خانهاخبار
احتمال معرفی سه مدل ساعت هوشمند تازه هوآوی در نمایشگاه IFA 2018

احتمال معرفی سه مدل ساعت هوشمند تازه هوآوی در نمایشگاه IFA 2018

شایعه شده است هوآوی قصد دارد امسال سه ساعت هوشمند تازه را در نمایشگاه IFA 2018 معرفی کند. گفته می‌شود نام تجاری این سه مدل قبلا ثبت شده است اما هنوز اطلاعاتی درباره تفاوت‌ها و طراحی احتمالی آن‌ها در دسترس نیست.
۱۳۹۷/۵/۲۹

ساعت هوشمند Huawei Watch 2 بدون شک یکی از بهترین ساعت‌های مجهز به Wear OS به شمار می‌رود اما اگر تازه‌ترین پتنت ثبت شده از سوی هوآوی صحت داشته باشد و این کمپانی واقعا آن را توسعه داده باشد، به زودی شاهد رونمایی از ساعت یا ساعت‌های تازه با طراحی و قابلیت‌های نوین خواهیم بود. به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی چینی قصد دارد به زودی خانواده سه گانه‌ای را به نام Huawei Watch 3 معرفی کند. در این مطلب به همه اطلاعاتی که تا به حال درباره این ساعت‌های هوشمند به دستمان رسیده‌اند می‌پردازیم.

نام تجاری

روند نام گذاری محصولات هوآوی در خلال سال‌های اخیر به گونه‌ای در پیش گرفته شده است که به راحتی می‌توان نام تجاری نهایی برای نسل‌های آینده را هم پیش بینی کرد. اولین ساعت هوشمند این سازنده Huawei Watch نام داشت و نسل دوم آن هم در سال 2017 تحت عنوان Huawei Watch 2 معرفی و روانه بازار شد. بدین ترتیب پیش بینی می‌شد که امسال ساعت هوشمند Huawei Watch 3 رونمایی شود اما به نظر می‌رسد که نام گذاری نسل تازه با تغییراتی همراه خواهد بود.

image

براساس گزارش خبرگزاری آنلاین Let’s Go Digital کمپانی هوآوی اخیرا درخواستی مبنی بر ثبت نام تجاری سه گجت تازه و متفاوت را تسلیم EUIP کرده است. از آنجا که اسامی موردنظر به ساعت هوشمند مربوط می‌شوند، پیش بینی می‌شود که هوآوی امسال از سه مدل مختلف این گجت پوشیدنی تحت عنوان Watch Anchor، Watch Unlimited و Watch Voyage پرده بردارد.

تاریخ معرفی و عرضه

اما چه زمانی باید منتظر عرضه این محصولات تازه باشیم؟ به نظر می‌رسد که هوآوی در آینده نزدیکی از این مدل‌ها رونمایی کند. از آنجا که هوآوی دیگر اسامی پیشنهادی خود را برای این سه مدل رسما تأیید کرده است، انتظار می‌رود که در اواخر ماه اوت و در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی IFA 2018 که در برلین آلمان برگزار می‌شود، از ساعت‌های هوشمند تازه خود رونمایی کند.

هنوز برای فاش شدن قیمت عرضه این ساعت‌های سه گانه کمی زود است و احتمالا باید تا رونمایی رسمی برای فاش شدن اطلاعات تکمیلی در این باره منتظر بمانیم. ممکن است تصور کنید که قیمت گجت‌های تازه نسبت به نسل قبلی احتمالا تفاوت چندانی نخواهد داشت اما امسال همه چیز تغییر کرده است و هوآوی به همراه استراتژی تازه خود در ساعت‌های هوشمند تغییراتی هم در روند عرضه و قیمت آن‌ها اعمال می‌کند.

طراحی ظاهری

ایوان بلاس، افشاگر مشهور، چندی پیش تصویری منتسب به ساعت هوشمند تازه هوآوی را در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد و آن را با هدفون بی سیم کوچکی (ایرباد) که از بدنه جدا می‌شد به نمایش گذاشت. این افشاگر گجت هوشمنذ موردنظر را Huawei Talkband B5 خواند و به نظر می‌رسد تصویری که منتشر کرده است با شایعه‌‌ای که پیش از این منتشر شده بود در یک راستا باشند. پیش از این شایعه شده بود هوآوی یک گجت پوشیدنی تازه را در دست توسعه دارد که به هدفون بی سیم مجهز شده است.

image

خبرگزاری Let’s Go Digital در اوایل بهار هم اسناد پتنت مشابهی را از یک گجت هوشمند پوشیدنی هوآوی منتشر کرد که به هدفون بی سیم مجزا مجهز شده بود و از روش‌های مختلفی برای تعبیه این قطعه درون بدنه مانند فشرده شدن یا اتصال آهنربایی پشتیبانی می‌کرد. در این پتنت همچنین به هدفون‌ها و طراحی آن‌ها هم اشاره شده بود. به نظر می‌رسد که این هدفون‌های مجزای بی سیم در مقابل نفوذ آب مقاوم هستند و از قابلیت حذف نویز بهره می‌برند.

البته هوآوی می‌تواند چنین قابلیت‌هایی را در Huawei Watch 3 خود تعبیه کند اما موضوع اصلی اینجاست که آیا اجباری هم در این میان وجود دارد؟ آیا هوآوی باید چنین قابلیت‌هایی را به گجت‌های تازه خود بیفزاید؟ مدت‌هاست که نسبت به طراحی ظاهری ساعت‌های هوشمند انتقادهای فراوانی می‌شود. بسیاری معتقدند که این ساعت‌ها نباید ضخامت زیادی داشته باشند و البته ضخیم‌تر کردن بدنه آن‌ها صرفا برای افزودن یک جفت هدفون بی سیم منطقی به نظر نمی‌رسد.

در هنگام انتشار اسناد پتنت اصلا تصور نمی‌کردیم که هوآوی در توسعه این گجت هوشمند پیشرفت کرده باشد اما حالا پس از انتشار تصویر TalkBand 5 توسط ایوان بلاس انتظار می‌رود که این غول تکنولوژی به زودی از ساعت هوشمند تازه خود پرده بردارد.

از طرفی هوآوی چندی پیش نسخه 2018 از ساعت هوشمند Huawei Watch 2 را روانه بازار کرد اما همچنان ممکن است تا اواخر سال جاری میلادی شاهد رونمایی از Huawei TalkBand 5 باشیم. این غول تکنولوژی چندی پیش در مصاحبه با خبرگزاری آنلاین TechRadar هم تأیید کرد که در حال توسعه نسل تازه Huawei Watch است و همین موضوع نشان می‌دهد که احتمال دارد TalkBand 5 همان نسخه تازه باشد.

امروزه ساعت‌های هوشمند برخلاف گذشته چندان به گوشی‌ها وابسته نیستند و بسیاری از آن‌ها می‌توانند به کمک مودم مجزای درونی به دنیای اینترنت هم متصل شوند. بدین ترتیب زمانی که از منزل خارج می‌شوید قادر خواهید بود بدون همراه داشتن گوشی هم تنها به کمک هدفون و ساعت هوشمندتان تماس صوتی برقرار کنید. بی صبرانه منتظر هستیم تا هوآوی به نمایشگاه IFA 2018 بیاید و از تازه‌ترین محصولات خود پرده بردارد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)