خانهاخبار
گوشی مورد انتظار HMD نوکیا 9 نیست؛ یک میان‌رده معرفی می‌شود

گوشی مورد انتظار HMD نوکیا 9 نیست؛ یک میان‌رده معرفی می‌شود

ظاهرا در تاریخ 21 اوت از گوشی پرچمدار نوکیا 9 رونمایی نخواهد شد و فنلاندی‌ها میان‌رده Nokia 6.1 Plus را در بازار هند عرضه می‌کنند.
۱۳۹۷/۵/۲۹

مدتی پیش اعلام شده بود که شرکت HMD Global از یکی از موردانتظارترین گوشی‌های سال رونمایی خواهد کرد؛ همین موضوع باعث شد تا گمانه‌زنی‌ پیرامون جانشین نوکیا 8 افزایش پیدا کند و برخی مدعی شوند که نوکیا 9 در تاریخ 21 اوت معرفی خواهد شد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که گوشی موردانتظار نوکیا یک پرچمدار جدید نیست و یک میان‌رده خواهد بود.

حساب کاربری واحد موبایل نوکیا در هند با انتشار تصاویری که با دوربین موردانتظارترین گوشی گرفته شده است، عملکرد خیره‌کننده دوربین اصلی نوکیا 6.1 پلاس را در زمینه عکاسی به نمایش می‌گذارد. این گوشی میان‌رده از دو سنسور 16 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد؛ سنسور اصلی از فوکوس خودکار برخودار است و دهانه دیافراگم F2.0 دارد؛ همچنین قادر است پیکسل‌های به بزرگی 1.0 میکرومتر را به ثبت برساند. سنسور 5 مگاپیکسلی که تنها قادر به ثبت عکس‌های سیاه و سفید است، دیافراگم F2.0 دارد.

image

برای آشنایی بیشتر با گوشی Nokia 6.1 Plus باید اشاره کرد که این مدل همان Nokia X6 است که پیش‌تر در چین معرفی شده بود. گوشی نوکیا به نمایشگر 5.8 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD+ مجهز شده است و شاهد بریدگی در بالای صفحه‌نمایش هستیم؛ این بریدگی کوچک دوربن سلفی و بلندگوی مخاطب را درون خود داده است. به دلیل اعمال بریدگی، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش 19:9 است و همچنین با رزولوشن 1080 در 2280 پیکسلی نمایشگر شاهد تراکم پیکسلی 432ppi هستیم. مدل مذکور به تراشه اسنپدراگون 636 کوالکام مجهز شده است که هشت هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی از نوع Kryo 260 را به همراه دارد و واحد پردازش گرافیکی آدرنو 509 رندر محتوای گرافیکی را عهده‌دار شده است. 

نوکیا 6.1 پلاس از چهار گیگابایت رم بهره می‌گیرد و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ البته نسخه چینی آن که با نام تجاری Nokia X6 معرفی شده است، با 64 گیگابایت حافظه و در دو نسخه با چهار و شش گیگابایت رم ارائه می‌شود. نسخه 32 گیگابایتی Nokia X6 نیز تنها چهار گیگابایت رم دارد. فبلت مذکور به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی مجهز شده است که دیافراگم F2.0 دارد. همچنین Nokia X6 Plus از بلوتوث 5.0 پشتیبانی کرده و به باتری 3060 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است؛ برای شارژ این گوشی قابلیت QC3.0 درنظر گرفته شده که می‌تواند باتری دستگاه را به سرعت شارژ نماید.

Nokia 6.1 Plus در سه رنگ مشکی، سفید و آبی عرضه شده است و نزدیک به 250 یورو قیمت دارد. این گوشی تحت پروژه اندروید وان ارائه شده است و نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید 8.1 اوریو را اجرا می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

تولدم مبارک :(

۱۳۹۹/۷/۵
سلام من میخوام نوکیا 6.1 پلاس بخرم و یوتویوبر شم سیستم کاربری خوبی داره این گوشی مثلا هنگ منگ تو کارش نیست؟راحت ویدیو ها رو آپلود میکنه؟؟

r

۱۳۹۷/۵/۳۰
جوک گفتی موندم با این اطلاعات کم چطور کامنت هم میزارید تو 1.5 سالی که شرکت hmd شروع کرده به تولید گوشی های اندروید نوکیا اومده تو 10 تا برند اول موبایل جهان و جایگاه 9 رو داره و خیلی از برند ها اصلا تو 10تا نیستن

r

۱۳۹۷/۵/۳۰
پردازنده روز؟؟؟؟؟؟ اسنپ 636 یکی از جدیدترین پردازنده های کوالکام هست برادر

rafa_

۱۳۹۷/۵/۳۰
۳سال دارن میگن نوکیا ۹ داره میاد ، کو ؟

ali_micro_f

۱۳۹۷/۵/۲۹
از اسنپدراگون 636 زیاد خوشم نمیاد چون خیلی ضعیفه
هشت تا هسته پردازشی داره و مسخرس که همش 1.8 گیگاهرتز فرکانس میده خب می‌تونست چهار تا شو 2.0 گیگاهرتزی کنه