکر است؛ این خودرو در حراجی به فروش نرسید و به صورت خصوصی خریداری شده است.

image

فراری 250 GTO فروخته شده یکی از 36 خودروی تولید شده از این مدل محسوب می‌شود که دارای شماره شاسی 3413 GT است. این خودرو در ابتدا برای انجام چندین آزمایش توسط فراری تولید و توسط قهرمان مسابقات فرمول 1، Phil Hill در سال 1962 مورد بررسی قرار گرفت. در همان سال این خودرو برنده مسابقات GT ایتالیا شد. این خودرو علاوه بر یکی از 36 فراری 250 GTO تولید شده، یکی از 4 نمونه تقویت شده آن نیز محسوب می‌شود.

image

یکی دیگر از این 4 نمونه خودرو 18 سال پیش، سال 2000 به مدیر سابق بخش نرم افزار مایکروسافت فروخته شد. اطلاعاتی در رابطه با مبلغ پرداخت شده توسط دکتر Greg Whitten در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است، با این حال انتظار می‌رود این فرد مبلغ بالایی را برای تصاحب خودروی محبوب خود پرداخت کرده باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

بهراد

۱۳۹۷/۶/۵
از قدیم گفتن آدم حنای زیادی رو تو حمام در ... میماله

سهراب

۱۳۹۷/۶/۵
یعنی دقیقا بیش از دو برابر مبلغی که اتحادیه اروپا برای شیره مالی سر دولت ایران در برجام...
و این یعنی سیب و گلابیهای برجام....

سهراب

۱۳۹۷/۶/۵
یعنی دقیقا بیش از دو برابر مبلغی که اتحادیه اروپا برای شیره مالی سر دولت ایران در برجام میدهد.
و این یعنی برجام رو ول نکنیم بهتره!!!