خانهاخبار
حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش؛ ترندی تازه در دنیای موبایل

حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش؛ ترندی تازه در دنیای موبایل

انتظار می‌رود اغلب گوشی‌های 2019 به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز شوند. از طرفی گزارش تازه‌ای در کره منتشر شده است که نشان می‌دهد امسال هم شاهد عرضه انبوه گوشی‌های مجهز به این تکنولوژی نوین خواهیم بود.
۱۳۹۷/۵/۳۱

تقریبا همین چند ماه پیش در فصل بهار بود که پروتوتایپ اولین گوشی مجهز به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش با سروصدای فراوان همراه شد و توجه همگان را به خود جلب کرد. این گوشی Vivo Apex نام داشت و سرانجام همین کمپانی چینی موفق شد اولین گوشی واقعی مجهز به تکنولوژی مذکور را توسعه دهد و روانه بازار سازد.

رسانه‌های کره‌ای روز گذشته گزارش کردند که برخی سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند برای سال جدید 45 میلیون حسگر اثرانگشت برای تعبیه زیر صفحه نمایش محصولات خود سفارش داده‌اند. در کنار این گوشی‌ها همچنین انتظار می‌رود که سامسونگ هم در ابتدای سال 2019 از سه گانه پرچمدار Galaxy S10 خود پرده بردارد. پیش بینی می‌شود سطح بالاترین گوشی این سری Galaxy S10 Plus باشد و با حسگر اولتراسونیک اثرانگشت زیر صفحه نمایش رونمایی شود.

image

انتظار می‌رود هوآوی 6 میلیون واحد حسگر را برای پرچمداران پاییز امسال خود (Mate 20 Pro) سفارش داده باشد و شیائومی هم 3 میلیون در این میان سهم داشته باشد. از طرفی Vivo و Oppo قصد دارند گوشی‌های مجهز به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش را با قیمت تقریبی 500 دلار توسعه دهند و جمعا 33 میلیون واحد از آن حسگر را سفارش داده‌اند.

بدین ترتیب نه تنها سال 2019 بلکه امسال هم شاهد عرضه انبوه گوشی‌هایی مجهز به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش خواهیم بود. بدین ترتیب سازندگان هم می‌توانند حاشیه‌های پنل نمایش را در گوشی‌های هوشمند تازه‌شان تا حد امکان کاهش دهند و دیگر نگران انتقال حسگر فیزیکی به پنل پشتی هم نباشند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)