خانهاخبار
حقایقی جالب در رابطه با بوگاتی دیوو؛ جدیدترین ابرخودروی شرکت بوگاتی

حقایقی جالب در رابطه با بوگاتی دیوو؛ جدیدترین ابرخودروی شرکت بوگاتی

شرکت بوگاتی در گردهمایی Pebble Beach از جدیدترین خودروی خود رونمایی کرد. در این مطلب برخی از ویژگی‌های ابرخودروی بوگاتی دیوو را بیان می‌کنیم.
۱۳۹۷/۶/۴

شرکت بوگاتی در رویداد بپل بیچ از جدیدترین ابرخودروی خود، بوگاتی Divo به صورت رسمی رونمایی کرد. این تولیدکننده هایپرکار فرانسوی از ماه جولای سال جاری میلادی تیزرهایی از این خودرو در فضای مجازی منتشر کرده بود. این خودرو به موتور 1500 اسب بخاری بوگاتی شیرون مجهز شده است.

سرعت خودروی بوگاتی Divo به صورت الکترونیکی بر روی 380 کیلومتر بر ساعت محدود شده و بوگاتی برای آن قیمت 5.8 میلیون دلار را در نظر گرفته است. بدون هیچ شکی بوگاتی دیوو یک محصول بی‌نظیر است. در ادامه به بیان 5 حقیقت جالب در رابطه با بوگاتی دیوو می‌پردازیم.

89 کیلوگرم نیروی Downforce بیشتر

image

بوگاتی با تغییراتی در طراحی جدیدترین هایپرکار خود توانسته علاوه بر ظاهری زیبا و جذاب، آیرودینامیک آن را نیز بهبود دهد. این خودرو در مقایسه با بوگاتی شیرون، 89 کیلوگرم نیروی رو به پایین (Downforce) بیشتری دارد. نیروی داون فورس بوگاتی دیوو برابر با 455 کیلوگرم است. در حالی که بوگاتی Divo دارای المان‌های بیشتری در بدنه است، در مقایسه با بوگاتی شیرون وزن کمتری دارد. وزن این خودرو به 1941 کیلوگرم می‌رسد.

نیروی گرانش 1.6g

image

با افزایش نیروی Downforce، نیروی گرانش نیز افزایش پیدا می‌کند. خودروی بوگاتی Divo دارای نیروی گرانش 1.6g است. در حالی که این نیروی گرانش در مقایسه با نیروی گرانش بوگاتی شیرون (1.5g) بهبود کمی را از نظر تئوری تجربه کرده است، در صنعت خودرو بی‌نظیر محسوب می‌شود. این تفاوت در نیروی گرانش باعث می‌شود بوگاتی Divo عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با شیرون داشته باشد.

حداکثر سرعت 380 کیلومتر بر ساعت

image

حداکثر سرعت بوگاتی دیوو در مقایسه با بوگاتی شیرون کاهش پیدا کرده است. در حالی که بوگاتی شیرون حداکثر سرعتی برابر با 420 کیلومتر بر ساعت دارد، حداکثر سرعت بوگاتی Divo بر روی 380 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. یکی از دلایل سرعت کمتر این ابرخودروی جدید، نیروی رو به پایین بیشتر آن است. اگر چه حداکثر سرعت محصول جدید ویوو با کاهش مواجه شده ولی شتاب آن بالاتر است. سرعت بوگاتی دیوو در مدت زمان 2.4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

قیمت 5.8 میلیون دلاری

image

بوگاتی دیوو با قیمت 5.8 میلیون دلاری خود یکی از گران‌ترین محصولات در صنعت خودرو محسوب می‌شود. این خودرو در مقایسه با بوگاتی شیرون به میزان 2.78 میلیون دلار و در مقایسه با بوگاتی ویرون سوپر اسپرت، 4.08 میلیون دلار گران‌تر است. با توجه به تولید محدود این خودرو، انتظار می‌رود در آینده قیمت آن افزایش چشمگیری در بازار پیدا کند.

تولید محدود 40 دستگاه

image

بوگاتی قصد دارد تنها 40 نمونه از این ابرخودروی استثنایی خود تولید کند. لازم به ذکر است؛ هم اکنون تمامی نمونه‌های تولیدی بوگاتی Divo پیش فروش شده‌ است. به می‌رسد قیمت نزدیک به 6 میلیون دلار این خودرو نتوانسته افراد پولدار را از خرید این ابرخودرو منصرف کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

iman

۱۳۹۷/۶/۴
اگه دلاری رو 10 هزار تومن هم حساب کنی، میشه یه چیزی تو مایه های 000`000`000`58 تومن...
که اگه ماهی 2 میلیون حقوق بگیری (و بدون احتساب بازنشستگی و کم شدن حقوق)، باید 29000 ماه کار کنی تا یکی از اینا بگیری!
این یعنی 2417 سال!
اصن ما برا چی همچین مطلبی رو می خونیم؟ (به استثنای آقازاده های محترم)