خانهاخبار
تماشا کنید: ویدیوی مفهومی از سه‌گانه پرچمدار Galaxy S10 سامسونگ

تماشا کنید: ویدیوی مفهومی از سه‌گانه پرچمدار Galaxy S10 سامسونگ

شایعه شده است سامسونگ قصد دارد در اوایل سال 2019 از سه پرچمدار تازه سری Galaxy S10 پرده بردارد. هنوز مدت زیادی تا تاریخ احتمالی رونمایی از این محصولات هوشمند باقی مانده است اما طراحان جانبی دست به کار شده و ویدیوی مفهومی منتسب به این مدل‌ها را منتشر کرده‌اند.
۱۳۹۷/۵/۲۷

در حالی که تنها یک هفته از معرفی تازه‌ترین پرچمدار سری Galaxy Note سامسونگ زمان می‌گذرد، تصاویر و ویدیوی مفهومی تازه‌ای منتسب به Galaxy S10 توسط کانال یوتیوبی Concept Creator منتشر شده است. پیش از این گزارش شده بود که این غول تکنولوژی سال آینده پرچمداران Galaxy S10 خود را احتمالا در سه مدل مختلف معرفی می‌کند و به نظر می‌رسد که تصاویر و ویدیوی مفهومی هم براساس همین گزارش به تصویر کشیده شده باشند.

image

گوشی‌هایی که در این ویدیو شاهدشان هستیم، به قابلیت‌هایی مجهز شده‌اند که انتظار می‌رفت در توسعه Galaxy Note 9 به کار روند اما این انتظارها محقق نشدند. این قابلیت‌ها شامل تعبیه دوربین اصلی با لنزهای سه گانه و همچنین حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش هستند.

image

Galaxy Note 9 برخلاف انتظارها به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز نشد اما نمی‌دانیم دلیلش چیست. آیا سامسونگ موفق نشد تا زمان توسعه نهایی پرچمدار مذکور به این تکنولوژی نوین دست یابد یا در نهایت تصمیم گرفت این قابلیت موردتوجه را با Galaxy S10 معرفی کند؟ هنوز نمی‌دانیم کدامیک از این پیش بینی‌ها صحیح هستند و سامسونگ هم در این باره اظهار نظر نکرده است.

سامسونگ در ابتدای هر سال معمولا در نسخه معمولی و پلاس را از سری پرچمداران Galaxy S خود معرفی می‌کند اما همان‌طور که اشاره کردیم، گزارش شده است که سال آینده احتمالا شاهد رونمایی از سه مدل در این سری تازه خواهیم بود و Concept Creator هم به خوبی از این شایعه در طراحی مدل‌های مفهومی پیش رو بهره گرفته است.

image

دو مدل از این سه گانه Galaxy S10 و S10 Plus نامیده‌ می‌شوند اما هنوز نمی‌دانیم مدل سوم که فعلا با اسم رمز Beyond 0 شناخته می‌شود، با چه نام تجاری معرفی خواهد شد. گفته می‌شود که مدل Beyond 0 صفحه نمایش 5.8 اینچی دارد و به دوربین اصلی با لنز تکی مجهز خواهد شد.

در تصاویر هم شاهد هستیم که مدل بزرگتر به نام galaxy S10 Plus به دوربین سه گانه اصلی با چینش افقی شبیه Note 9 مجهز شده است، در حالی که دو مدل استاندارد Galaxy S10 و همچنین نسخه احتمالا ارزان قیمت Beyond 0 از ماژول‌های دوگانه با طراحی متفاوت بهره می‌برند. این موضوع گواه تفاوت در گزارش‌های اخیر و تصاویر رندری پیش رو است و به نظر می‌رسد که از نظر Concept Creator دیگر دوران طراحی گوشی‌های رده بالا با دوربین اصلی تکی به پایان رسیده است. طراحی مفهومی پیش رو همچنین از این نظر منطقی می‌رسد که سامسونگ هم تمایل دارد پرچمداران خود را با دوربین‌های باکیفیت و مشخصات سطح بالا توسعه دهد. اگر Galaxy S10 Plus از دوربین سه گانه اصلی برخوردار باشد، در این صورت ارزان‌ترین مدل هم در این میان نباید به دوربین تکی مجهز شود. کاربرانی که می‌خواهند گوشی سطح بالا با قیمت مناسب و البته یک دوربین اصلی تهیه کنند، نیازی نیست منتظر S10 ارزان باشند و می‌توانند یکی از دوگانه Galaxy A8 یا A8 Plus را تهیه کنند.

image

در این ویدیوی مفهومی بیش از سایر مدل‌ها بر Galaxy S10 Plus تأکید شده است. این گوشی از صفحه نمایش بزرگ و عریض با حاشیه‌های بسیار باریک بهره می‌برد اما حتی طراحان این تصاویر مفهومی هم به خوبی متوجه هستند که سامسونگ علاقه‌ای ندارد حاشیه قسمت بالای پنل نمایش را مانند آیفون 10 اپل با بریدگی (ناچ) طراحی کند. حاشیه قسمت بالا در همه این گوشی‌ها باریک دیده می‌شود و دوربین سلفی، بلندگوی مکالمه و سایر حسگرها در همین بخش تعبیه شده‌اند. این گوشی از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برد و دوربین سه گانه با چینش افقی در پنل پشتی آن تعبیه شده‌اند. فلش LED و حسگرهای دیگر که حدس می‌زنیم که فوکوس خودکار لیزری و حسگرهای مشابه مرتبط باشند هم زیر ماژول دوربین قرار گرفته‌اند.

از نظر طراح این ویدیوی مفهومی تفاوت چندانی میان Galaxy S10 و Beyond 0 وجود ندارد و ارزان‌ترین مدل این سه گانه تنها کمی کوچک‌تر ساخته می‌شود. این دو گوشی به دوربین دوگانه اصلی مجهز شده‌اند که یکی از لنزهای آن از گشودگی بیشتری برخوردار است. همچنین باید تأکید کنیم که حاشیه بالای صفحه نمایش در S10 Plus بسیار باریک‌تر از دو مدل دیگر در نظر گرفته شده است.

این تصاویر و ویدیوی مفهومی تنها براساس سلیقه طراحان جانبی به تصویر کشیده شده‌اند و الزاما صحت ندارند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۲۷
ما از الان برای مدل تاشو (X) خیز برداشتیم?