خانهاخبار
جزئیاتی از دوربین سه‌گانه Galaxy S10 سامسونگ

جزئیاتی از دوربین سه‌گانه Galaxy S10 سامسونگ

براساس یک گزارش جدید، حداقل دو مدل از خانواده Galaxy S10 به دوربین سه‌گانه مجهز خواهند شد و جانشین Galaxy S9 زوم اپتیکال سه‌برابری ارائه خواهد داد.
۱۳۹۷/۵/۲۳

سامسونگ در پرچمداران 2018 خود از دوربین دوگانه استفاده کرده است اما به‌نظر می‌رسد که سال آینده، شاهد رونمایی از پرچمداران شرکت کره‌ای با سه دوربین خواهیم بود. دوربین سه‌گانه برای اولین‌بار در پرچمدار Huawei P20 Pro مورد استفاده قرار گرفت و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پرچمدار هوآوی در زمینه عکاسی از بسیاری رقبای خود پیشتاز است. به همین جهت، دیگر سازندگان نیز تمایل خود را برای عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به سه دوربین نشان داده‌اند و سامسونگ یکی از این سازندگان محسوب می‌شود که برخی از مدل‌های Galaxy S10 را با سه دوربین ارائه خواهد داد.

به‌تازگی نیز جزئیاتی پیرامون سنسورهای مورد استفاده در دوربین سه‌گانه پرچمدار جدید سامسونگ به‌دست آمده است. گفته می‌شود سامسونگ از ترکیب سه دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی واید، 16 مگاپیکسلی Super Wide و 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو استفاده خواهد کرد؛ ظاهرا دوربین سه‌تایی پرچمدار سامسونگ در نیمه اول سال 2019 می‌تواند عکس‌هایی با بزرگ‌نمایی اپتیکال سه‌برابری به ثبت برساند. برای مقایسه، باید اشاره کرد که هوآوی برای دوربین اصلی پی 20 پرو از سه سنسور 40 مگاپیکسلی، 20 مگاپیکسلی و  8 مگاپیکسلی استفاده نموده است.

image

در حالی‌که پیش‌تر اعلام شده بود تنها یک مدل از پرچمداران جدید سامسونگ یعنی Galaxy S10 Plus به دوربین سه‌گانه مجهز خواهند شد، اکنون مشخص شده است که Galaxy S10 Plus و Galaxy S10 هر دو به دوربین سه‌تایی مجهز خواهند بود. همچنین مدل لایت که نمایشگر کوچک‌تری دارد و صفحه‌نمایش آن بدون انحنا است، از دو دوربین در قاب پشتی بهره خواهد برد. شرکت کره‌ای در سال جاری میلادی، تنها فبلت Galaxy S9 Plus را از سری Galaxy S9 به دوربین دوگانه مجهز کرده است و مدل 5.8 اینچی آن از یک دوربین در قاب پشتی استفاده می‌کند.

با وجود اینکه گوشی پرچمدار Galaxy S10 به سه دوربین در قاب پشتی مجهز خواهد شد اما گران‌قیمت‌ترین گوشی که از سری Galaxy A در اواخر سال 2018 یا اوایل سال آینده میلادی معرفی می‌شود، به عنوان اولین گوشی سامسونگ با دوربین سه‌گانه عرضه خواهد شد. ETNews همچنین مدعی شده است که رقیب کره‌ای سامسونگ یعنی ال‌جی درنظر دارد تا عضو آینده خانواده V گوشی‌های هوشمند خود را با مجموعا پنج دوربین عرضه نماید؛ LG V40 ThinQ به سه دوربین در قاب پشتی و دوربین سلفی دوگانه مانند اعضای جدید خانواده Galaxy A مجهز شده است. جدا از ال‌جی، سال آینده شاهد عرضه آیفون‌های 2019 اپل با دوربین سه‌گانه خواهیم بود؛ مدل‌هایی که امسال و در اواخر تابستان معرفی می‌شوند، به دوربین دوگانه مجهز خواهند بود. البته آیفون 6.1 اینچی که نمایشگر LCD دارد، فاقد دوربین دوگانه است و کوپرتینویی‌ها به تعبیه یک سنسور در دوربین اصلی این گوشی بسنده کرده‌اند. همچنین شرکت چینی هوآوی نیز در اواخر امسال، سری Mate 20 را معرفی خواهد کرد که حداقل یک مدل به دوربین سه‌گانه مجهز خواهد بود.

لازم به‌ذکر است که سامسونگ، پیش‌تر در بیانیه خود برای اعلام درآمدش اعلام کرده بود که دوربین سه‌گانه در 10 درصد از گوشی‌های هوشمند سال آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ استفاده از سه سنسور در قاب پشتی ویژگی‌هایی نظیر «زوم اپتیکال»، عکاسی با سنسور Super Wide و عکاسی خیره‌کننده در شرایط نوری نامناسب را امکان‌پذیر می‌کند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

reza

۱۳۹۷/۵/۲۳
این سامسونگ لامصب فقط بلده اسکی بره اون از دروبین نوت 9 که مثه میت 10 بعضی اجسامو تشخیص میداد اینم s10 با دوربین سه گانه ?