خانهاخبار
افشای Mate 20 Lite در رندرهای جدید، دوربین 4 تایی و بریدگی حاشیه

افشای Mate 20 Lite در رندرهای جدید، دوربین 4 تایی و بریدگی حاشیه

شایعه‌های مختلفی در روزهای اخیر درباره گوشی‌های تازه هوآوی از سری Mate 20 منتشر شده‌اند. ایوان بلاس هم روز گذشته تصویر رندری منتسب به Mate 20 Lite را در رنگ‌های مختلف منتشر کرد و طراحی ظاهری آن را به نمایش گذاشت.
۱۳۹۷/۵/۲۴

گزارش شده است که هوآوی قصد دارد هر دو تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش و تشخیص چهره سه بعدی هوشمند را در توسعه پرچمداران تازه خود به نام‌های Mate 20 و Mate 20 Pro به کار ببرد و آن‌ها را با این قابلیت‌های نوین عرضه کند. این سازنده همچنین پیش از این پرچمداران دیگری هم در ابتدای سال 2018 معرفی کرد و اولین سازنده‌ای به شمار می‌رود که گوشی مجهز به دوربین اصلی با لنزهای سه گانه را روانه بازار ساخته است. باتوجه به این موضوع و همچنین گزارش مبنی بر تعبیه تکنولوژی‌های تازه در سری Mate 20 به نظر می‌رسد هوآوی به سرعت مسیر پیشرفت و نوآوری را در می‌نوردد و به سمت رتبه اول سازندگان جهان خیز برمی‌دارد.

image

همان‌طور که می‌دانید، اپل سال گذشته پرچمدار سطح بالای آیفون 10 خود را با طراحی منحصر به فرد بریدگی حاشیه (ناچ) معرفی کرد. بعد از عرضه این گوشی برخی سازندگان طراحی ناچ را به ترندی رایج تبدیل کردند و از آن در طراحی محصولات تازه‌شان الهام گرفتند. از طرفی همچنان برخی سازندگان نسبت به استفاده از این طراحی مقاومت می‌کنند و سامسونگ را باید مهم‌ترین‌ آن‌ها قلمداد کرد چراکه پس از عرضه آیفون 10 تا به حال موفق شده است 3 مدل پرچمدار خود را از دو سری Galaxy S و galaxy Note معرفی کند در حالی که طراحی ناچ در هیچکدام از این گوشی‌ها به کار نرفته است. در مقابل سامسونگ کمپانی هوآوی قرار دارد که ظاهرا هیچ مشکلی ندارد از طراحی آیفون 10 ایده بگیرد. این سازنده گوشی‌های P20، P20 Pro و P20 Lite خود را در ابتدای سال 2018 با طراحی ناچ روانه بازار کرد و باتوجه به تصاویر مختلفی که از پرچمداران بعدی آن منتشر شده است، به نظر می‌رسد که Mate 20 و Mate 20 Pro هم از همین طراحی بهره ببرند.

image

ظاهرا هوآوی در طراحی همه پرچمداران 2018 خود از پرچمدار اخیر اپل الهام گرفته و جالب است بدانید که بریدگی حاشیه در Mate 20 Lite تقریبا در اندازه و ابعاد ناچ آیفون 10 که اتفاقا ماژول حسگر تشخیص چهره سه بعدی در آن تعبیه شده در نظر گرفته شده است. از طرفی مدل Lite در سه گانه تازه هوآوی همان‌طور که از نامش برمی‌آید ساده‌تر و سطح پایین‌تر از دو گوشی مدل بالای دیگر توسعه می‌یابد و منطقی نیست که انتظار داشته باشیم با قابلیت حسگر سه بعدی معرفی شود. از طرفی همچنان به نظر می‌رسد این گوشی از 4 دوربین بهره ببرد؛ دوربین اصلی در پنل پشتی این گوشی دوگانه طراحی شده است و لنزهای دوگانه هم برای ثبت تصاویر سلفی آن در نظر گرفته شده‌اند.

ایوان بلاس، افشاگر مشهور، روز گذشته تصویر رندر شده تازه‌ای منتسب به Mate 20 Lite را در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرد و گوشی تازه هوآوی را در همه رنگ‌های رسمی آن به نمایش گذاشت. براساس این تصویر پیش بینی می‌شود هوآوی گوشی Mate 20 Lite خود را در رنگ‌های مشکی، آبی و طلایی معرفی کند.

image

در این تصویر فاش شده شاهد گوشی هوشمندی هستیم که حاشیه‌های دو طرف کناری آن تا حد امکان باریک شده‌اند اما علاوه بر ناچ در قسمت بالا همچنین نوار حاشیه بسیار باریکی در قسمت پایین پنل جلوی آن طراحی شده است. دکمه فیزیکی خانه از طراحی این پنل حذف شده و نوار حاشیه پایین صفحه نمایش به قدری باریک است که لوگوی برند سازنده را هم نمی‌توان در آن جای داد. گفته می‌شود این گوشی صفحه نمایش 6.3 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 2340 و از تکنولوژی IPS LCD بهره می‌برد. Mate 20 Lite هوآوی همچنین از پردازنده Kirin 710 قدرت می‌گیرد و از 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD بهره می‌برد. پیش بینی می‌شود هوآوی این گوشی را در کنار Mate 20 و Mate 20 Pro در ماه جاری میلادی معرفی کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

الیاس

۱۳۹۷/۵/۲۴
فقط حسرت گوشی مونده رو دل ما ن تنها گوشی بلکه همه چیز گوشی خریدم 700 تومن الان شده دو میلیون بابا چقد مگه /: