خانهاخبار
آیا Pixel 3 و Pixel 3 XL از فناوری تشخیص چهره جدیدی برخوردار می‌شوند؟

آیا Pixel 3 و Pixel 3 XL از فناوری تشخیص چهره جدیدی برخوردار می‌شوند؟

براساس گزارش منتشر شده از سوی توسعه دهندگان XDA، ویژگی جدیدی به نام Face Match در اپلیکیشن Google Assistant دیده شده که احتمالا به قابلیت تشخیص چهره اشاره دارد.
۱۳۹۷/۵/۲۴

از زمانی که اپل به فناوری تشخیص چهره یا همان فیس آیدی روی آورده، شرکت‌های سازنده محصولات اندرویدی هم به دنبال این اقدام اپل، شروع به سرمایه‌گذاری برای استفاده از این فناوری در محصولاتشان کرده‌اند. از طرفی اگر یادتان باشد، شایعات به استفاده از دو دوربین جلو در تلفن‌های هوشمند جدید گوگل یعنی Pixel 3 و Pixel 3 XL اشاره داشتند. تا امروز تصور می‌شد که این دو دوربین صرفا برای بهبود تصاویر سلفی ثبت شده با این دستگاه است، اما به نظر می‌رسد که گوگل بزنامه‌های گسترده‌تر و البته مهمتری دارد؛ چراکه گزارش جدید از سوی XDA، از بکارگیری فناوری تشخیص چهره در این دو محصول خبر می‌دهد. برای جزییات بیشتر، در ادامه با ما همراه شوید. 

image

برخی از توسعه دهندگان وبسایت XDA با کمی جستجو در اپلیکیشن Google Assistant موفق شده اند که ویژگی به نام Face Match را بیابند و همانطور که از اسمش مشخص است، این یک ویژگی برای تشخیص چهره کاربران خواهد بود. پیش از این، منابع دیگری هم به چنین ویژگی دست پیدا کرده بودند، اما این اولین باری است که این ویژگی، یک نام مشخص دارد؛ نامی که به وضوح به فناوری تشخیص چهره کاربر اشاره می‌کند.

همانطور که پیش از این گفتیم، Pixel 3 و Pixel 3 XL هر دو دارای دو دوربین جلو در بالای نمایشگر هستند که در ابتدا، تصور می‌شد که این ویژگی برای ثبت سلفی‌هایی عریض‌تر استفاده خواهد شد، اما حالا که چنین گزارشی از سوی XDA منتشر شده، احتمال می‌رود که دو تلفن هوشمند جدید گوگل هم به فناوری تشخیص چهره مجهز شوند. قطعا با وجود داشتن دو دوربین، نمی‌توان مطمئن بود که این فناوری واقعا در Pixel 3 بکار خواهد رفت یا خیر و به هرحال باید منتظر جزییات رسمی از سوی گوگل باشیم. نظر شما چیست؟ آیا Pixel 3 گوگل به فناوری تشخیص چهره مجهز می‌شود؟ و آیا این قابلیت به اندازه کافی امنیت خواهد داشت؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)