خانهاخبار
ال‌جی اولین گوشی 5G دنیا را عرضه خواهد کرد

ال‌جی اولین گوشی 5G دنیا را عرضه خواهد کرد

ال‌جی با یک اپراتور در آمریکا همکاری می‌کند تا اولین گوشی بازار را با پشتیبانی از 5G عرضه نماید؛ مدل مذکور در نیمه اول سال 2019 در دسترس قرار می‌گیرد.
۱۳۹۷/۵/۲۵

پنجمین نسل ارتباطی باعث شده است تا رقابت جدیدی در بازار گوشی‌های هوشمند شکل بگیرد؛ تلاش شرکت‌های مختلف برای معرفی اولین گوشی که از 5G پشتیبانی خواهد کرد. آن‌طور که پیداست، Sprint - چهارمین اپراتور بزرگ ایالات متحده که سال آینده با اپراتور T-Mobile ادغام خواهد شد- با ال‌جی وارد همکاری شده است تا گوشی 5G توسعه دهد؛ ظاهرا این مدل اولین گوشی بازار خواهد بود که با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات در نیمه اول سال 2019 عرضه می‌شود. Sprint مدعی است که در توسعه این محصول، به اندازه کافی پیشرفت داشته‌اند که در صورت رونمایی یک شرکت دیگر از اولین گوشی با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات شگفت‌زده خواهند شد!

در حال‌حاضر، هیچ جزئیاتی پیرامون مشخصات یا قیمت احتمالی گوشی جدید LG با پشتیبانی از 5G ارائه نشده است؛ ضمن اینکه نمی‌دانیم گوشی جدید ال‌جی ارتباطی به پرچمداران موردانتظار شرکت کره‌ای در سال آینده دارد یا ال‌جی اولین گوشی‌هوشمند خود را با پشتیبانی از 5G از خانواده دیگری ارائه می‌دهد. رئیس ال‌جی الکترونیک در آمریکا در رابطه با این همکاری اعلام نموده است که شرکت متبوع‌اش نزدیک به 20 سال با اپراتور Sprint آمریکا همکاری داشته و هر دو شرکت درنظر دارند تا این همکاری را با بهره‌گیری از 5G گسترش دهند».

image

البته اینکه ال‌جی اولین گوشی با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات را عرضه نماید، در نگاه اول تنها جنبه تبلیغاتی دارد؛ باید دید اپراتورها در زمینه گسترش 5G تا چه اندازه موفق خواهند شد. شرکت کره‌ای احتمالا برای توسعه گوشی‌هوشمند خود با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات از یک تراشه ساخت کوالکام بهره می‌گیرد و مودم 5G این غول تولید پردازنده یعنی X50 را که می‌تواند سرعت دانلود 5 گیگابیت بر ثانیه ارائه دهد؛ مورد استفاده قرار خواهد داد. در ایالات متحده، اپراتورها نسل پنجم ارتباطات را در سال آینده ارائه می‌دهند؛ به عنوان مثال Sprint اعلام نموده است که 5G را در شش شهر بزرگ آمریکا در سال 2019 راه‌اندازی می‌کند.

این خبر در حالی منتشر شده است که پیش‌تر مشخص شد Galaxy S10 اولین گوشی سامسونگ با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات نخواهد بود. ظاهرا کره‌ای هنوز نسل پنجم ارتباطات را به عنوان یک ویژگی ضروری محسوب نمی‌کنند؛ در نتیجه ممکن است جانشین Galaxy S9 فاقد این ویژگی باشد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Saeed

۱۳۹۷/۵/۲۶
اولین گوشی که خصوصیت 5g داره موتورولا هست که 5g داره و رونمایی هم شد پس ال جی اولین نمیتونه باشه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۲۵
خبرها ضد و نقیضه?
تا چند روز پیش قرار بود که Oppo از 5G رونمایی کنه
الان شد LG!
در عجبم شرکتِ جی‌ال‌ایکس که پتانسیل‌شم داره چرا سکوت کرده?

mehiyaw

۱۳۹۷/۵/۲۵
اصلا 10g هم ارایه بدن بازم ارزشی نداره - یه گوشی بسازن که باتریش همین 4g خودمونو راحت جواب بده ، دیگه 5جی نمیخایم همین بسه