خانهاخبار
خبر جدیدی که پشتیبانی آیفون‌های 2018 از قلم را تأیید می‌کند

خبر جدیدی که پشتیبانی آیفون‌های 2018 از قلم را تأیید می‌کند

خبرگزاری Economic Daily News بار دیگر تأیید کرده است که آیفون‌های جدید از قلم لمسی پشتیبانی می‌کنند؛ ظاهرا این ویژگی به مدل‌های OLED اختصاص خواهد یافت.
۱۳۹۷/۵/۲۷

شرکت اپل در ماه سپتامبر از سه گوشی آیفون جدید رونمایی خواهد کرد که شامل آیفون 5.8 اینچی اولد، 6.1 اینچی LCD و 6.5 اینچی اولد است؛ گفته می‌شود این مدل‌ها به ترتیب با نام تجاری iPhone XS، آیفون 9 و iPhone XS Plus راهی بازار خواهند شد. به‌نظر می‌رسد در مدل‌های OLED تغییراتی ایجاد خواهد شد که آن‌ها را نسبت به نسل قبل متمایز می‌کند.

مدتی پیش اعلام شده بود که آیفون‌های اولد از قلم لمسی پشتیبانی خواهند کرد؛ ظاهرا کوپرتینویی‌ها درنظر دارند پشتیبانی از قلم Apple Pencil را به آیفون‌های جدید خود اضافه کنند. به‌نظر می‌رسد پشتیبانی مدل‌های OLED از قلم لمسی، بدین جهت صورت می‌گیرد تا اپل بتواند محصولاتی قابل‌ رقابت با سری «گلکسی نوت» سامسونگ در بازار داشته باشد؛ هرچند، مشخص نیست قلم لمسی Apple Pencil به جز یادداشت‌برداری و طراحی، چه قابلیت‌هایی ارائه خواهد داد. سامسونگ اخیرا گلکسی نوت 9 را با یک قلم لمسی S-Pen جدید ارائه داده است که از بلوتوث پشتیبانی می‌کند و کنترل موسیقی در حال‌پخش یا کنترل دوربین بخشی از قابلیت‌های آن است.

image

حال خبرگزاری Economic Daily News به نقل از منابع مطلع در صنعت مجددا به شایعات پیرامون پشتیبانی آیفون‌های اولد از قلم لمسی جان تازه بخشیده است؛ ظاهرا تنها دو مدل از سه آیفون امسال از قلم پشتیبانی خواهند کرد و با توجه به قیمت بالاتر مدل‌های OLED ممکن است این دو گوشی تنها آیفون‌های اپل باشند که با پشتیبانی از قلم لمسی راهی بازار خواهند شد. حتی در صورتی‌که این گزارش صحت داشته باشد، احتمالا قلم Apple Pencil به عنوان یک وسیله جانبی برای آیفون‌های OLED ارائه خواهد شد و برای تجربه آن باید هزینه‌ای را پرداخت کنید.

براساس شایعات، تمامی آیفون‌های OLED امسال به دوربین دوگانه مجهز شده‌اند؛ البته مدل 6.1 اینچی فاقد دوربین دوگانه است و برای اینکه قیمت کم‌تری داشته باشد، از یک دوربین استفاده خواهد کرد. همچنین طراحی بدون حاشیه آیفون 10 در تمامی مدل‌ها ادامه خواهد یافت؛ همین موضوع باعث شده است تا گمان کنیم که بریدگی در بالای نمایشگر آیفون‌های 2018 وجود خواهد داشت و به دلیل حذف دکمه‌ی فیزیکی Home هیچ‌یک از این مدل‌ها به حسگر اثرانگشت مجهز نخواهند بود. احتمال می‌دهیم سیستم تشخیص چهره برای احراز هویت کاربران درنظر گرفته شود. مدل 6.1 اینچی که قیمت کم‌تری دارد، از 3D Touch پشتیبانی نمی‌کند و همچنین حافظه رم کم‌تری خواهد داشت؛ در حالی‌که مدل‌های 5.8 اینچی و 6.5 اینچی به چهار گیگابایت رم مجهز شده‌اند، اپل آیفون LCD خود را با سه گیگابایت رم ارائه می‌دهد.

برخی مدعی هستند که دو مدل OLED در ماه سپتامبر عرضه خواهند شد اما ممکن است عرضه نسخه LCD که نمایشگر 6.1 اینچی دارد، حداقل با یک ماه تأخیر همراه باشد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)