خانهاخبار
شیائومی و لنوو به دنبال توسعه گوشی هوشمندی با پردازنده اسنپ‌دراگون و مودم 5G

شیائومی و لنوو به دنبال توسعه گوشی هوشمندی با پردازنده اسنپ‌دراگون و مودم 5G

گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که کوالکام قصد دارد تا دسامبر سال جاری از پردازنده اسنپ‌دراگون 855 خود پرده بردارد. این پردازنده ممکن است در دو نسخه با مودم 5G یا بدون آن در اختیار سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار گیرد.
۱۳۹۷/۶/۵

کمپانی چینی شیائومی دو روز پیش در شبکه اجتماعی Weibo مطلبی را درباره نسل بعدی پردازنده‌های موبایلی کوالکام از این سازنده نامی بازنشر و عبارت "توقع" را هم به آن اضافه کرد. جالب توجه است که پس از آن کمپانی لنوو هم وارد میدان شد و به این مطلب با عبارت "بیش از آنچه انتظارش را دارید" پاسخ داد.

همین موضوع باعث شد تا بسیاری از خبرگزاری‌ها در گزارشی تازه مدعی شوند که احتمالا هر دو کمپانی لنوو و شیائومی در حال توسعه گوشی هوشمند تازه‌ای هستند که قرار است از پردازنده موبایلی تازه کوالکام قدرت بگیرد. علاوه بر این انتظار می‌رود که این گوشی‌های تازه شیائومی و لنوو از شبکه ارتباطی پرسرعت 5G پشتیبانی کنند چراکه کمپانی کوالکام تأیید کرده است که پردازنده نسل بعدی این سازنده می‌تواند با مودم Opteron X50 5G سازگار شود.

image

کوالکام که در حال حاضر بازار ساخت پردازنده‌های موبایلی را در چنگ خود گرفته، در تلاش است نسل بعدی پردازنده‌های خود را توسعه دهد و تکمیل کند. این کمپانی تأیید کرده است که نسل بعدی پردازنده‌هایش با ساختار 7 نانومتری طراحی می‌شود و براساس تازه‌ترین گزارش‌ها کمپانی TSMC قرار است روند تولید انبوه این پردازنده 7 نانومتری را از 3 ماهه چهارم سال 2018 آغاز کند.

گزارش مرتبط دیگری هم منتشر شده است که ادعا می‌کند کوالکام قصد دارد برنامه نام گذاری پردازنده‌های خود را با معرفی این چیپست تازه دستخوش تغییر کند. پردازنده اسنپ‌دراگون 855 با اسم رمز Hena در حال حاضر با شناسه SM8150 شناخته می‌شود و ابعاد آن 12.4 در 12.4 میلی متر است.

در گزارش دیگری اشاره شده است که پردازنده SM8150 احتمالا با مودم 5G توسعه نمی‌یابد. در عوض کمپانی کوالکام آن را با مدل اسنپ‌دراگون X24 و پشتیبانی از Cat.20 LTE عرضه می‌کند. از طرفی پیش از آن گزارش شده بود که پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 855 یا همان SM8150 به مودم داخلی SDX50 مجهز و به نام Snapdragon 855 Fusion Platform معرفی می‌شود. تنها توجیه خوشایند این است که پیش بینی کنیم کوالکام قصد دارد دو نسخه از پردازنده پرچمدار تازه خود معرفی کند؛ بدین ترتیب که یک نسخه از آن از مودم 5G بهره ببرد و دیگری فاقد این مودم باشد.

چند روز پیش هم شاهد انتشار خبر دیگری بودیم که ادعا می‌کرد برخی سازندگان گوشی‌های هوشمند حالا نمونه پردازنده اسنپ‌دراگون 855 را دریافت کرده‌اند و می‌توانند برخی محصولات آینده خود را با این پردازنده که معرفی نشده است توسعه دهند.

هنوز نمی‌دانیم کمپانی کوالکام قصد دارد پردازنده سطح بالای موبایلی خود را چه زمانی معرفی کند اما انتظار می‌رود که در یکی از روزهای ماه دسامبر شاهد رونمایی از آن باشیم. همچنین پیش بینی می‌شود که اولین گوشی‌های مجهز به اسنپ‌دراگون 855 در اوایل سال 2019 روانه بازار شوند.

از طرف دیگر این سازنده قصد دارد محصول تازه‌ای را در تاریخ 10 سپتامبر (19 شهریور) معرفی کند. کمپانی کوالکام دعوتنامه‌های رسمی این رویداد را چند روز پیش منتشر و ارسال کرد. انتظار می‌رود نقطه عطف این رویداد رسمی رونمایی از پردازنده تازه‌ای مخصوص ساعت‌های هوشمند باشد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)