خانهاخبار
نسل تازه گوشی‌های RAZR موتورولا با پنل نمایش منعطف در راه است

نسل تازه گوشی‌های RAZR موتورولا با پنل نمایش منعطف در راه است

موتورولا به دنبال احیای برند RAZR قصد دارد نسل تازه این گوشی تاشو هوشمند را با صفحه نمایش منعطف تاشو معرفی کند. اسناد مربوط به پتنت این گوشی هفته گذشته منتشر شده‌اند و RAZR تازه را با جزئیات توسعه به نمایش گذاشته‌اند.
۱۳۹۷/۶/۲

هفته گذشته اسنادی مربوط به پتنت طراحی یک گوشی تاشو موتورولا با صفحه نمایش منعطف توسط USPTO منتشر شد و ضمن نمایش تکنولوژی‌های مختلفی که قرار است در آن به کار رود به احتمال توسعه و معرفی نسل تازه گوشی‌های RAZR این کمپانی قوت بخشید. اسناد این پتنت در ماه مه 2017 توسط Motorola Mobility تسلیم USPTO شده‌اند اما این آژانس تصاویر و سایر اطلاعات مفهوم آن را تنها چند روز پیش منتشر کرده است. پتنت پیش رو بیش از صفحه نمایش تاشو و هر چیز دیگر توسعه تکنولوژی مربوط به لولا را در بدنه این گوشی نشان می‌دهد. موتورولا پیش از این هم پتنتی را به عنوان راهکار رفع گرما طراحی کرده بود. این پتنت همچنین به منظور رفع مشکلات دائمی در صفحه نمایش که در نتیجه تاشدن و انعطاف زیاد به وجود می‌آیند طراحی شده است. همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از سازندگان که درصدد توسعه و معرفی گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه نمایش تاشو هستند، مایل‌اند به تکنولوژی رفع مشکلات احتمالی در این پنل‌های نمایش هم دست یابند. درواقع این سازندگان باید پیش از عرضه نهایی محصول خود تمهیدی بیندیشند و گوشی‌های هوشمندشان را بعد از دستیابی به راهکارهای رفع مشکل روانه بازار سازند.

طراحی‌های منتشر شده با جزئیات کاملی همراه هستند و یک گوشی تاشو با پنل نمایش بزرگ یکسره را به نمایش می‌گذارند. از طرفی این طراحی در حال حاضر احتمالا در مرحله مفهومی قرار دارد و به جز تکنولوژی‌های موردنیاز برای دستیابی به این ترکیب نمی‌تواند نشان دهنده محصول نهایی موتورولا باشد. براساس طراحی دستی گوشی تاشوی پیش رو یک دوربین تکی در پنل پشتی دیده می‌شود و بلندگوی اصلی هم در لبه پایینی قرار دارد. این طراحی همچنین از حسگری به نام "انعطاف انتخابی" که به پردازنده متصل شده است یاد می‌کند. این حسگر درواقع قطعه مهمی است و نقش اساسی در تشخیص باز یا بسته بودن دستگاه ایفا می‌کند. در تصویر دیگری هم نوار جستجو در بالا و میانبرهای اپلیکیشن‌ها در پایین صفحه خانه دیده می‌شوند اما رابط کاربری در آن به طور کلی از پوسته‌ اختصاصی موتورولا که شبیه به نرم افزار استاندارد گوگل است بسیار متفاوت دیده می‌شود. اما در این مورد هم می‌توان دوباره اینگونه متصور شد که پوسته پیش رو تنها به صورت مفهومی طراحی شده و ممکن است محصول نهایی اینگونه نباشد. از طرفی بعید نیست سازندگانی کخ قصد دارند گوشی‌های نوین مجهز به پنل نمایش تاشو را عرضه کنند، نرم افزار اختصاصی هم برای آن در نظر بگیرند.

نام تجاری مشخصی در این پتنت ذکر نشده است اما یکی از مقامات رسمی لنوو در ابتدای سال جاری میلادی اشاره کرد که اولین گوشی تاشوی موتورولا با پنل نمایش منعطف از سری RAZR معرفی می‌شود. سری RAZR از محبوب‌ترین گوشی‌های برند موتورولا بودند و همین موضوع برای کاربران و همچنین سازنده آن اهمیت ویژه‌ای دارد.   

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)