خانهاخبار
۵ فیلم سال ۲۰۱۸ که می‌توانند شایسته‌ی نامزد بخش جدید «فیلم‌های مردمی» اسکار باشند

۵ فیلم سال ۲۰۱۸ که می‌توانند شایسته‌ی نامزد بخش جدید «فیلم‌های مردمی» اسکار باشند

مدتی قبل رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی که اهدا‌ی جایزه‌ی اسکار را بر عهده دارد، اعلام کرد که بخش جدیدی مربوط به فیلم‌های عامه پسند به این جشنوار اضافه خواهد شد که «دستاورد برجسته فیلم‌های مردمی» نام دارد. در این مطلب قصد معرفی ۵ فیلم سال ۲۰۱۸ را داریم که می‌توانند این جایزه را به خود اختصاص دهند.
۱۳۹۷/۵/۲۲

هفته‌ی گذشته در خبری اعلام کردیم که عنوان جدیدی به جوایز اسکار اضافه می‌شود که  «دستاورد برجسته در فیلم‌های مردمی» نام دارد. این اطلاع رسانی کمی ناقص بود و اعلام نشد که فیلم مردمی از نظر آکادمی چیست و معیارهای داوران برای تمایز فیلم عامه پسند با سایر فیلم‌ها چه خواهد بود. اما گمان می‌کنیم که مقصود رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از این عنوان، فیلم‌هایی بودند که فروش بالایی را تجربه کردند و گیشه را به تسخیر خود درآوردند یا فیلم‌هایی که فروش آن‌ها نسبت به هزینه‌ی ساخت‌شان بسیار بیشتر بوده است. بنابراین آیا این جایزه به فروش فیلم‌ها تعلق می‌گیرد؟!

طبق اطللاعات قبلی این جایزه اولین بار در سال ۲۰۲۰ به یک فیلم اهدا می‌شود ولی اطلاعات جدید از سال ۲۰۱۹ خبر می‌دهند. در نتیجه، فیلم‌های کاندید دریافت اسکار فیلم مردمی به پروژه‌های تولید شده در سال جاری میلادی تعلق می‌گیرد. در حالت عادی فیلم‌های ابر قهرمانی و علمی-تخیلی جایگاه خاصی در فهرست آکادمی ندارند ولی می‌توان امیدوار بود که بخش جدید اضافه شده، این فیلم‌ها را هم به اسکار برساند. با وجود این تفاسیر، نگاهی خواهیم داشت به ۵ عنوان ساخته شده تا به حال که شایسته‌ی دریافت اسکار این بخش هستند.

A Quiet Place

image

جان کراسینسکی با فیلم «یک مکان آرام» که در ژانر ترسناک ساخته شده است، یک خانواده‌ را به تصویر می‌کشد که برای بقا در دنیایی تلاش می‌کنند که در آن مخلوقاتی عجیب با شنیدن صدا به انسان حمله‌ور می‌شوند. این فیلم از سوی بسیاری تحسین شد و موفق شد امتیاز ۹۵ درصد را از Rotten Tomatoes دریافت کند. همچنین با وجود صرف بودجه‌ی ۱۷ میلیون دلاری برای ساخت، فروش موفق ۳۳۲ میلیون دلار را در اکران جهانی به ثبت رساند.

Avengers: Infinity War

image

شاید «انتقام جویان: جنگ ابدیت» شایسته‌ترین عنوان برای کسب اسکار فیلم عامه پسند سال باشد. این فیلم رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی آخر هفته در گیشه را با ثبت ۲۵۸ میلیون دلار به نام خود به ثبت رساند و اکران جهانی آن فروش ۲ میلیارد دلاری را به همراه داشت. این فیلم به لحاظ استقبال مخاطبین یکی از برترین فیلم‌های ساخته شده در تاریخ است که حتی نظر منتقدین را هم به خود جلب کرده است. این فیلم هیچ‌گاه کاندید بهترین فیلم سال نخواهد بود، اما بهترین نماینده برای هالیوود جدید است: حکمرانی قهرمانانی که هنوز هم فیلم‌های محبوبی خلق می‌کنند.

Black Panter

image

پیش از اکران «انتقام جویان: جنگ ابدیت» می‌شد عنوان شایسته‌ترین نماینده را به «Black Panter» اختصاص داد. این فیلم اولین فیلم ابرقهرمانی است که قهرمانان آن از میان سیاه پوستان و در آفریقا مستقر هستند. Black Panter نیز در زمان اکران خود رکورد شکنی کرد و موفق به فروش یک میلیارد دلاری در اکران جهانی شد. همچنین منتقدین نیز نگاه مثبتی به این فیلم داشتند که می‌توانست آن را به اولین فیلم ابرقهرمانی برای نامزدی در بخش بهترین فیلم تبدیل کند. هنوز هم می‌توان امیدوار بود که نام این فیلم را در هر دو بخش «بهترین فیلم» و «بهترین فیلم مردمی» در کنار سایر نامزدها ببینیم.

Incredibles 2

image

«شگفت انگیزان» یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما است و امسال بالاخره پس از انتظار طولانی قسمت دوم آن نیز تولید و به صورت جهانی اکران شد. این انیمیشن در میان معدود انیمیشن‌های میلیارد دلاری هالیوود قرار گرفته و موفقیت‌های زیادی برای دیزنی و پیکسار به ارمغان آورده است. «شگفت انگیزان ۲» توانست نظر مثبت مخاطبین و منتقدین را به دست آورد و موفق به کسب امتیاز ۹۴ درصد از Rotten Tomatoes شود. قطعا این انیمیشن یکی از شانس‌های اصلی اسکار بهترین انیمیشن خواهد بود، اما عجیب نیست اگر همزمان نام آن را در میان نامزدهای بهترین فیلم مردمی هم ببینیم.

Mission: Impossible-Fallout

image

ششمین قسمت از «ماموریت غیر ممکن» را می‌توان بهترین این سری دانست که یکی از درخشان‌ترین بازی‌های تام کروز را به نمایش می‌گذارد. «Mission: Impossible-Fallout» موفق شد از Rotten Tomatoes امتیاز ۹۷ درصد را کسب کند. شاید فروش این فیلم مانند سایر عناوین این لیست شگفت انگیز نباشد، اما در دومین هفته‌ی اکرانش توانست در صدر قرار بگیرد و بهترین افتتاحیه در بین ۶ مجموعه‌ی «ماموریت غیر ممکن» را به خود اختصاص داد. قسمت ششم این مجموعه نمونه‌ی بارز موفقیت یک سوپر استار در کشاندن مردم به سینماهاست و تام کروز مثل همیشه هیجان را برای تماشاگران به ارمغان آورده است. هیچ یک از قسمت‌های «ماموریت غیر ممکن» تا به حال نامزد دریافت اسکار نبوده‌اند، ولی می‌توان Fallout را یک انتخاب شایسته برای اسکار فیلم مردمی به شمار آورد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محسن

۱۳۹۷/۵/۲۲
Avengersکاندید جایزه اسکار....؟!.
واقعا باعث تاسفه.

مرد

۱۳۹۷/۵/۲۲
جونم اسکارلت جوهانسون خیلی خوشگله