خانهاخبار
بنچمارک میت 20 لایت در گیک‌بنچ؛ عرضه میان‌رده جدید هوآوی با تراشه Kirin 710

بنچمارک میت 20 لایت در گیک‌بنچ؛ عرضه میان‌رده جدید هوآوی با تراشه Kirin 710

گوشی جدید هوآوی با شماره Huawei SNE-LX1 در گیک‌بنچ فاش شده است و گمان می‌رود که مدل مذکور، هوآوی میت 20 لایت باشد.
۱۳۹۷/۵/۲۲

شرکت هوآوی تا پیش از پایان سال جاری میلادی از خانواده میت 20 به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد؛ گمان می‌رود حداقل سه گوشی از این خانوده معرفی شود که شامل میت 20، میت 20 پرو و مدل میان‌رده میت 20 لایت است. به دنبال افشای ارزان‌قیمت‌ترین گوشی از سری «میت 20» در TENAA، این مدل به‌تازگی در پایگاه گیک‌بنچ فاش شده است.

جدیدترین گوشی هوآوی با شماره مدل Huawei SNE-LX1 توسط سازنده‌ی چینی خود مورد ارزیابی قرار گرفته است و اطلاعات به‌دست آمده، بخشی از مشخصات جانشین هوآوی میت 10 لایت را فاش می‌کند. در این لیست، کم‌وبیش به چیپ‌ست Kirin 710 به عنوان قلب تپنده هوآوی میت 20 لایت اشاره می‌شود؛ تراشه‌ای هشت هسته‌ای که براساس فرآیند ساخت 12 نانومتری توسعه یافته و HiSilicon یا بهتر است بخوانیم هوآوی، آن‌را برای رقابت با پردازنده اسنپدراگون 710 کوالکام معرفی کرده است. 

چیپ‌ست Kirin 710 شامل چهار هسته قدرت‌مند Cortex A73 و چهار هسته دیگر از نوع Cortex A53 است که مصرف انرژی کمتری دارند. همچنین واحد پردازشگر گرافیکی Mali-G51 MP4 برای تراشه Kirin 710 هوآوی درنظر گرفته شده است. چیپ‌ست Kirin 710 می‌تواند محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی را پردازش نماید؛ به همین جهت، این تراشه در سطح‌ سخت‌افزاری از قابلیت تشخیص صحنه عکاسی برخوردار شده است. ضمن اینکه فناوری GPU Turbo هوآوی به بهبود عملکرد واحد پردازشگر گرافیکی و ثبات بیشتر آن در هنگام رندر محتوای گرافیکی کمک خواهد کرد. در نهایت باید اشاره کرد که تراشه Kirin 710 از فناوری Cat.12/13 LTE پشتیبانی می‌کند. 

image

نسخه‌ای از هوآوی میت 20 لایت که در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است، از چهار گیگابایت رم استفاده می‌کند اما بعید نیست شرکت چینی، مدل دیگر آن‌را با شش گیگابایت رم ارائه دهد. همچنین ظاهرا هوآوی جانشین میت 10 لایت را با سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 توسعه می‌دهد؛ این در حالی‌ است که گفته می‌شود پرچمداران میت 20 و میت 20 پرو با آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید «پای» راهی بازار خواهند شد.

در حال‌حاضر مشخص نیست پرچمداران جدید هوآوی چه زمانی معرفی خواهند شد اما تقریبا اطمینان داریم که سری «میت 20» در نمایشگاه IFA 2018 حاضر نخواهند بود. با وجود اینکه شرکت چینی اعلام کرده است در تاریخ 31 اوت از یک محصول جدید رونمایی می‌کند اما بعید می‌دانیم پرچمداران سری «میت 20» را در ماه اوت به بازار عرضه نماید؛ احتمالا در این مراسم خبری تنها شاهد معرفی تراشه Kirin 980 خواهیم بود که پردازنده پرچمدار هوآوی برای نیمه دوم سال جاری میلادی و نیمه اول سال آینده محسوب می‌شود. همچنین تراشه مذکور به پرچمداران میت 20 و میت 20 پرو هوآوی که تا پایان سال عرضه خواهند شد، قدرت می‌دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

305

۱۳۹۷/۵/۲۲
عالی ایول