خانهاخبار
آزمایش چیپست اسنپدراگون 855 توسط شرکت‌‌ها آغاز شده است

آزمایش چیپست اسنپدراگون 855 توسط شرکت‌‌ها آغاز شده است

مدت‌هاست که در اکثر گوشی‌های بازار یک ویژگی مشترک می‌بینیم؛ حضور اسنپ دراگون ۸۴۵ به عنوان پرچم‌دار چیپ‌های موبایلی امسال کوالکام. اما تا مدتی دیگر این تراشه جای خود را به نسل جدیدتری خواهد داد که طبق خبرها تولید آن آغاز شده است.
۱۳۹۷/۶/۱

با توجه به اخبار منتشر شده، تولید چیپست جدید کوالکام که فعلا از آن با نام اسنپ دراگون ۸۵۵ یاد می‌شود، مدتی است آغاز شده است و شرکای تجاری این کمپانی در حال آزمایش آن هستند. طبق اعلام کوالکام، آزمایش چیپ جدید توسط تامین کنندگان آغاز شده است و این قطعه در پرچم‌داران اندرویدی سال آینده حضور خواهد یافت. بنابراین، شرکت‌هایی که متقاضی استفاده از پلتفرم کوالکام هستند تا به حال چیپ اسنپ دراگون ۸۵۵ را دریافت کرده‌اند تا آن را متناسب با دستگاه‌های جدید خود توسعه دهند.

image

اسنپ دراگون ۸۵۵ اولین چیپ کوالکام است که بر اساس معماری ۷ نانومتری ساخته می شود و انتظار می‌رود عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل قبل داشته باشد. ابعاد کوچکتر اما عملکرد بهتر و مصرف انرژی کمتر از مزایای استفاده از این معماری است. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این چیپ در دسترس نیست.

با توجه به ادعای کمپانی سازنده، می‌دانیم که مودم اسنپ دراگون X50 کوالکام اولین مودم 5G برای پلتفرم موبایل‌های رده‌بالای پشتیبانی کننده از نسل پنجم است. کوالکام بسیار به چیپ و مودم جدید امید دارد و می‌گوید: «صنعت را تغییر می‌دهد، مشوق کسب و کارهای جدید است و تجربه‌ی کاربری را افزایش می‌دهد.»

این ادعا درباره‌ی نسل جدید چیپست اسنپ دراگون و مودم 5G آن است، اما تا زمانی که فناوری 5G به صورت فراگیر در دسترس کاربران قرار گیرد که بتواند صنایع را تحت تاثیر قرار دهد، کوالکام اسنپ دراگون ۸۷۵ را هم به بازار عرضه کرده است.

نام رسمی و مشخصات چیپست جدید تا پایان سال جاری میلادی مشخص خواهد شد و اولین بار در گوشی‌های هوشمند عرضه شده در اوایل سال ۲۰۱۹ به کار گرفته خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۱
خدا کنه زنده باشیم و گوشی 5G هم بگیریم دستمون.. این روزها مرگ‌و‌میر زیاد شده بخاطر اون گفتم?