خانهاخبار
تمامی اطلاعات منتشر شده از فیلم اختصاصی «جوکر»

تمامی اطلاعات منتشر شده از فیلم اختصاصی «جوکر»

فیلم اختصاصی جوکر توسط DC در حال ساخت است و خواکین فنیکس به عنوان بازیگر کاراکتر جوکر و تاد فیلیپس به عنوان کارگردان در آن حضور دارد. در این مطلب به بررسی اطلاعات مهمی که تا به حال درباره‌ی این فیلم منتشر شده است می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۵/۳۰

دی‌سی در حال ساخت فیلمی با محوریت جوکر، دلقک شرور گاتهام است. این فیلم بخشی از DC Extended Universe نخواهد بود، اما آغازی است برای دنیای جدید این کمپانی که احتمالا با عنوان DC Dark یا DC Black شناخته می‌شود. فیلم «جوکر» به کشف شخصیت جوکر، با نگرشی جدید می‌پردازد و در ساخت آن از کامیک The Killing Joke و فیلم The King of Comedy الهام گرفته شده است. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین اطلاعات منتشر شده از این فیلم تا به امروز را مرور نماییم:

داستان مختص جوکر است

فیلم جوکر به بدنام‌ترین شرور گاتهام می‌پردازد. هدف این فیلم زمینه سازی برای ایجاد نوعی حالت سرکشی و شرارت سرسختانه در شخصیت جوکر است تا یک منشا اصلی قابل اطمینان برای آن به مخاطب ارایه دهد. انتظار می‌رود که این فیلم برپایه‌ی کامیک The Killing Joke از الن مور ساخته شود یا از المان‌های این کامیک در طول داستان بهره بگیرد که جوکر را یک کمدین شکست خورده نشان می‌دهد که به شرارت روی می‌آورد. قصه‌ی جوکر برای آن‌هایی که فیلم‌های تیم برتون با بازی جک نیکلسون در نقش جوکر را دیده باشند، آشناست. تنها کار هوشمندانه‌ای که کامیک The Killing Joke انجام می‌دهد این است که با اعتراف جوکر به این که «اگر قرار است گذشته‌ای داشته باشم، ترجیح می‌دهم چند انتخاب داشته باشم!» صحت آن داستان را انکار می‌کند.

image

این ایده به جوکر مجوز تجربه‌ی داستان‌های مختلف و بازی با این مفهوم که چیزی به عنوان خواستگاه صحیح جوکر وجود ندارد را می‌دهد. همچنین فرشته‌ی کمدی شکست خورده این فیلم ، زمینه‌هایی از فیلم The King of Comedy ساخته‌ی مارتین اسکورسیزی نیز دارد. فیلم جدید در فضای دهه‌ی ۱۹۸۰ اتفاق می‌افتد.

خواکین فنیکس «جوکر» جدید است

از ابتدا مشخص بود که وارنر برادرز به دنبال یک ستاره‌ی بزرگ برای این نقش است. شایعات اولیه از لئوناردو دیکاپریو به عنوان انتخاب این استدیو یاد می‌کردند که قطعا انتخاب بزرگی برای این نقش بود. اما در نهایت نقش جوکر به خواکین فنیکس رسید که سه بار نامزدی اسکار را در کارنامه دارد.

فنیکس که با فیلم آخرش جایزه‌ی بهترین بازیگر جشنواره‌ی کن ۲۰۱۷ را کسب کرد، همواره به ایفای نقش یک شرور از دنیای کامیک‌ها علاقه داشت، اما فکر می‌کرد جوکر با بازی درخشان هیث لجر جایگزینی نخواهد داشت. شاید دنباله دار نبودن این فیلم مهم‌ترین دلیلی باشد که فنیکس ریسک جایگزینی هیث لجر را پذیرفته است.

image

انتخاب فونیکس یک دستاورد بزرگ برای استدیوی برادران وارنر است. او در پروژه‌های بزرگ و پرهزینه‌ای حضور داشته است و تا ایفای نقش اصلی در Doctor Strange فاصله‌ی کمی داشت، اما به دلیل ترس از متهم شدن به قرداد بستن برای چند فیلم در یک زمان، پا پس کشید. خواکین فنیکس به این ژانر و چالش ایفای نقشی که قبلا با بازی درخشان بازیگر دیگری در ذهن‌ها ماندگار شده است، علاقه دارد. شاید دلیل دیگری که ریسک حضور در این نقش را پذیرفته نیز همین علاقه‌ی او در به چالش کشیدن جوکر معروف شوالیه تاریکی، ساخته‌ی کریستوفر نولان باشد.

تاد فیلیپس، خالق The Hangover کارگردان و نویسنده‌ی این پروژه است

تاد فیلیپس، کارگردان سه گانه‌ی The Hangover به عنوان کارگردان، یکی از تهیه کنندگان و یکی از نویسندگان فیلم جوکر حضور دارد. فیلیپس ۲۵ سال است که به تولید فیلم و مستند مشغول است و آثار متفاوتی در کارنامه‌ی او به چشم می‌خورد.

نویسنده‌ی دیگر این پروژه، سیلور اسکات است که نامزد دریافت اسکار نیز بود. بر خلاف فیلیپس، او تجربه‌ی نویسندگی فیلم‌های کامیک را در کارنامه دارد و X-Men Origins: Wolverine را بازنویسی کرده است.

مارتین اسکورسیزی دخالتی در این پروژه ندارد

شایعات از حضور کارگردان برنده‌ی اسکار، مارتین اسکورسیزی در این پروژه حکایت داشت. با وجود افزایش تعداد خالقان ابرقهرمان‌ها و پروژه‌های مبتنی بر کامیک بوک‌ها، حضور شخصیتی مانند اسکورسیزی در این حوزه‌ها بعید به نظر می‌رسد. گزارش‌های اولیه از حضور او به عنوان تهیه کننده‌ی دیگر این فیلم در کنار فیلیپس خبر می‌داد، اما پس از این که وجود این پروژه به طور رسمی اعلام شد؛ اثری از نام اسکورسیزی در میان عوامل نبود.

image

البته این به این معنی نیست که او از آغاز برای این پروژه در نظر گرفته نشده بود. با مقایسه‌ی فیلم‌های او، مانند The King of Comedy و همچنین با در نظر گرفتن شایعاتی که از انتخاب دیکاپریو به عنوان بازیگر اصلی توسط استدیوی سازنده که پیش از این در چندین فیلم با اسکورسیزی همکاری داشته است، شایعات حضور این کارگردان قوت می‌گیرد. با وجود این که احتمال حضور او پیش از اعلام رسمی پروژه زیاد بود، اسکورسیزی در تولید این فیلم نقشی ندارد.

این فیلم با بودجه‌ی کم تولید می‌شود

با توجه با گزارش‌ها، بودجه‌ی اختصاص یافته به این فیلم ۵۵ میلیون دلار است. برای یک فیلم برگرفته از کامیک بوک‌ها در عصر حاضر، این مبلغ بسیار کم است. این روزها فیلم‌های ابر قهرمانی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار هزینه دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید که «انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت» چیزی در حدود ۳۱۶ تا ۴۰۰ میلیون دلار هزینه داشت و حتی ددپول که کم هزینه‌ترین فیلم این ژانر در نظر گرفته می‌شود نیز بودجه‌ای در حدود ۵۸ میلیون دلار داشت.

image

بودجه‌ی کمتر ظاهرا بهترین راه برای موفقیت این فیلم است که باعث افزایش خلاقیت می‌شود و به عوامل فضای بیشتری می‌دهد تا تجربه‌ی چالش‌های بزرگ استدیوی وارنرز را داشته باشند. هزینه‌های زیاد تولید یکی از بزرگترین مشکلات فیلم‌های DCEU است. با توجه به این که شخصیت جوکر یکی از شرورهای پرطرفدار و شناخته شده‌ی دنیای سینما است، قطعا فروش بالایی برای فیلم آن رقم خواهد خورد. بنابراین، فروش بالا با وجود بودجه‌ی اندک می‌تواند یک عامل موفقیت برای این فیلم در نظر گرفته شود.

تولید این فیلم در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد

آخرین گزارش‌ها درباره‌ی این فیلم بیان می‌کنند که وارنر برادرز قصد دارد تولید «جوکر» را از ماه سپتامبر آغاز کند و فیلم‌برداری در شهر نیویورک انجام خواهد شد. بنابراین، ممکن است تصویر برداری تا کریسمس به پایان برسد زیرا مانند اکثر فیلم‌های ابرقهرمانی، تصویر برداری این پروژه نیز زیاد طول نمی‌کشد.

زمان عرضه‌ی این فیلم ماه نوامبر ۲۰۱۹ است

روز چهارم اکتبر سال ۲۰۱۹ به عنوان تاریخ اکران فیلم جوکر در نظر گرفته شده است. دی‌سی در این سال سه فیلم را اکران می‌کند که دو فیلم دیگر Shazam و Wonder Woman 1984 خواهد بود.

فیلم جوکر دنیای DC DARK را استارت می‌زند!

جوکر اولین فیلمی است که تحت عنوانی خارج از DCEU اکران می‌شود و روی فیلم‌های تیره‌تر و بزرگسال خارج از این دنیا تمرکز دارد. ایده‌ی DC DARK (که ممکن است تحت عنوان DC BLACK نیز شناخته شود) مانند کامیک بوک‌ها عمل می‌کند و به فیلم‌سازان فرصت می‌دهد که وجهه‌ی دیگری از دنیای کامیک‌ها و شخصیت‌هایش را تجربه کنند. همچنین به دی‌سی و استدیو وارنر برادرز فرصت بسیار خوبی برای بروز خلاقیت و قصه پردازی می‌دهد.

image

DC DARK/DC BLACK می‌تواند روی بسیاری از شخصیت‌های شرور برجسته‌ی دی‌سی که تا به حال شانس حضور مستقل روی پرده‌ی سینما را نداشتند، تمرکز کند. این دنیای جدید، راه دی‌سی را از آنچه مارول در پیش گرفته است جدا می‌کند. مارول قصه‌هایی را روایت می‌کند که تحت الشعاع ارتباط با داستان اصلی قرار نمی‌گیرند.

ارتباط با «جوکر» ایفا شده توسط جرد لتو

image

جرد لتو پیش از این در Suicide Squad نقش جوکر را ایفا کرد که استقبال زیادی از آن نشد و زمان حضورش در فیلم به بیش از ۱۵ دقیقه نمی‌رسد. اما او همچنین به عنوان جوکر در DCEU حضور دارد و فنیکس در فیلم‌های این دنیا جایگاهی نخواهد داشت. گفته می‌شود لتو نیز در فیلمی مرتبط با جوکر در دنیای DCEU به ایفای نقش این شخصیت می‌پردازد. لتو نسبت به فنیکس تجربه‌ی بیشتری در فیلم‌های دنباله دار دارد و ظاهرا وارنر برادرز در بهره گرفتن از او برای نقش‌هایش جدی است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Raptor

۱۳۹۷/۵/۳۰
نقش جوکر از اون نقشاییه که خود واقعی ادمو تو شرایط مختلف رو میکنه.
از اونجایی که فیلم فقط در مورد شخصیت جوکر ساخته میشه امیدوارم
سرنوشت خواکین فنیکس مثل هیث لجر نشه...