خانهاخبار
لنوو پنج تبلت اندرویدی جدید معرفی کرد

لنوو پنج تبلت اندرویدی جدید معرفی کرد

لنوو هفته گذشته 5 تبلت اندرویدی تازه را رسما معرفی کرد. این تبلت‌ها در بخش‌های مختلف از پایین رده تا میان رده توسعه یافته‌اند اما تاریخ عرضه و قیمت نهایی‌شان هنوز مشخص نیست.
۱۳۹۷/۶/۳

کمپانی لنوو پنجشنبه هفته گذشته از چند تبلت تازه مجهز به سیستم عامل اندروید پرده برداشت و قصد دارد همه آن‌ها را در هفته‌های آینده روانه بازار سازد. این تبلت‌های متفاوت برای کاربران با سلیقه‌های مختلف توسعه یافته‌اند و همچنین کمپانی سازنده قصد دارد کاورهای محافظ گوناگونی را هم به همراه‌شان عرضه کند. این تبلت‌های همراه با نام‌های تجاری Tab E7، Tab E8، Tab E10، Tab M10 و Tab P10 معرفی شده‌اند و لنوو هم به همه مشخصات اصلی آن‌ها اشاره کرده است. از طرفی هنوز خبری درباره قیمت نهایی و تاریخ عرضه‌شان در دسترس نیست.

image

Lenovo Tab P10

Lenovo Tab P10 قدرتمندترین مدل از میان این 5 تبلت تازه است اما همچنان یک تبلت میان رده به شمار می‌رود. این مدل از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 450 با قدرت پردازش 1.8 گیگاهرتز بهره می‌برد و به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که می‌توان آن را به کمک کارت حافظه جانبی تا 256 گیگابایت هم ارتقا بخشید. Lenovo Tab P10 صفحه نمایش 10.1 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح تصویر فول اچ دی 1920 در 1080 دارد و دوربین‌های اصلی و سلفی آن به ترتیب 8 و 5 مگا پیکسلی هستند. این تبلت تازه از سیستم عامل پیش فرض اندروید 8.0 اوریو بهره می‌برد و یک درگاه سیم کارت با پشتیبانی از 4G LTE مبتنی بر GSM، جک هدفون 3.5 میلی متری، پورت USB Type-C 2.0 و باتری 7000 میلی آمپر ساعتی دارد که گفته می‌شود قادر است با یک بار شارژ حدودا 15 ساعت ویدیو پخش کند. Lenovo Tab P10 در رنگ‌های مشکی و سفید معرفی شده است و هر دو نسخه آن به بلندگوهای استریو 4گانه با پشتیبانی از Dolby Atmos مجهز شده‌اند. کمپانی لنوو همچنین تأیید کرده است که این تبلت تازه را به همراه اکسسوری بامپر روانه بازار خواهد کرد.

image

Lenovo Tab M10

Lenovo Tab M10 به منظور رقابت با سایر تبلت‌های اندرویدی بخش میان رده‌های معمولی و سطح پایین بازار طراحی شده است. این گجت هوشمند در رنگ‌های مشکی و سفید معرفی شده است و صفحه نمایش 10.1 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح تصویر فول اچ دی 1920 در 1200 دارد. تبلت Lenovo Tab M10 همچنین به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD تا 256 گیگابایت هم ارتقا می‌یابد. دستگاه مذکور از باتری 4850 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و براساس ادعای سازنده قادر است در صورت شارژ کامل حدودا 5 ساعت ویدیو پخش کند. دوربین‌های اصلی و سلفی این دستگاه به لنزهای تکی 5 و 2 مگا پیکسلی تجهیز شده‌اند و جک هدفون 3.5 میلی متری و همچنین یک پورت ارتباطی USB Type-C 2.0 هم در بدنه تعبیه شده است. Lenovo Tab M10 از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 450 با 8 هسته پردازشی و قدرت 1.8 گیگاهرتز بهره می‌برد و سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو به صورت پیش فرض روی آن نصب شده است. این مدل هم از امکان ارتباطی 4G LTE سلولار پشتیبانی می‌کند اما تنها یک سیم کارت را می‌توان روی آن قرار داد.

image

Lenovo Tab E10

تبلت Lenovo Tab E10 صفحه نمایش 10 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح تصویر اچ دی 1280 در 800 دارد و از 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. این مدل تنها در رنگ مشکی معرفی شده است اما کمپانی لنوو قصد دارد آن را در دو نسخه با کانفیگ متفاوت روانه بازار سازد تا کاربران علاقه مند هم قادر باشند نسخه دلخواه را باتوجه به میزان رم انتخابی خود (1 یا 2 گیگابایت) برگزینند. این تبلت همچنین به سیستم عامل اندروید اوریو Go Edition مجهز شده است و اولین دستگاه اندرویدی مجهز به نسخه Go است که بیش از 1 گیگابایت حافظه رم دارد. Lenovo Tab E10 از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 210، دوربین اصلی و سلفی 5 و 2 مگا پیکسلی و باتری با ظرفیت 4850 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد و می‌تواند با یک بار شارژ کامل حدودا 7 ساعت ویدیو پخش کند. این مدل از شبکه ارتباطی سلولار پشتیبانی نمی‌کند اما دارای درگاه مخصوص کارت حافظه جانبی microSD است و می‌توانید حافظه داخلی آن را تا 128 گیگابایت افزایش دهید. جک هدفون 3.5 میلی متری هم در بدنه این مدل دیده می‌شود.

image

Lenovo Tab E7 و Tab E8

Lenovo Tab E7 یک تبلت سطح پایین به شمار می‌رود اما طراحی ظاهری آن به گونه‌ای توسعه یافته است که با توجه به ضخامت ناچیز بدنه‌اش که 8.8 میلی متر است نسبت به سایر رقیبانش کاملا متمایز به نظر می‌رسد. این مدل به پردازنده مدیاتک MT8167 با قدرت حداکثر 1.3 گیگاهرتز، 1 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و کارت حافظه جانبی microSD تا 128 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. ظرفیت باتری آن معادل 2750 میلی آمپر ساعت گزارش شده و قادر است در صورت شارژ کامل 5 ساعت ویدیو پخش کند. Lenovo Tab E7 از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و جک هدفون 3.5 میلی متری به همراه صفحه نمایش 7 اینچی LCD با وضوح تصویر 1024 در 600 دارد. دوربین اصلی این مدل 2 مگا پیکسلی در نظر گرفته شده است در حالی که دوربین سلفی‌اش کیفیت 0.3 مگا پیکسلی دارد که ممکن است از نظر برخی کاربران بسیار قدیمی و سطح پایین به نظر برسد. از طرفی نباید فراموش کرد که تبلت Lenovo Tab E7 درواقع یک دستگاه پایین رده است و احتمالا کمتر از 100 دلار قیمت گذاری می‌شود. این تبلت همچین به اندروید اوریو Go Edition مجهز می‌شود و مشخصات فنی‌اش با قیمت احتمالی آن همخوانی دارند.

image

Lenovo Tab E8 همان‌طور که از نامش برمی‌آید صفحه نمایش 8 اینچی دارد و بسیار شبیه به Lenovo Tab E7 طراحی شده است. این مدل پنل نمایش LCD با وضوح تصویر اچ دی 1280 در 800 و باتری 4850 میلی آمپر ساعتی دارد که حدودا دو برابر باتری موجود در مدل Lenovo Tab E7 دوام می‌آورد. البته بسیاری از مشخصات داخلی این دو مدل مشابه هستند اما در بخش نرم افزاری این مدل شاهد سیستم عامل پیش فرض اندروید نوقا هستیم که به نظر می‌رسد در آینده نزدیک هم به اوریو به روزرسانی نشود. دوربین اصلی و سلفی Lenovo Tab E8 به ترتیب 5 و 2 مگا پیکسلی طراحی شده است که به همین خاطر می‌تواند تصاویر بهتری نسبت به  Tab E7ثبت کند. هر دو مدل Tab E7 وTab E8 در رنگ مشکی معرفی شده‌اند اما E8 از شبکه ارتباطی سلولار پشتیبانی نمی‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)