خانهاخبار
ویندوز ۹۵ به عنوان یک اپلیکیشن مستقل برای ویندوز، macOS و لینوکس در دسترس قرار گرفت

ویندوز ۹۵ به عنوان یک اپلیکیشن مستقل برای ویندوز، macOS و لینوکس در دسترس قرار گرفت

ویندوز ۹۵ که در دو دهه‌ی گذشته به عنوان سیستم عامل مورد استفاده قرار می‌گرفت، اکنون در قالب یک اپلیکیشن مستقل برای رایانه‌های بهره مند از سیستم‌ عامل‌های ویندوز، macOS و لینوکس عرضه شده است.
۱۳۹۷/۶/۳

پیش از این شاهد پورت ویندوز ۹۵ برای ساعت‌های هوشمند اندرویدی و اپل واچ و همچنین ایکس باکس وان بوده‌ایم، اما امروز این سیستم عامل محبوب به عنوان یک اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های دسکتاپ نیز عرضه شد.

Felix Rieseberg به عنوان توسعه دهنده‌ی این اپلیکیشن، این امکان را فراهم کرده است تا علاقه مندان به نوستالژی‌های دنیای فناوری از طریق اپ مذکور به گشت و گذار در محیط ویندوز ۹۵ بپردازند. او کدها و اینستالرهای این پروژه‌ را در گیت‌هاب منتشر کرده است. با استفاده از اپلیکیشن ویندوز ۹۵ شما می‌توانید از برنامه‌هایی مانند وردپد، پینت و بازی محبوب Minesweeper استفاده کنید. متاسفانه مرورگر اینترنت اکسپلورر موجود در این اپ در باز کردن صفحات وب‌سایت‌ها موفق عمل نمی‌کند.

image

اپلیکیشن ویندوز ۹۵ مخصوص پلتفرم‌های دسکتاپ تنها ۱۲۹ مگابایت حجم دارد و می‌توانید از طریق این لینک نسخه‌های ویژه‌ی ویندوز و macOS آن را دریافت نمایید. همچنین در هنگام اجرای اپلیکیشن ویندوز ۹۵، این برنامه حدود ۲۰۰ مگابایت از فضای رم را اشغال خواهد کرد، حتی اگر تمامی برنامه‌ها و بازی‌های موجود در محیط ویندوز ۹۵ را باز کنید! 

ویندوز ۹۵ یکی از نسخه‌های محبوب ویندوز است که در ماه اوت ۱۹۹۵ توسط مایکروسافت معرفی شد و در زمان خود فروش قابل قبولی را به ثبت رساند؛ به علاوه، اولین نسخه از سیستم عامل ویندوز بود که به مرورگر اینترنت اکسپلورر مجهز شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)