خانهاخبار
مک‌بوک ارزان‌قیمت اپل به‌زودی عرضه خواهد شد

مک‌بوک ارزان‌قیمت اپل به‌زودی عرضه خواهد شد

یکی از شرکای تجاری اپل که تولید مک‌بوک‌ها را برعهده دارد، اعلام نموده است که درآمدش در سه ماهه پایانی 2018 با تولید یک مدل نه‌چندان گران‌قیمت افزایش خواهد یافت!
۱۳۹۷/۵/۲۵

شرکت اپل مدتی پیش از نسخه 2018 مک‌بوک‌ پرو رونمایی کرد که بهترین مدل آن‌را با پردازنده Core i9 و 32 گیگابایت حافظه رم ارائه می‌دهد. با این‌حال اگر به دلیل قیمت بالای مک‌بوک پرو 2018 از خرید آن منصرف شده‌اید، کوپرتینویی‌ها تا چند مدت دیگر با معرفی یک مدل ارزان‌قیمت شما را هیجان‌زده خواهند کرد. یکی از شرکای تجاری اپل اعلام نموده است که در سه ماهه پایانی سال 2018 درآمدش به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت؛ ظاهرا علت افزایش درآمد این شرکت، تولید «نوت‌بوک‌هایی است که قیمت بالایی ندارند» .بد نیست اشاره کنیم که در این گزارش به صورت مستقیم  به مک‌بوک ایر 2018 اشاره نشده است.

Quanta Computer مدتی است که جایگاه خود را در زمینه تولید لپ‌تاپ به رقیبش یعنی Compal واگذار نموده؛ اما ممکن است این وضعیت در آینده‌ نزدیک و با تولید مک‌بوک ایر جدید اپل تغییر پیدا نماید. نشریه DigiTimes با استناد به آنچه که Qunta Computer در سه ماهه پایانی سال برای درآمدش پیش‌بینی نموده است، ادعا می‌کند مک‌بوک‌ ایر جدید اپل به‌زودی معرفی خواهد شد. در این گزارش آمده است که Quanta Computer دیگر بزرگ‌ترین تولیدکننده لپ‌تاپ نیست اما با تولید بیشتر از 10 میلیون لپ‌تاپ در سه ماهه پایانی سال 2018، رقابت این شرکت با Compal دشوارتر می‌شود. 

image

 آنچه مک‌بوک ایر جدید اپل را به گزینه‌ای جذاب تبدیل خواهد کرد؛ استفاده از یک نمایشگر رتینا است و همچنین بعید نیست که کوپرتینویی‌ها از نسل جدید پردازنده‌های اینتل یا با استناد به گزارش‌های پیشین، نسل هفتم پردازنده‌های اینتل موسوم به «کبی لیک» در این مدل استفاده نمایند. پیش‌تر اعلام شده بود که قیمت پایه مک‌بوک ایر جدید اپل کم‌تر از مدل‌های کنونی خواهد بود که در حال‌حاضر با قیمت 999 دلار به فروش می‌رسند؛ مینگ‌چی کو خوش‌بین است که لپ‌تاپ جدید اپل با قیمت 800 دلار به بازار عرضه شود. بد نیست اشاره کنیم که مک‌بوک ایر همچنان لپ‌تاپ ارزان‌قیمتی به شمار نمی‌رود اما برای کاربرانی که مایل نیستند هزینه زیادی برای تجربه سیستم‌عامل macOS پرداخت نمایند و به قابلیت‌های مک‌بوک پرو نیازی ندارند، گزینه مناسبی خواهند بود. مک‌بوک ایر 2018 یا هرنام دیگری که برای لپ‌تاپ ارزان‌قیمت اپل درنظر گرفته خواهد شد، ممکن است طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبل داشته باشد و از صفحه‌کلید Butterfly استفاده نماید؛ البته در صورتی‌که کوپرتینویی‌ها تلاش نمایند تا هزینه تولید مک‌بوک ایر جدید خود را به حداقل برسانند، بعید نیست که طراحی کنونی مک‌بوک‌های ایر همچنان در مدل جدید حفظ شود.

از آنجایی‌که شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است، باید با دیده شک و تردید به گمانه‌زنی‌ها پیرامون مک‌بوک ایر 2018 نگاه کنید. ضمن اینکه هنوز مشخص نیست لپ‌تاپ ارزان‌قیمت اپل چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد؛ آیا این مدل در ماه سپتامبر همراه با آیفون‌های 2018، ایرپاد 2 و سری چهارم ساعت‌های اپل واچ معرفی می‌شود یا کوپرتینویی‌ها مراسم اختصاصی را برای رونمایی از مک‌بوک ایر 2018 و آیپد پرو جدید درنظر می‌گیرند. 

در صورتی‌که اپل مک‌بوک ایر جدید خود را با نمایشگر 13 اینچی رتینا و پردازنده کبی لیک یا نسل هشتم پردازنده‌های اینتل ارائه دهد، آیا مایل به خریداری آن خواهید بود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)