خانهاخبار
به‌زودی می‌توانید ویندوز 10 را روی کروم‌بوک‌ها اجرا کنید!

به‌زودی می‌توانید ویندوز 10 را روی کروم‌بوک‌ها اجرا کنید!

ظاهرا گوگل در حال نهایی‌سازی پروژه Campfire است تا به کروم‌بوک‌ها اجازه دهد سیستم‌عامل ویندوز 10 را به راحتی بوت نمایند.
۱۳۹۷/۵/۲۴

کروم‌بوک‌ها به عنوان محصولاتی ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه در میان کاربران شناخته می‌شوند اما برخی از سازندگان، مدل‌های گران‌قیمتی را نیز ارائه داده‌اند که این مفهوم را به کلی تغییر می‌دهد. آن‌طور که پیداست، گوگل به منظور افزایش هرچه بیشتر قابلیت‌ کروم‌بوک‌ها درنظر دارد تا پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز 10 را به Chrome OS اضافه نماید. 

بدین منظور، ساکنان مانتین‌ویو در حال توسعه پروژه‌ای با نام Campfire هستند که بوت دوگانه سیستم‌عامل ویندوز 10 را روی کروم‌ها امکان‌پذیر خواهد کرد؛ بدون آنکه نیاز باشد حالت توسعه‌دهنده را فعال کنید. البته اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 روی تمامی کروم‌بوک‌ها امکان‌پذیر نیست و حتما لپ‌تاپ شما با سیستم‌عامل کروم باید بیشتر از 40 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد؛ بدین شکل، استفاده از پروژه Campfire روی آن امکان‌پذیر است. به عنوان مثال، نمی‌توانید سیستم‌عامل ویندوز 10 را روی دستگاه مانند Acer C720 که در سال 2013 عرضه شده است و تنها 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد، نصب کنید. با فرض اینکه یک کروم‌بوک با 40 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشید، 30 گیگابایت از حافظه به سیستم‌عامل ویندوز 10 اختصاص پیدا می‌کند و باقی آن در اختیار Chrome OS است. پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز 10 مایکروسافت به عنوان یک حالت جدید ارائه خواهد شد و یک فرمان ساده به کاربران اجازه می‌دهد تا سیستم‌عامل ویندوز را روی کروم‌بوک خود اجرا نمایند؛ همچنین به سادگی نیز می‌توانید مجددا از سیستم‌عامل ویندوز به سیستم‌عامل کروم لپ‌تاپ خود بازگردید.

image

لازم به‌ذکر است که گوگل روی توسعه پروژه Campfire به منظور اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 روی کروم‌بوک‌ها به طور مخفیانه مشغول به کار بوده است اما اولین‌ نشانه‌ها از اینکه لپ‌تاپ‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم در آینده می‌توانند ویندوز را به صورت دوگانه بوت نمایند، در ماه ژوئیه به‌دست آمد. لازم به‌ذکر است که پشتیبانی از پروژه Campfire تنها به پیکسل‌بوک (کروم‌بوک گران‌قیمت گوگل) محدود نخواهد شد و چندین مدل دیگر از کروم‌بوک‌هایی که در بازار به فروش می‌رسد، از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد.

پیش‌تر نیز اشاره شد که پروژه Campfire بوت دوگانه سیستم‌عامل ویندوز را روی کروم‌بوک‌ها امکان‌پذیر می‌کند؛ بدون آنکه نیاز باشد حالت توسعه‌دهنده را فعال نمایید. با فعال شدن حالت توسعه‌دهنده در کروم‌بوک‌ها، رایانه شما امنیت کم‌تری خواهد داشت و بنابراین ایده مناسبی نیست که این ویژگی را فعال کنید. بنابراین، توسعه پروژه Campfire از سوی گوگل برای بوت دوگانه سیستم‌عامل ویندوز 10 روی کروم‌بوک‌ها خبر هیجان‌انگیزی محسوب می‌شود. صرف‌نظر از اینکه اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 روی کروم‌بوک‌ها چه تأثیری در میزان استفاده از سیستم‌عامل Chrome OS خواهد داشت، می‌توان انتظار داشت که پروژه Campfire فروش کروم‌بوک‌ها را افزایش دهد. در حال‌حاضر، تنها برنامه‌های تحت وب و برنامه‌های سیستم‌عامل اندروید روی سیستم‌عامل Chrome OS قابل اجرا هستند. 

جدا از قابلیت Campfire که گوگل در حال توسعه آن است، ظاهرا غول جست‌وجو دو لپ‌تاپ جدید را با سیستم‌عامل کروم توسعه می‌دهد؛ یکی از این مدل‌ها طراحی جداشدنی دارد و ممکن است بتوانید صفحه‌نمایش را از صفحه‌کلید جدا کنید. کروم‌بوک‌های جدیدی که گوگل در حال توسعه آن‌ها است، احتمالا در ماه اکتبر و همراه با پرچمداران Pixel 3 و Pixel 3 XL گوگل به صورت رسمی معرفی خواهند شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)