خانهاخبار
استون مارتین والکری به قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی جهان مجهز می‌شود

استون مارتین والکری به قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی جهان مجهز می‌شود

استون مارتین ادعا می‌کند خودروی والکری دارای قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی در جهان خواهد بود. والکری جدیدترین هایپرکار این کمپانی محسوب می‌شود.
۱۳۹۷/۶/۵

در دنیای امروز بسیاری از خودروهای موجود در بازار به موتورهای توربوشارژر مجهز شده‌اند و بسیاری از خودروهای سوپراسپرت و همچنین هایپرکارها نیز برای دستیابی به قدرت بیشتر از توربوشارژر بهره می‌برند. با این حال هنوز برخی از سازندگان، محصولات خود را به موتورهای تنفس طبیعی مجهز می‌کنند که در این میان می‌توان به لامبورگینی اشاره کرد که خودروهایی مانند هوراکان را به موتور تنفس طبیعی 10 سیلندر مجهز کرده است. موتورهای تنفس طبیعی در مقایسه با نمونه‌های دارای توربوشارژر صدای بهتری تولید می‌کنند و لذت بیشتری را برای راننده به همراه دارند.

image

شرکت استون مارتین در اواخر سال جاری میلادی جدیدترین هایپرکار خود، والکری را روانه بازار می‌کند. بر اساس ادعای این شرکت، خودروی والکری به قدرتمندترین موتور تنفس در جهان مجهز می‌شود. این موتور را کمپانی Cosworth تولید می‌کند. این شرکت در رابطه با قدرت موتور 12 سیلندر با حجم 6.5 لیتر خود اطلاعات جدیدی را منتشر کرده است. در حالی که Cosworth در زمان توسعه این موتور به قدرت 1000 اسب بخاری آن اشاره کرده بود، هم اکنون قدرت تولیدی توسط این موتور را 1130 اسب بخار اعلام کرده است. این قدرت بیشتر توسط سیستم باتری هیبریدی مورد استفاده در این خودرو تامین می‌شود.

image

در حال حاضر خودروهایی مانند لامبورگینی هوراکان پرفورمانته، فراری GTC4 Lusso و پورشه 911 GT3 به موتور تنفس طبیعی مجهز شده‌اند و قدرت بالایی را در اختیار راننده خود قرار می‌دهند. در سال‌های اخیر شرکت‌های فراری و لامبورگینی برای کسب عنوان تولیدکننده قدرتمندترین موتورهای تنفس با یکدیگر در حال رقابت بودند. در حال حاضر موتور مورد استفاده در فراری 812 سوپرفست قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی جهان محسوب می‌شود. این موتور 12 سیلندر حجمی برابر با 6.5 لیتر داشته و قادر به تولید 789 اسب بخار قدرت است.

image

استون مارتین والکری یک هایپرکار هیبریدی با موتور تنفس طبیعی محسوب می‌شود، بنابراین باید با خودروهای هیبریدی رقابت کند. از خودروهای سوپراسپرت هیبریدی مطرح در بازار می‌توان به فراری لافراری با موتور 950 اسب بخاری و پورشه 918 اسپایدر با موتور 887 اسب بخاری اشاره کرد. برای بررسی ادعای شرکت استون مارتین باید تا زمان ورود رسمی خودروی والکری به بازار منتظر بمانیم.

image

در صورتی دستیابی شرکت Cosworth به قدرت موتور اعلام شده، خودروی استون مارتین والکری تبدیل به یکی از قدرتمندترین خودروهای سوپراسپرت هیبریدی می‌شود. در لیست قدرتمندترین خودروهای هیبریدی محصولاتی مانند گونیگزگ رگرا قرار دارند، البته این خودروها به موتور توربوشارژر مجهز شده‌اند. استون مارتین والکری نشان‌دهنده زنده بودن موتورهای تنفس طبیعی در جهان است. از این خودرو تنها 175 نمونه تولید می‌شود. در حال حاضر تمامی نمونه‌های این خودرو به فروش رسیده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)