خانهاخبار
کدام‌یک از گوشی‌های HTC اندروی پای را دریافت خواهند کرد؟

کدام‌یک از گوشی‌های HTC اندروی پای را دریافت خواهند کرد؟

گوگل اعلام کرده است که گوشی‌های پرچمدار 2017 و 2018 خود را به نسخه جدید سیستم‌عامل اندرید آپدیت خواهد کرد. همچنین مدل میان‎رده U11 Life نیز به اندروید پای آپدیت می‌شود.
۱۳۹۷/۵/۲۲

سیستم‌عامل اندروید پای 9.0 به‌تازگی توسط گوگل معرفی شد؛ پس از انتشار چند نسخه آزمایشی، هفته گذشته نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید P برای گوشی‌های پیکسل منتشر شد و ساکنان مانتین‌ویو وعده دادند که این به‌روزرسانی برای پرچمداران دیگر نیز ارائه می‌شود. حال شرکت‌های مختلف برای ارائه لیست محصولات خود که آپدیت اندروید پای 9.0 را دریافت خواهند کرد، با یک‌دیگر وارد رقابت شده‌اند و در جدیدترین اطلاعاتی که ارائه شده، HTC مشخص نموده است که کدام‌یک از گوشی‌های هوشمند به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید به‌روزرسانی می‌شود. 

به گفته‌ی تایوانی‌ها، گوشی‌های HTC U11 (پرچمدار اچ‌تی‌سی برای نیمه اول سال 2017)، یو 11 پلاس (پرچمدار 2017 اچ‌تی‌سی که اواخر سال گذشته معرفی شد)، HTC U11 Life (نسخه اندروید وان) و HTC U12 Plus آپدیت اندروید پای 9.0 را دریافت خواهند کرد. به عبارت ساده‌تر، تمامی پرچمدارانی که اچ‌تی‌سی در سال 2017 یا 2018 از آن‌ها رونمایی کرده است، به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید آپدیت خواهند شد (البته U11 Life یک مدل میان‌رده است). همچنین امیدواریم که تایوانی‌ها گوشی‌های پرچمدار خود را به مدت دو سال به نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید آپدیت نمایند؛ به همین جهت، بعید نیست که HTC 10 نیز مدتی بعد به‌روزرسانی اندروید پای 9.0 را به صورت رسمی دریافت نماید.

image

با وجود اعلام این لیست، هنوز نمی‌دانیم پرچمداران 2018 و 2017 اچ‌تی‌سی چه زمانی به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید پای 9.0 آپدیت خواهند شد که امری رایج است؛ سازندگان معمولا بازه‌زمانی برای به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که در آینده برای محصولات خود منتشر خواهند کرد، ارائه نمی‌دهند. هنگامی‌که به‌روزرسانی‌های جدید برای گوشی‌‌های هوشمند مورد آزمایش قرار می‌گیرد، اشکالات مختلف ممکن است روند توسعه آپدیت را کندتر نماید یا حتی آن را متوقف کند؛ این موضوع باعث می‌شود تا سازندگان از ارائه یک بازه زمانی مشخص برای انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید خودداری نمایند. البته از آنجایی‌که مدل‌های اعلام شده توسط اپراتور خاصی به فروش نمی‌رسند، نیازی به دریافت تأییدیه اپراتور وجود ندارد؛ این موضوع باعث می‌شود تا تایوانی‌ها به محض اتمام به‌روزرسانی آن‌را برای محصولات خود ارائه دهند. البته به دلیل اینکه مدل Android One گوشی HTC U11 Life نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید اوریو را اجرا می‌کند؛ از لحاظ تئوری و حداقل روی کاغذ این مدل میان‌رده باید به سرعت به اندروید پای 9.0 آپدیت شود اما ممکن است روند توسعه نسخه جدید سیستم‌عامل برای U11 Life مدتی به طول بیانجامد زیرا شرکت سازنده باید در ابتدا، از پشتیبانی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید از تراشه اسنپدراگون 630 که قلب تپنده میان‌رده 2017 اچ‌تی‌سی است؛ اطمینان حاصل کند.

آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید که با نام «اندروید پای» شناخته می‌شود؛ تفاوت‌هایی از نظر بصری با نسل قبل دارد. به عنوان مثال، سیستم ناوبری تغییر پیدا کرده است و دیگر خبری از دکمه‌های دایره، مربع و مثلث در پایین صفحه‌نمایش؛ اکنون تنها یک اسلایدر در پایین صفحه وجود دارد که به همراه دکمه‌ی Back دسترسی به قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل را امکان‌پذیر می‌کنند. همچنین نوار نوتفیکیشن نیز طراحی جدیدی دارد. قابلیت‌هایی نیز به سیستم‌عامل اندروید پای اضافه شده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها Digital Wellbeing است و به کمک این ویژگی، می‌توانید زمان کم‌تری را پای گوشی‌هوشمند خود هدر دهید!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

رضا

۱۳۹۷/۵/۲۲
ای بابا...اسم U Ultra نیست که!

میلاد

۱۳۹۷/۵/۲۲
با سلامو خسته نباشید
u ultra هم به اندروید 9 اپدیت میشه ؟