خانهاخبار
کنسول پلی‌استیشن 5 سونی چه زمانی عرضه خواهد شد؟

کنسول پلی‌استیشن 5 سونی چه زمانی عرضه خواهد شد؟

سونی ظاهرا در اواخر سال آینده میلادی، از نسل نهم کنسول‌های بازی رونمایی خواهد کرد؛ آن‌طور که ادعا می‌شود، جانشین پلی‌استیشن 5 در نمایشگاه E3 2019 به نمایش گذاشته خواهد شد.
۱۳۹۷/۶/۱

بسیاری برای عرضه نسل جدید کنسول‌های بازی لحظه‌شماری می‌کنند؛ در حال‌حاضر مایکروسافت با توسعه ایکس‌باکس One X توانسته است قدرت‌مندترین کنسول بازی را عرضه نماید اما سونی چه محصولی را برای رقابت با کنسول‌ گران‌قیمت ردموندی‌ها ارائه خواهد داد؟ پلی‌استیشن 5 نام احتمالی جانشین پلی‌استیشن 4 است و با عرضه احتمالی در اواخر سال آینده میلادی، مایکروسافت را در صنعت گیم به چالش خواهد کشید.

اگر گزارش جدید Hideki Yasuda از موسسه تحقیقاتی Ace Economic Research Institute صحت داشته باشد، نسل جدید کنسول‌های بازی پلی‌استیشن سونی در اواخر سال 2019 راهی بازار خواهد شد. پیش‌بینی تازه ارائه شده با گزارش‌هایی که در ماه مه منتشر شده بود؛ هم‌خوانی دارد. ظاهرا John Kodera، رئیس بخش پلی‌استیشن سونی با اعلام این موضوع که پلی‌استیشن 4 به پایان عمر خود نزدیک می‌شود؛ به گمانه‌زنی پیرامون عرضه احتمالی پلی‌استیشن 5 در سال 2019 دامن زده است.

image

البته چندان نباید امیدوار باشید زیرا سونی در تولید کنسول پلی‌استیشن 5 با مشکلاتی روبه‌رو است؛ Murata Manufacturing  و TDK از تقاضای بالا برای خازن‌های سرامیکی یکپارچه (MLCC) نگران هستند. خازن‌های سرامیکی یکپارچه برای تولید گوشی‌های هوشمند و ماشین‌های با پشتیبانی از 5G ضرورت دارد. با این‌حال، سونی امیدوار است که در طول سال آینده تعداد کافی خازن‌ سرامیکی یکپارچه به‌دست آورد تا از آن‌ها در تولید کنسول پلی‌استیشن 5 خود استفاده کند. اگر رویای سونی به واقعیت مبدل شود و مشکلی در تولید جانشین پلی‌استیشن 4 ایجاد نشود، ممکن است پلی‌استیشن 5 به عنوان آغازگر نسل جدید کنسول‌های بازی در رویداد E3 در سال 2019 معرفی شود.

شکی وجود ندارد که در صورت ارائه پلی‌استیشن 5 و پشتیبانی سونی از این محصول، جانشین پلی‌استیشن 4 موفق خواهد شد. شرکت ژاپنی مدتی پیش اعلام کرده بود که نزدیک به 500 میلیون واحد از کنسول‌های پلی‌استیشن را به فروش رسانده است؛ در همین رابطه، بد نیست اشاره کنیم که از زمان عرضه اولین کنسول بازی پلی‌استیشن نزدیک به 24 سال می‌گذرد.

همچنین مایکل پچر نیز در اواخر سال گذشته نیز اعلام کرده بود که پلی‌استیشن 5 در سال 2020 راهی بازار می‌شود؛ این تحلیل‌گر معروف مدعی است که جانشین پلی‌استیشن 4 واقعا می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 4K اجرا کند. در حال‌حاضر، پلی‌استیشن 4 پرو تنها کنسول بازی سونی است که می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 4K اجرا نماید اما بازی‌ها به صورت آپ‌اسکیل با این رزولوشن اجرا می‌شوند؛ در همین حال، ایکس‌باکس One X قدرت پردازشی بالاتر داشته و واقعا می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 4K اجرا نماید.

بسیاری مدعی هستند که سونی تا زمان ادامه یافتن فروش کنسول‌های نسل هشتمی خود، از رونمایی از کنسول بازی جدیدش خودداری می‌کند و وقت بیشتری را صرف توسعه آن خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید که در نهایت، چه تعداد کنسول پلی‌استیشن 4 به فروش می‌رسد و سونی تا چه اندازه می‌تواند فاصله خود را با مایکروسافت در صنعت گیم بیشتر کند. ردموندی‌ها نیز احتمالا کنسول بازی جدیدی را توسعه می‌دهند اما زمان عرضه جانشین ایکس‌باکس وان هنوز مشخص نیست؛ باید دید که شرکت سونی در ابتدا اولین کنسول بازی از نسل نهم را معرفی خواهد کرد یا ردموندی‌ها در این زمینه پیشتاز خواهند بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

کیان

۱۳۹۷/۶/۶
این حدس و گمان ها رو ک خودمونم میتونستیم بزنیم همچین تیتر میزنید زمان عرضه پلی5 که آدم فک میکنه واقعا میدونید بعدم اگه دو سه سال دیگه عرضه بشه بهتره چون باز ماهایی که گیم سنتر داریم مجبوریم بریم کنسولهای پلی5 بخریم که صد درصد وارد ایران که بشه قیمت های نجومی داره . خاک بر سرمون که همه چیزو باید از همه جای دنیا دیرتر و گرونتر و بی کیفیت تر بخریم

reza2033

۱۳۹۷/۶/۳
بیخیال شید تره خدا
من همش دو ماه ps4 خریدم وایسید یه دو سه سال بشه بعد ps5 بیاد

Arman

۱۳۹۷/۶/۲
یکم تحقیق کنی بد نیست ورداشتی کنسول نسل ۸ رو با کنسول ps5که در واقع نسل۹ بحساب میاد مقاسیه کرده؟؟؟ وقتی ps5 بیادxbox2 هم میاد که در واقع رقیبشه کنسول xbox one xرقیب ps4 por هست و باید با ps4 por مقایسه شه ???

AMIN nahvizade

۱۳۹۷/۶/۱
قیمتش ؟??