خانهاخبار
Galaxy S10 اولین گوشی 5G سامسونگ نیست!

Galaxy S10 اولین گوشی 5G سامسونگ نیست!

آن‌طور که پیداست، سامسونگ گوشی پرچمدار Galaxy S10 را به عنوان اولین گوشی خود با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات ارائه نمی‌دهد.
۱۳۹۷/۵/۲۴

حال که سامسونگ از پرچمدار گلکسی نوت 9 رونمایی کرده است، شایعه‌پردازان به کهکشانی بعدی این شرکت یعنی گلکسی اس 10 چشم دوخته‌اند؛ محصولی که نسبت به نسل قبل با تغییرات عمده همراه خواهد بود و مشخصات سخت‌افزاری بهتری را ارائه می‌دهد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که Galaxy S10 تمامی انتظارات را برآورده نخواهد ساخت و شاید از آنچه که انتظار داشتیم، متفاوت‌تر باشد. 

براساس یک گزارش جدید، مشخص شده است که سامسونگ پرچمدار Galaxy S10 را به عنوان اولین گوشی‌هوشمند خود با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات (5G) ارائه نخواهد داد. به‌ گفته‌ی دی‌جی کوه، رئیس واحد موبایل سامسونگ، این شرکت تلاش می‌کند با همکاری با اپراتورهای کره جنوبی اولین گوشی‌هوشمند 5G را در سرزمین مادری خود عرضه نماید اما گوشی مدنظر سامسونگ Galaxy S10 نخواهد بود. فناوری 5G که اپراتورهای مختلف در حال آماده‌سازی زیرساخت لازم برای بهره‌مندی از آن هستند، در مارس 2019 در کره جنوبی راه‌اندازی می‌شود. 

image

دی‌جی کوه در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام نموده است که سامسونگ همچنان گوشی‌هوشمند تاشو توسعه می‌دهد و با عرضه آن به بازار، فاصله چندانی نداریم! این احتمال وجود دارد که گوشی تاشوی سامسونگ از 5G پشتیبانی نماید اما رئیس واحد موبایل سامسونگ در این رابطه جزئیاتی را ارائه نداده است. همچنین دی‌جی کوه اعلام نموده است که در آینده نزدیک و حداقل تا سال 2020، شرکت متبوع‌اش برنامه‌ای برای ادغام خانواده گلکسی نوت و گلکسی اس ندارد؛ به گفته‌ی رئیس واحد موبایل سامسونگ «در آینده نزدیک، تغییری در عرضه خانواده Galaxy S در نیمه اول سال و خانواده Galaxy Note در نیمه دوم سال به وجود نخواهد آمد».

پرچمداران جدید سامسونگ که از سری Galaxy S10 عرضه خواهند شد و جانشین Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus خواهند بود، احتمالا در دومین ماه میلادی (فوریه) در سال 2019 و در نمایشگاه MWC به نمایش گذاشته خواهند شد. از جمله قابلیت‌های ‌هیجان‌انگیزی که خانواده Galaxy S10 ارائه خواهد داد، حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش است و همچنین شاید برخی مدل‌ها به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز باشند؛ ظاهرا عملکرد سنسور اثرانگشت درون نمایشگر در نهایت توانسته نظر مساعد مدیران سامسونگ را به دست آورد و این شرکت تصمیم دارد تا حداقل دو گوشی از خانواده Galaxy S10 را با چنین فناوری ارائه دهد. ضمن اینکه برخی شایعات تأیید نشده، نشان می‌دهد که حسگر تشخیص عنبیه چشم از پرچمداران آینده سامسونگ حذف خواهد شد زیرا کره‌ای‌ها سنسور اثرانگشت درون نمایشگر را جایگزین مناسب و کارآمدتری برای آن می‌دانند. 

از جمله دیگر قابلیت‌هایی که پرچمداران جدید سامسونگ ارائه خواهند داد، می‌توان به دوربین سه‌تایی اشاره نمود؛ مدل 6.4 اینچی و 6.1 اینچی گلکسی اس 10 به دوربین سه‌گانه مجهز خواهد بود اما نسخه 5.8 اینچی که نمایشگری بدون لبه‌های منحنی دارد، از دوربین دوگانه بهره خواهد برد. ضمن اینکه برخی مدعی هستند از نظر طراحی، گلکسی اس 10 تفاوت چشمگیری با نسل قبل ندارد اما کره‌ای‌ها با اعمال تغییرات نسبتا جزئی در تلاش خواهند بود تا نسخه تکامل یافته از طراحی بدون حاشیه محصولات پیشین خود را در Galaxy S10 به نمایش بگذارند. 

شما چه انتظاری از گوشی پرچمدار Galaxy S10 سامسونگ دارید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حامد

۱۳۹۷/۵/۲۴
توقع داریم مثل همیشه بترکونه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۲۴
با این تفاسیر s10 اون چیزی نیست که ما را سر ذوق بیاره.
فقط می‌مونه تاشویX که اگه اونم رضایت‌بخش نباشه، سامسونگو تحریم‌ میکنیم. و تحریم‌ها هم "سخت" خواهد بود