خانهاخبار
شرکت هنسی موتور 1600 اسب بخاری غول پیکر ونوم F5 را به نمایش گذاشت

شرکت هنسی موتور 1600 اسب بخاری غول پیکر ونوم F5 را به نمایش گذاشت

هنسی یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تیونینگ خودرو محسوب می‌شود. این کمپانی قصد دارد در آینده از اولین سوپراسپرت خود رونمایی کند، در همین راستا موتور مورد استفاده در آن را در Pebble Beach به نمایش گذاشته است.
۱۳۹۷/۶/۴

به نظر می‌رسد خودروی هنسی ونوم F5 واقعی باشد چرا که این شرکت موتور مورد استفاده آن را در گردهمایی پبل بیچ به نمایش گذاشته است. این خودرو در نمایشگاه SEMA 2017 به نمایش گذاشته شده بود و حال شاهد خودنمایی موتور 1600 اسب بخاری آن در هفته خودروی مونتری کالیفرنیا هستیم. این موتور 8 سیلندر بوده و حجم آن 7.6 لیتر است. این موتور به وسیله توربوشارژر دوقلو قادر به تولید 1600 اسب بخار قدرت است.

image

هنسی برای تولید این موتور از آلومینیوم و فولاد استفاده کرده است. بر اساس گزارش‌ها، موتور هنسی F5 قادر به تولید گشتاور بسیار بالای 1762 نیوتون متر است. این موتور با همکاری شرکت‌های Shell و Pennzoil به مدت 5 سال مراحل توسعه خود را طی کرده است. موتور هنسی در مقایسه با دیگر موتورهای مورد استفاده در هایپرکارهای مطرح بازار قدرت بیشتری می‌تواند تولید کند. در حال حاضر موتور بوگاتی شیرون قادر به تولید 1479 اسب بخار قدرت و موتور گونیزگ رگرا قادر به تولید 1500 اسب بخار قدرت است که هر دو 100 اسب بخار قدرت کمتری در مقایسه با موتور هنسی ونوم F5 دارند.

image

با توجه به هایپرکارهای موجود در بازار می‌توان گفت هنسی ونوم F5 به قدرتمندترین موتور در صنعت خودرو مجهز می‌شود. شرکت هنسی قصد دارد با استفاده از این موتور پرقدرت، رکورد سرعت را جابه‌جا کند. در زمان معرفی اولیه این خودرو، شرکت هنسی برای شکستن رکورد سرعت در سال 2019 اعلام آمادگی کرده بود. به گفته هنسی سرعت خودروی ونوم F5 به 482 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای بررسی ادعای این شرکت باید تا زمان عرضه هایپرکار آن به بازار صبر کنیم.

image

این خودروی شرکت هنسی بر اساس شاسی جدیدی که توسط مهندسان این شرکت توسعه یافته است، تولید می‌شود. در گذشته این شرکت برای تولید محصولات خود از شاسی‌های شرکت لوتوس استفاده می‌کرد. استفاده از فیبر کربن در ساخت بدنه این خودرو باعث کاهش وزن آن به 1360 کیلوگرم شده است. ضریب درگ این خودرو برابر با 0.33 است. بنابر اعلام هنسی، تنها 24 نمونه از این خودرو تولید می‌شود. این خودرو با قیمت 1.6 میلیون دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. در حال حاضر 15 عدد از این خودرو به فروش رسیده است بنابراین اگر خواهان تصاحب این هایپرکار هستید، باید عجله کنید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ایمان

۱۳۹۷/۶/۵
وایسین وایسین منم الان پرایدمو می فروشم یکی از اینا می خرم