خانهاخبار
رسمی: هوآوی میت 20 به پردازنده Kirin 980 مجهز خواهد بود

رسمی: هوآوی میت 20 به پردازنده Kirin 980 مجهز خواهد بود

هوآوی تأیید کرده است که پردازنده پرچمدار جدید خود یعنی Kirin 980 را در خانواده میت 20 به کار می‌گیرد؛ این تراشه در اواخر ماه اوت به صورت رسمی معرفی خواهد شد.
۱۳۹۷/۵/۲۶

در حال‌حاضر، گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون پرچمداران آینده گوگل یعنی میت 20 و میت 20 پرو وجود دارد؛ هرچند احتمال دارد برخی از آن‌ها نادرست باشد یا در آینده مشخص شود که بخشی از اطلاعات فاش شده پیرامون جانشین میت 10 و میت 10 پرو صحت نداشته است. اما در رابطه با یک ویژگی پرچمداران جدید هوآوی اطمینان داریم و ان نیز تجهیز هوآوی میت 20 و هوآوی میت 20 پرو به چیپ‌ست Kirin 980 است. بد نیست اشاره کنیم که پرچمداران سال گذشته هوآوی از سری میت به تراشه Kirin 970 مجهز شده بودند و هوآوی پی 20 و پی 20 پرو نیز با این پردازنده در اوایل سال رونمایی شده‌اند.

شرکت چینی به صورت رسمی تأیید کرده است که پردازنده Kirin 980 قدرت پردازشی خانواده میت 20 را تأمین خواهد کرد. با توجه به این موضوع، حدس و گمانه‌زنی پیرامون زمان عرضه پرچمداران جدید هوآوی چندان سخت به‌نظر نمی‌رسد؛ چینی‌ها در اواخر ماه اوت و در مراسم خبری خود در نمایشگاه IFA 2018 از پردازنده Kirin 980 رونمایی خواهند کرد و همچنین در ماه اکتبر نیز پرچمداران میت 20 و میت 20 پرو را به صورت رسمی رونمایی می‌کنند. قلب تپنده سری «میت 20» براساس فرآیند ساخت 7 نانومتری توسعه یافته است و این موضوع باعث می‌شود تا مطمئن باشیم Kirin 980 از نظر پردازشی و مصرف انرژی عملکرد بهتری نسبت به Kirin 970 خواهد داشت. همچنین از آنجایی‌که اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810 سامسونگ براساس لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه پیدا کرده‌اند، ممکن است قدرت پردازشی میت 20 و میت 20 پرو باعث تمایز آن‌ها از پرچمداران فعلی بازار شود. البته بعید می‌دانیم کوالکام برای رقابت با هوآوی، تراشه اسنپدراگون 855 را با فرآیند ساخت 7 نانومتری تا پایان سال به بازار عرضه نماید.

image

تراشه Kirin 980 که در پرچمداران جدید هوآوی به‌کار گرفته شده است، شاید یک واحد پردازش گرافیکی (GPU) اختصاصی داشته باشد اما برخی از مشخصات فاش شده این تراشه، نشان می‌دهد که HiSilicon (شرکت سازنده تراشه‌های Kirin) از تراشه Mali G72-MP24 استفاده خواهد کرد که شامل 24 هسته برای رندر محتوای گرافیکی است. درون چیپ‌ست Kirin 980 از مجموع هشت هسته پردازشی استفاده شده است که چهار هسته از نوع Cortex A76 بوده و چهار هسته دیگر از نوع Cortex A55 است.

علاوه‌بر چیپ‌ست Kirin 980 که باعث تمایز پرچمداران جدید هوآوی از نسل قبل خواهد بود، این خانواده به سنسور اثرانگشت درون نمایشگر مجهز شده‌ است؛ همچنین مدل «پرو» با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی ارائه می‌شود. مانند آنچه در طراحی پرچمدارن پی 20 و پی 20 پرو دیده بودیم، حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش پرچمداران میت 20 و میت 20 پرو جای خود را به یک بریدگی کوچک‌تر (Notch) می‌دهد که دوربین سلفی، سیستم تشخیص چهره و بلندگوی مخاطب را درون خود جای داده است. همچنین احتمالا از خانواده میت 20 یک مدل به دوربین سه‌گانه مجهز خواهد شد تا بدین شکل، عملکرد رو به رشد پرچمداران هوآوی در زمینه عکاسی حفظ شود؛ در حال‌حاضر، هوآوی پی 20 پرو به لطف بهره‌گیری از دوربین سه‌تایی، یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید برای عکاسی خریداری نمایید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)