خانهاخبار
شیائومی Poco F1 معرفی شد؛ ارزان‌ترین پرچمداری که دیده‌اید!

شیائومی Poco F1 معرفی شد؛ ارزان‌ترین پرچمداری که دیده‌اید!

شیائومی از ارزان‌قیمت‌ترین پرچمدار بازار رونمایی کرده است که با برند Poco عرضه خواهد شد و تنها 300 دلار قیمت دارد.
۱۳۹۷/۵/۳۱

شرکت هوآوی با عرضه محصولاتی تحت برند آنر به موفقیت خیره‌کننده دست یافته است و همچنین OPPO نیز برند Relame را برای گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه خود درنظر گرفته. شیائومی نیز که تمایلی ندارد از رقبای خود عقب بماند، از برند Poco رونمایی کرده است و تصمیم دارد تا محصولات ارزان‌قیمت خود را با این برند راهی بازار نماید. برند Poco تحت‌ مالکیت شیائومی است و تحت‌ نظارت یکی از اعضای گوگل و سرپرست بخش محصولات Mi در هند راه‌اندازی شده. 

image

گوشی Xiaomi Poco F1 مشخصات خیره‌کننده‌ای را با هزینه بسیار کم‌تر از دیگر پرچمداران ارائه می‌دهد؛ این گوشی به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز شده است که در برخی از پرچمداران دیگر نظیر HTC U12 Plus، ال‌جی G7 ThinQ و گلکسی اس 9 سامسونگ به‌کار گرفته شده. البته شیائومی نیز پیش‌تر Xiaomi Mi 8 را با چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام رونمایی کرده است. این گوشی تنها 300 دلار قیمت دارد؛ در همین حال، پرچمداران دیگر بازار که از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام بهره می‌گیرند، با قیمتی بالاتر از 500 دلار به فروش می‌رسند. همین موضوع باعث شده است تا Xiaomi Poco F1 یا Pocophone F1 ارزان‌قیمت‌ترین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام لقب بگیرد.

image

تجهیز این گوشی به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام و ارائه آن با قیمت 300 دلار، باعث نشده است تا شیائومی حافظه داخلی یا فضای رم کاهش دهد؛ Poco F1 با حداقل شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد و می‌توانید نسخه‌ی دیگر آن‌را با هشت گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنید. 

image

Xiaomi Poco F1 از یک صفحه‌نمایش 6.18 اینچی LCD بهره می‌گیرد؛ در بالای نمایشگر بریدگی ایجاد شده که محل جای‌گیری دوربین سلفی و سیستم تشخیص چهره است. همچنین بلندگوی مخاطب درون این بریدگی قرار گرفته است. رزولوشن نمایشگر پرچمدار جدید ساخت شیائومی، FHD+ یا 1080 در 2246 پیکسل بوده و این موضوع باعث شده تا نسبت ابعاد نمایشگر 18.7 به 9 اعلام شود. گوشی جدید شیائومی فاقد دکمه‌ی سخت‌افزاری در پنل جلوی خود است و کاربر روی دکمه‌های نرم‌افزاری برای جابه‌جایی در سیستم‌عامل اندروید حساب باز می‌کند. همچنین پنل جلوی گوشی با گوریلا گلس پوشانده شده است تا از صفحه‌نمایش در برابر خط و خش احتمالی محافظت نماید؛ هرچند، نسخه دقیق پنل نمایشگر اعلام نشده است.

image

در قاب پشتی پرچمدار Xiaomi Poco F1 شاهد جای‌گیری دوربین دوگانه 12 و 5 مگاپیکسلی هستیم؛ دوربین اصلی روی کاغذ مشابه با دوربین میان‌رده Xiaomi Mi 8 SE است و چندان نباید آن‌را با دوربین پرچمداران گران‌قیمت نظیر هوآوی پی 20 پرو یا گلکسی اس 9 سامسونگ مقایسه نمایید. سنسور اصلی از نوع Sony IMX363 بوده که می‌تواند پیکسل‌های 1.4 میکرومتری به ثبت برساند؛ همچنین یک لنز با دیافراگم F1.9 برای آن درنظر گرفته شده است. دوربین سلفی نیز یک نمونه 20 مگاپیکسلی با لنز با دیافراگم F2.0 است.

همان‌طور که گفته شد، درون بریدگی بالای نمایشگر از سیستم تشخیص چهره استفاده شده است؛ مشابه با سیستم تشخیص چهره که در پرچمدار Xiaomi Mi 8 دیده بودیم. درون سیستم تشخیص چهره از اشعه مادون قرمز استفاده خواهد شد تا جزئیاتی از چهره کاربر به‌دست آید و یک لنز دیگر، نور بازگردانده شده از چهره را ثبت می‌کند؛ سپس دستگاه با ارزیابی اطلاعات به‌دست آمده، تشخیص می‌دهد که صاحب گوشی در حال استفاده از دستگاه است یا خیر.

image

شیائومی Poco F1 از سیستم‌عامل اندروید اوریو بهره می‌گیرد و روی این گوشی، رام MIUI 9.6 اجرا می‌شود؛ البته نسخه‌ای از رام MIUI که برای این گوشی درنظر گرفته شده، توسط شرکت سازنده شخصی‌سازی شده است و تم متفاوتی دارد که Nova Launcher را در ذهن تداعی می‌کند. شیائومی Poco F1 به‌زودی به رام MIUI 10 و سیستم‌عامل اندروید پای آپدیت خواهد شد. یک باتری غول‌آسای 4000 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی، Poco F1 را به یک گزینه جذاب مبدل نموده است. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز عرضه خواهد شد و نسخه چهارم که Armored Edition نامیده می‌شود؛ از جنس کولار بوده و مقاومت بالاتری در برابر خط و خش دارد.

شیائومی Poco F1 با قیمت پایه 300 دلار برای نسخه مجهز به شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، عرضه خواهد شد و نسخه دیگر با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه نزدیک به 345 دلار قیمت دارد. همچنین بهترین نسخه که به هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است، با قیمت 415 دلار به بازار عرضه خواهد شد. نسخه Armored Edition که پیش‌تر پیرامون آن توضیحاتی ارائه شد؛ نزدیک به 430 دلار قیمت دارد و از هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

ali_micro_f

۱۳۹۷/۶/۵
لطفاً این گوشی رو تو محصولات هم اضافه کنید
ممنون

mohammad

۱۳۹۷/۶/۱
سلام.
زمان عرضه xiaomi poco F1 به بازار این حدودا کی می شود؟
ممنون.

محمد

۱۳۹۷/۵/۳۱
توروخدا ببین چه قیمتی برا این گوشی که درحد یک پرچمدار هست زدن اونوقت میاد تو ایران با قیمت نجومی..بخدا این حق ما نیست نتونیم یه گوشی ۳۰۰ دلاری بخریم..واقعا چی داره به سرمون میاد...رفتم موبایل فروشی میگم گوشی تا یک میلیون چی دارین میگه نداریم تو این قیمت...یعنی ..............

محمود

۱۳۹۷/۵/۳۱
چقد بدبختیم همینم با پول ما میشه نزدیک ۴ میلیون

علیرضا ناصری

۱۳۹۷/۵/۳۱
چطوری با یه همچین سخت افزاری ۳۰۰ دلار قیمت گزاری میکنن؟ از چه قطعاتی استفاده میشه که انقدر ارزون در میاد؟
عجب