خانهاخبار
پتنت جدید گوگل و کابل هدفون تعاملی لمسی برای کنترل دستگاه و وارد کردن رمز عبور

پتنت جدید گوگل و کابل هدفون تعاملی لمسی برای کنترل دستگاه و وارد کردن رمز عبور

گوگل به تازگی پتنت جدیدی در ارتباط با یک کابل هدفون تعاملی به ثبت رسانده است که می‌توان از آن برای تامین امنیت بیشتر و کنترل بخش‌های مختلف استفاده خواهد شد.
۱۳۹۷/۶/۱

این کابل کارایی‌های متفاوتی خواهد داشت، مانند ارایه‌ی راهی امن‌تر برای ایجاد شناسه‌ی کاربری. کابل مذکور به تولید کنندگان گجت‌های مختلف کمک می‌کند تا هزیته‌ی تولید کلیدها و اسلایدرها را کاهش دهند. همچنین، پتنت جدید گوگل برای کابل تعاملی اشاره شده به کاربر امکان می‌دهد که با لمس محل‌های مشخص شده، دستگاه را کنترل کنند.

image

محققین CB Insights که نخستین بار این پتنت را مشاهده کردند، کارایی‌های زیادی برای این نوع کابل یافته‌اند که شاید مهم‌ترین آن‌ها تامین امنیت بیشتر برای داده‌های دستگاه است. این موسسه در گزارش خود این‌طور ذکر کرده است:

فرای تعویض سخت افزار، این کابل جایگزینی برای دستورات صوتی نیز فراهم می‌کند. این کابل ظرفیت تغییر روش شناسایی کاربر که معمولا از طریق وارد کردن رمز عبور است را نیز دارد. یک کابل لمسی می‌تواند راه‌کاری به جز تایپ کردن رمز عبور برای تایید هویت کاربر ارایه کند که مانند تشخیص چهره یا تاچ ‌آی‌دی امنیت بیشتری دارد.

با توجه به پتنت مذکور، کابل تعاملی شامل یک پوشش پارچه‌ای است که به دور سیم‌ها پیچیده شده است. پوشش پارچه‌ای از رشته‌های پشمی بافته شده است که نقاط لمسی مختلف، با قابلیت شناسایی اثر انگشت کاربر را تشکیل می‌دهد. همچنین ژست‌های حرکتی مانند ضربه یا سوایپ را نیز تشخیص می‌دهند.

image

با لمس یک نقطه از کابل، می‌توان موسیقی را پخش کرد و لمس نقطه‌ی دیگر میزان صدا را افزایش یا کاهش می‌دهد. تفاوت این است که کابل مورد نظر هیچ‌گونه دکمه یا اسلایدری نخواهد داشت که به وسیله‌ی عرق یا تماس اشتباهی آسیب ببینند و هزینه‌ی تعمیر یا تعویض هدفون را سبب شوند. البته جذاب‌ترین قسمت از نظر CBI Insights پتانسیل این کابل برای استفاده به عنوان ابزار شناسایی کاربر بود که در گزارش خود آن را به این صورت توصیف نموده است:

می‌توان از تعداد زیادی الگوی لمسی، مانند ضربه زدن ریتمیک، لمس نقاط مشخص، ایجاد میزان مشخصی فشار روی پوشش پارچه‌ای، به پایین کشیدن انگشت روی کابل یا تنظیم یک نقطه‌ی مشخض برای تشخیص هویت کاربر استفاده کرد.

گوگل در توضیح درباره‌ی این پتنت گفت که افراد سودجو یا سارقین (داده‌ها) کمتر با این نوع روش تشخیص هویت آشنا هستند؛ زیرا تشخیص الگوهای وارد شده از تایپ کد و پسورد سخت‌تر خواهد بود. البته گوگل تماس‌های تلفنی را هم از یاد نبرده و این کابل به ایربادهایی متصل است که علاوه بر پخش صدا و موزیک،  دریافت و برقراری تماس صوتی را نیز ممکن می‌کنند.

با توجه به این که هدفون‌ها و ایربادها امروزه به سمت استفاده از بلوتوث و ارتباط بی‌سیم پیش می‌روند و گوگل نیز مشغول توسعه‌ی رایانه‌ها و گجت‌هایی است که بتوانند فرمان صوتی انسان را درک کنند؛ ثبت پتنت چنین کابلی از سوی این شرکت کمی عجیب به نظر می‌رسد. البته این احتمال نیز وجود دارد که دستورات صوتی درمحیط بیرون و در میان صداهای مختلف محیط کارایی نداشته باشند و بتوان از این کابل برای تعامل با گجت‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)