خانهاخبار
تیزشوو؛ اپلیکیشن کارواش در محل بدون آب

تیزشوو؛ اپلیکیشن کارواش در محل بدون آب

امروز بررسی اپلیکیشنی را با هم انجام می‌دهیم که سرویس دهنده آن روشی مدرن و متفاوت را برای شستن خودروی شما انتخاب کرده است. در ادامه با بررسی اپلیکیشن تیزشوو همراه ما باشید.
۱۳۹۷/۶/۱۲

یکی از دغدغه‌های جدید قرن بیست و یکم خودروی تمیز است. با افزایش روز افزون خودروها با رنگ‌های غیر سفید و با افزایش آلودگی هوا این محصولات زودتر از قبل کثیف می‌شوند و در رنگ‌های تیره این کثیفی بیشتر به چشم می‌آید البته نباید تلاش پرنده‌ها در کثیف کردن و آسیب رساندن به رنگ اتومبیل‌ها را هم فراموش کنیم!!

در گذشته صاحبان خودرو زیاد به تمیز بودن آن اهمیت نمی‌دادند و اگر هم قصد شست‌وشوی آن را داشتند خودشان اینکار را انجام می‌دادند؛ اما با تغییر سبک زندگی، کثیف شدن زود به زود و البته افزایش خودروها کارواش‌ها به مکان‌هایی پررونق تبدیل شدند. استفاده از کارواش‌ها کار را برای همه راحت‌تر کرده بود اما هنوز هم باید زمانی صرف بردن خودرو به کارواش و منتظر ماندن در صف انتظار سپری می‌شد درعین‌حال که همیشه هم نتیجه مطلوب به دست نمی‌آمد. یکی از بزرگ‌ترین معایب کارواش‌های آبی این است که صاحب خودرو باید خودش خودرو را به کارواش ببرد که علاوه بر هدر رفتن سوخت به علت ماندن در ترافیک برای رسیدن به کارواش آن نتیجه مطلوب هم به دست نمی‌آید و کدرشدن رنگ خودور بعد از چند بار شستشو با کارواش آبی را شاهد هستیم.

به‌تازگی شرکت‌هایی بنا شده‌اند که به افراد امکان این را می‌دهند تا به جای اینکه خودرو را به کارواش ببرند کارواش نزد آن‌ها بیاید و خودرو را بشوید. برخی از این شرکت‌ها همان روش سنتی را در پیش می‌گیرند و با آب به شست‌وشوی اتومبیل اقدام و حدود 500 لیتر آب مصرف می کنند در حالی که برخی دیگر از روش‌های نوین و مدرن‌تر که کارایی بالاتری هم دارد برای شست‌وشو بهره می‌برند. بیشتر این شرکت‌ها برای خودشان اپلیکیشنی طراحی کرده‌اند که کار را هم برای کاربر و هم برای سرویس‌دهنده راحت‌تر می‌کند.

تیزشوو یکی از آن سرویس‌دهنده‌های کارواش است که از روش نوین شست‌وشو با مواد نانو استفاده می‌کند و امروز می‌خواهیم اپلیکیشن آن را با هم بررسی کنیم.

قبل از شروع بررسی اپلیکیشن تیزشوو بهتر است این را بدانید که استفاده از مواد نانو برای شست‌وشو برتری‌هایی به شست‌وشوی سنتی با آب دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به‌صرفه‌جویی در مصرف بی‌رویه آب توسط کارواش‌ها، ماندگاری بیشتر رنگ خودرو، مدت‌زمان طولانی‌تر تمیز ماندن خودرو و در نهایت تمیز شدن و براق شدن خودرو در انتهای شستشو اشاره کرد.

بررسی اپلیکیشن Tizshoo

برنامه را از راه‌های زیادی از جمله گوگل پلی، بازار، سیب اپ و دانلود مستقیم برای اندروید و آی او اس می‌توان دانلود کرد. برنامه را که باز کنید اول از شما می‌خواهد که شماره تلفن همراه خودتان را وارد کنید. از همین ابتدا مشخص است که تیزشوو سرسری از طراحی برنامه‌اش نگذشته و تنها نخواسته برنامه‌ای را عرضه کند که کارش راه بیفتد. همه چیز طراحی زیبایی دارد و اموشن های جالبی را می‌بینیم. به هر حال بعد از اینکه شماره را وارد کردید یک پیامک حاوی کد تایید برایتان ارسال می‌شود و بعد از گذشتن از این مرحله باید نام و نام خانوادگی خودتان را وارد کنید.

ثبت‌نام که تکمیل شد برنامه راه‌اندازی و نقشه مکانی که در آن هستید روی صفحه بارگذاری می‌شود. با یک نشان نگر آبی‌رنگ مکانی که در آنجا هستید یا مکانی که می‌خواهید خودروی خودتان را در آنجا بشویید نشان داده می‌شود و بالایش با خطی زیبا نوشته شده "لطفا مرا بشویید"؛ جمله‌ای که قبلا پشت خودروهای کثیف زیاد مشاهده می‌کردیم که شخصی به شوخی به صاحب خودرو از زبان خودرو می‌گفت تا او را بشوید.

image

 

روی صفحه اصلی برنامه گزینه‌های دیگری هم وجود دارند؛ یک مکان‌یاب قرار دارد که با لمس آن نقشه به‌جایی می‌رود که شما در آنجا حضور دارید. بالا گزینه جستجو را می‌بینیم که می‌توانید مکان دلخواهی را روی نقشه جستجو کنید و در نهایت کلید زنگ بزن را می‌بینیم که با لمس آن پیامی به اپراتور تیزشوو ارسال می‌شود که شما به راهنمایی نیاز دارید و اپراتور تیزشوو برای راهنمایی و حل مشکل با شما تماس می‌گیرد.

با کشیدن انگشت به سمت چپ روی صفحه یا با لمس سه نقطه‌ای که بالای صفحه قرار گرفته‌اند می‌توانید منویی را باز کنید که در آن امکان انتخاب پروفایل، خودروهای من، آدرس‌های من، سفارشات من، اعتبار، تماس با پشتیبانی و درباره ما را دارید.

image

 

پروفایل من: در این بخش می‌توانید نام و نام خانوادگی، ایمیل، جنسیت و تاریخ تولد خودتان را ویرایش کنید اما امکان ویرایش شماره تلفن همراه وجود ندارد.

خودروهای من: این بخش نشان می‌دهد که تیزشوو به ظاهر اپلیکیشنش خیلی اهمیت داده و کاربرپسند بودن آن برایش اهمیت زیادی داشته. در اینجا می‌توانید خودروهای خودتان را اضافه کنید. بالاترین منو لیست کاملی از برندهای خودروساز را نشان می‌دهد که با کشیدن انگشت به پایین یا بالا امکان انتخاب برند خودروی شما فراهم می‌شود. روی هر برندی که می‌روید لوگوی آن برند بالای این منو نمایش داده می‌شود و در منوی پایینی خودروهای ساخت آن برند را می‌بینید که می‌توانید دقیقا خودروی خودتان را از اینجا انتخاب کنید. علاوه بر این‌ها یک فضای خالی بالای منو قرار دارد که با تایپ نام خودروی خودتان می‌توانید به‌راحتی و بدون جستجو در لیست‌هایی که گفتیم خودرویتان را به این بخش اضافه کنید. بعد از اینکه خودرو را انتخاب کردید باید رنگ آن را هم مشخص کنید که با کمک کادرهای رنگی این امر ممکن می‌شود.

آدرس‌های من: گزینه‌ای کاربردی است که به شما امکان می‌دهد آدرس محل کارتان یا آدرس منزلتان یا هر آدرس دلخواهی را به اپلیکیشن اضافه کنید تا در مواقعی که می‌خواهید خودروی خود را بشویید دیگر لازم نباشد هر بار دنبال آدرس بگردید.

سفارشات من: این بخش از سه تب درست شده که سفارشات آینده، سفارشات در حال انجام و سفارشات گذشته شما را نشان می‌دهد.

امتیازدهی: این بخش به کاربر امکان می‌دهد به سفیر و سفارشاتی که به اتمام رسیده‌اند امتیاز بدهد و بر این اساس رتبه بندی برای آن سرویس و سفیر انجام می‌شود.

اعتبار: با کمک این گزینه می‌توانید مبلغی را به عنوان اعتبار نزد تیزشوو قرار دهید تا هر بار مجبور به استفاده از درگاه پرداخت نباشید.

تماس با پشتیبانی: با لمس این گزینه بلافاصله به بخش تلفن دستگاه خودتان منتقل می‌شوید و شماره پشتیبانی برایتان نمایش داده می‌شود تا با آن تماس بگیرید.

بعد از صحبت در مورد قسمت‌های مختلف برنامه به نحوه سفارش دادن در این اپلیکیشن می‌پردازیم. برای سفارش یک سرویس در این اپلیکیشن تنها 5 کلیک لازم دارید.

برای شروع کار باید آدرس مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. بعد از تعیین آدرس باید نوع خودرو را از میان دسته‌های هاچ بک، سواری، شاسی‌بلند و ون انتخاب کنید. باز هم در این بخش می‌بینیم که تیزشوو ارزش زیادی برای کاربرش قائل بوده و با تصاویری جذاب و اموشن های سرگرم کننده کاربر را به استفاده از اپلیکیشن ترغیب کرده است. هر دسته‌ای را که انتخاب کنید عکس خودرویی که در آن بخش قرار دارد به جلو حرکت می‌کند، در ضمن اگر از قبل خودرویی اضافه کرده‌اید نام آن زیر دسته‌ها نشان داده می‌شود.

image

 

مرحله بعد انتخاب نوع خدمتی است که می‌خواهید از برنامه درخواست کنید. قیمت هر سرویسی که در این مرحله مشاهده می‌کنید روبروی آن نوشته شده است. تنها یکی از سرویس‌ها قیمت ندارد و آن روشویی غیابی است. یکی از امکانات جذاب تیزشوو روشویی غیابی است. این سرویس به کاربر امکان می‌دهد تا بدون اینکه خودش کنار خودرو حضور داشته باشد سفیر تیزشوو بیاید و ماشین را بشوید و برود. نکته اینجاست که تنها در صورتی می‌توانید از این سرویس استفاده کنید که پیش از این در بخش "خودروهای من" خودروی مورد نظر خود را ثبت کرده باشید. نکته جالب در مورد قیمت سرویس روشویی غیابی این است که هزینه شست و شوی خودرو به این صورت هیچ تفاوتی با هزینه شست و شو با روش روشویی معمولی ندارد.

image

 

مرحله بعد انتخاب روز و ساعت است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این اپلیکیشن است که علاوه بر رابط کاربری جذاب و کاربرپسند اموشن های خیلی جالبی هم دارد. در این بخش دو قسمت در نظر گرفته شده یکی برای انتخاب روز و دیگری برای انتخاب ساعت.

بخشی که روز را نشان می‌دهد حاوی اطلاعات بسیار مهمی است. در این بخش علاوه بر اینکه روز هفته و تاریخ را می‌بینید به شما می‌گوید که پیش‌بینی هواشناسی از آن روز چیست تا اگر روز بارانی باشد شست‌وشوی خودرو را به‌روز دیگری موکول کنید. برای عوض کردن روز باید انگشت خودتان را به چپ یا راست بکشید.

قسمت دوم ساعت را نشان می‌دهد که در این بخش با بالا و پایین بردن انگشت می‌توانید ساعت را انتخاب کنید؛ اگر ساعتی که انتخاب می‌کنید خالی باشد به رنگ آبی تغییر رنگ می‌دهد اما اگر آن ساعت پر باشد و تیزشوو قادر به سرویس‌دهی در آن ساعت نباشد رنگش تغییری پیدا نمی‌کند و خاموش می‌ماند.

image

 

در مرحله بعد، که مرحله آخر است، می‌توانید روی تمام جزئیات سفارش مرور کلی داشته باشید و با تایید به مرحله آخر یعنی پرداخت بروید که در مرحله نهایی اگر روشویی غیابی را انتخاب نکرده باشید امکان پرداخت هزینه به دو صورت آنلاین و نقدی وجود دارد و اگر گزینه روشویی غیابی را انتخاب کرده باشید فقط از طریق پرداخت آنلاین می‌توانید سفارشتان را ثبت کنید.

image
  
image

 

اپلیکیشن تیزشوو یکی از بهترین اپلیکیشن های ایرانی است که در این سال‌ها دیده‌ایم. اپلیکیشن تیزشوو شاید از نظر زیرساخت با اپلیکیشن های دیگر تفاوت زیادی نداشته باشد اما در آن توجه به جزئیات به‌خوبی مشهود است. طراحی این اپلیکیشن بسیار کاربرپسند است و از کار کردن با آن لذت می‌برید در عین اینکه پیش‌بینی همه چیز در آن صورت گرفته و به‌سادگی می‌توانید سفارش خود را انجام دهید و از سرویسی مدرن و البته متفاوت لذت ببرید و البته نباید سرعت بالای سرورها را فراموش کنیم که به لطف آن‌ها انتقال بین هر بخش و رفتن به مرحله بعد سریع انجام می‌پذیرد.

در نهایت می‌توان تیزشوو را بابت اینکه از مواد نانو برای شست‌وشوی خودروی شما استفاده می‌کند تشویق کرد زیرا با این حرکت علاوه بر اینکه در مصرف آب صرفه‌جویی صورت می‌شود در مصرف سوخت برای اینکه خودرو را به کارواش ببرید و برگردانید هم صرفه‌جویی صورت می‌گیرد و مهم‌تر از همه اینکه لازم نیست علاوه بر پولی که برای شست‌وشوی خودروی خودتان می‌پردازید به کسی که خودرو را شسته انعام هم بدهید.

 

image
  
image
  
image

image
  
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

رضا

۱۳۹۷/۶/۷
برنامه ی خوبیه ولی قیمتاش خیلی بالاس
اینجا با 10 تومن هم روشویی میکنن هم داخلو تمیز میکنن
چخبره مگه!!!!

alireza

۱۳۹۷/۶/۶
قیمتارووووووو. چه خبره. نصه همین قیمتارو میگیرم میام میشورم براتون. والا بخدا

مرتضی

۱۳۹۷/۶/۶
کارمون به جایی رسیده که دستمال به دستهای سر چهار راه آنلاین کار میکنن