خانهاخبار
گلکسی اس 10 سامسونگ به بریدگی نمایشگر پایان می‌دهد

گلکسی اس 10 سامسونگ به بریدگی نمایشگر پایان می‌دهد

ظاهرا سامسونگ برنامه‌ای برای عرضه پرچمداران سری گلکسی اس 10 با بریدگی نمایشگر ندارد اما راهی را در پیش خواهد گرفت که این طراحی را رفته رفته کنار می‌زند.
۱۳۹۷/۵/۲۹

سامسونگ از پرچمداران جدید از سری Galaxy S در اوایل سال آینده میلادی رونمایی خواهد کرد؛ تاکنون شایعه شده است که سه مدل به عنوان جانشین Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus معرفی می‌شود. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، گلکسی اس 10 پلاس به نمایشگر 6.4 اینچی مجهز خواهد شد؛ همچنین گلکسی اس 10 با نمایشگر 6.1 اینچی ارائه می‌شود و ارزان‌قیمت‌ترین نسخه از صفحه‌نمایش 5.8 اینچی بهره می‌گیرد. در میان این سه مدل، تنها مدل «پلاس» و نسخه معمولی گلکسی اس 10 است که نمایشگر لبه منحنی دارد و نسخه 5.8 اینچی به صفحه‌نمایش بدون انحنا مجهز شده است. 

حال اگر امیدوار هستید که طراحی گلکسی اس 8 در پرچمداران 2019 سامسونگ تکرار نشود و کره‌ای‌ها طراحی متفاوتی را ارائه دهند؛ احتمالا پرچمداران جدید شرکت کره‌ای شما را ناامید خواهند کرد. افشاگر معروف چینی در پاسخ به گوشی‌های هوشمند مجهز به بریدگی در بالای نمایشگر، مدعی شده است که گلکسی اس 10 به این طراحی خاتمه خواهد داد؛ البته جزئیات دقیقی ارائه نشده است اما این موضوع بدین معنی خواهد بود که سامسونگ مجددا از ارائه پرچمدار جدیدش با Notch خودداری خواهد کرد. به احتمال زیاد، شاهد جای‌گیری نمایشگر Infinity Display در پنل جلوی این گوشی خواهیم بود؛ هرچند، ممکن است ضخامت حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش کاهش پیدا کند تا بدین شکل، گلکسی اس 10 از رقبای خود متمایز شود.

image

سامسونگ چندین‌بار به اپل بابت اعمال بریدگی در بالای نمایشگر آیفون 10 طعنه زده است و جزو تنها سازندگانی محسوب می‌شود که هنوز چنین طراحی را در گوشی‌های هوشمند خود اعمال نکرده. در همین‌حال، رقبا از جمله هوآوی، ال‌جی، وان‌پلاس، شیائومی و ایسوس گوشی‌های هوشمند جدید خود را با Notch ارائه دهند که طراحی نزدیک به به پرچمدار 1000 دلاری اپل دارند. با این‌حال، این سازندگان مدعی هستند که حذف Notch از گوشی‌های هوشمند در آینده نزدیک امکان‌پذیر نیست و در آینده‌ای نزدیک، شاهد فراگیرتر شدن هرچه بیشتر محصولات کاملا بدون حاشیه نخواهیم بود. 

گزارش‌های پیشین حاکی از آن است که حداقل یک مدل از خانواده Galaxy S10 با دوربین سه‌بعدی ارائه می‌شود که قابلیت تشخیص عمق دارد؛ مانند آنچه در سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی آیفون 10 اپل و شیائومی می 8 دیده بودیم. با اینکه هر دو شرکت در بالای نمایشگر گوشی‌های پرچمدار خود بریدگی اعمال کرده‌اند تا دوربین سه‌بعدی را درون Notch جای دهند؛ سامسونگ ممکن است روش دیگری را به منظور ارائه چنین قابلیتی در پیش بگیرد. همچنین پرچمداران Galaxy S10 و Gaalxy S10 Plus با دوربین سه‌تایی همراه خواهند شد؛ مدل 5.8 اینچی که ارزان‌قیمت‌تر است، از دوربین دوگانه بهره خواهد برد.

ضمن اینکه برخی شایعات تأیید نشده نشان می‌دهد که پرچمدار آینده سامسونگ فاقد حسگر تشخیص عنبیه چشم خواهد بود و به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز می‌شود؛ ظاهرا کره‌ای‌ها حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش را جایگزین بهتری برای حسگر تشخیص عنبیه چشم می‌دانند که از زمان معرفی گلکسی نوت 7 در پرچمداران سامسونگ رواج یافت و تاکنون از آن در کهکشانی‌های پرچمدار این سازنده کره‌ای استفاده شده است. به احتمال زیاد، پرچمداران سامسونگ در اوایل سال 2019 و در نمایشگاه MWC 2019 به صورت رسمی معرفی خواهند شد.

چه انتظاراتی از جانشین Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus سامسونگ دارید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

ali

۱۳۹۷/۵/۳۰
انتظار ما از شما اینه که سکوت کنی و مثل همیشه درخشش اس10 رو ببینی و حسرت بخوری و مثل هنگ جی ت بوت لوپ نشی

مجید

۱۳۹۷/۵/۳۰
با دلار ۱۰هزار تومنی هیچ توقعی نیست جز دیدن و حسرت خوردن....

بی پول

۱۳۹۷/۵/۲۹
مثل قبل بتونیم بخرمش نه با این گرانی همه جوانان مردم را عقده ای کنیم مگه بعضی از اقا زاده ها بتونن بخرنش که فیسشو به همون جوانان بی پول بی شغل بده اگه شغل داشتیم اصلا موبایل زیاد به دردمون نمخورد ماها فقیرا بی پولا برای اینکه خودمونو چند روزی سر کار بذاریم یاکودک درون خودمن را از بین ببریم میرم دنبال این جور وسایل

حسام

۱۳۹۷/۵/۲۹
گلکسی اس 10 سامسونگ به بریدگی نمایشگر پایان می‌دهد !!!
قبلا شرکت VIVO با گوشی های سری NEX و شرکت شیاومی با گوشی MIX2 این کارو کردن !!!

رضا

۱۳۹۷/۵/۲۹
هیچی انتظاز داریم که اینم مثل قبلی ها نترکن همین