خانهاخبار
ابرخودروی آمریکایی SSC Tuatara با موتور 1750 اسب بخاری معرفی شد

ابرخودروی آمریکایی SSC Tuatara با موتور 1750 اسب بخاری معرفی شد

شرکت Shelby SuperCars North America از هایپرکار جدید خود رونمایی کرد. این خودرو دارای موتور 1750 اسب بخاری است.
۱۳۹۷/۶/۴

شرکت Shelby SuperCars North America که به اختصار SSC نامیده می‌شود، در گردهمایی Pebble Beach از نسخه نهایی هایپرکار Tuatara رونمایی کرد. نمونه مفهومی این خودرو نزدیک به 7 سال پیش توسط شرکت SSC معرفی شده بود. این خودرو به موتور 8 سیلندر با حجم 5.9 لیتر مجهز شده که از توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد. این موتور در حالت استاندارد قدرتی برابر با 1350 اسب بخار تولید می‌کند. زمانی که راننده باک این خودرو را با سوخت کاملا باکیفیت پر کند، قدرت موتور به 1750 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند.

image

این موتور قدرتمند در میانه بدنه SSC Tuatara قرار گرفته است. این موتور وزنی برابر با 194 کیلوگرم دارد و حداکثر دور موتور آن برابر با 8800 دور در دقیقه است. قدرت تولیدی موتور به وسیله یک جعبه دنده 7 سرعته دستی که از سیستم رباتیک بهره می‌برد، به چرخ‌های عقب جدیدترین هایپرکار شرکت SSC منتقل می‌شود. وزن کلی این ابرخودرو در حالت خشک به 1247 کیلوگرم می‌رسد که بسیار مناسب است. کمپانی SSC موفق شده ضریب درگ این خودرو را به 0.279 برساند.

image

این کمپانی آمریکایی برای کاهش وزن خودروی Tuatara در بسیاری از بخش‌های آن از فیبر کربن استفاده کرده است. شاسی و بدنه این خودرو دارای جنس فیبر کربن است و شرکت SSC برای تولید رینگ‌های آن نیز از فیبر کربن استفاده کرده است. در هایپرکار SSC Tuatara شاهد استفاده از رینگ‌های 20 اینچی هستیم که دارای لاستیک‌های میشلن Pilot Sport Cup است.

image

این هایپرکار طولی برابر با 4.42 متر دارد و فاصله دو محور چرخ‌های آن به 2.67 متر می‌رسد. ارتفاع این ابرخودرو شرکت SSC برابر با 1.1 متر است. کمپانی SSC اعلام کرده تولید این خودرو را در آینده نزدیک شروع می‌کند و هم‌اکنون در حال ثبت سفارشات است. از این خودرو تنها 100 نمونه تولید می‌شود. SSC خودروی جدید خود را در واشنگتن تولید می‌کند. بر اساس گفته این شرکت، هایپرکار SSC Tuatara قادر به دستیابی به سرعت 483 کیلومتر بر ساعت است. برای بررسی ادعای این شرکت باید تا زمان عرضه هایپرکار SSC Tuatara به بازار صبر کنیم. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)