خانهاخبار
آنچه از Galaxy Note 9 انتظار داشتیم و محقق نشد!

آنچه از Galaxy Note 9 انتظار داشتیم و محقق نشد!

پرچمدار Galaxy Note 9 سرانجام چند روز پیش معرفی شد اما سامسونگ همچنان بسیاری از قابلیت‌های مورد انتظار را در آن تعبیه نکرده است. در ادامه می‌خواهیم به این قابلیت‌ها که حالا پیش بینی می‌شود احتمالا در توسعه Galaxy S10 به کار روند، می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۵/۲۱

کمپانی سامسونگ پنجشنبه هفته گذشته در خلال برگزاری یک رویداد مطبوعاتی در نیویورک از برخی محصولات تازه خود رونمایی کرد اما ستاره اصلی این رویداد Galaxy Note 9 پرچمدار بود. این فبلت سطح بالا با قابلیت‌های ویژه‌ای توسعه یافته است؛ قلم استایلوسی که از بلوتوث پشتیبانی می‌کند و همچنین باتری با ظرفیت بالا ازجمله این ویژگی‌های تازه هستند اما به جز این دو مورد قابلیت چشمگیر دیگری در تازه‌ترین پرچمدار سامسونگ دیده نمی‌شود.

به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد این ویژگی‌های نوین را با Galaxy S10 در ابتدای سال 2019 معرفی کند. انتظار می‌رود این پرچمداران حداقل دو مدل Galaxy S10 و S10 Plus باشند اما شایعه شده که ممکن است سامسونگ همچنین یک نسخه سطح پایین و ارزان قیمت هم به همراه آن‌ها عرضه کند.

image

علاوه بر برخی قابلیت‌های موردانتظار مانند نصب اندروید 9.00 پای به طور پیش فرض، تعبیه نسل بعدی پردازنده‌های کوالکام اسنپ‌دراگون و همچنین بهبود عمومی دوربین در Galaxy S10، فهرستی آماده کرده و در آن به همه قابلیت‌هایی اشاره کرده‌ایم که سامسونگ می‌توانست آن‌ها را در طراحی و توسعه Galaxy Note 9 به کار گیرد. از طرفی حالا که این موارد در Galaxy Note 9 به کار نرفته‌اند، پیش بینی می‌شود که این غول تکنولوژی از آن‌ها در توسعه Galaxy  S10 سال 2019 استفاده کند.

حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش

حسگر فیزیکی اثرانگشت در گوشی پرچمدار Galaxy Note 9 زیر ماژول دوربین اصلی در پنل پشتی تعبیه شده است اما در Galaxy Note 8 در کنار لنزها قرار گرفته بود.از طرفی امروزه درباره حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش یا همان FOD گزارش‌های مختلفی منتشر می‌شود و البته برخی سازندگان هم به این تکنولوژی پیشرفته دست یافته و آن را در توسعه محصولات‌شان به کار گرفته‌اند. برای مثال، Vivo X20 Plus UD اولین گوشی هوشمندی است که به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز شد و در ابتدای سال 2018 هم توسط سازنده چینی‌اش به بازار راه یافت. پس از این گوشی هوآوی هم دست به کار شد و نسخه گران قیمت Porsche Design Huawei Mate RS را با حسگر زیر صفحه نمایش در ماه مارس رسما معرفی کرد. انتظار می‌رود که در آینده بیشتر شاهد رونمایی از گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند با استفاده از این تکنولوژی نوین باشیم و همچنین مؤسسه HIS Markit در این باره پیش بینی کرده است که در سال 2019 احتمالا 100 میلیون واحد از دستگاه‌های هوشمند به حسگر اثرانگشت مجهز می‌شوند.

image

Galaxy Note 9 به صفحه نمایش بزرگی به اندازه 6.4 اینچ مجهز شده است و فضای کافی برای تعبیه این حسگر در آن وجود دارد. باتوجه به گسترش استفاده از این تکنولوژی و تبدیل آن به ترند تازه انتظار می‌رود Galaxy S10 سامسونگ در سال 2019 با این حسگر بیومتریک نوین روانه بازار شود.

قیمت پایین‌تر

سامسونگ قرار است Galaxy Note 9 را در بسته‌های ارزشمند با اکسسوری‌هایی که از قیمت واقعی کمتر فروخته می‌شوند عرضه کند و با این استراتژی کاربران را به خرید محصول گران قیمت تازه خود تشویق کند. از طرفی کاربران همچنان معتقدند که 1000 دلار برای نسخه استاندارد این گوشی قیمت گزافی به نظر می‌رسد و بسیاری ترجیح می‌دهند سامسونگ هدفون گران قیمت AKG را از بسته مخصوص جدا کند و گوشی را به تنهایی با 100 یا 200 دلار کاهش قیمت روانه بازار سازد. اجازه دهید به یک پرچمدار چینی و قدرتمند دیگر مانند OnePlus 6 اشاره کنیم که چندی پیش به قیمت 529 دلار عرضه شد. وقتی برخی سازندگان چینی می‌توانند چنین گوشی‌های سطح بالایی را تقریبا به نصف قیمت پرچمدار تازه سامسونگ روانه بازار کنند، کاربران هم تمایل بیشتری به خرید آن‌ها نشان می‌دهند.

قابلیت تشخیص چهره با کیفیت بهتر

منظور ما اصلا بهبود کیفیت در سطح اعلا برای رقابت با سیستم پیشرفته تأیید هویت سه بعدی نیست اما سامسونگ می‌توانست قابلیت تشخیص چهره را در Galaxy Note 9 بهبود ببخشد و آن را با کیفیت بالاتری ارائه دهد. امیدوار بودیم این ویژگی در پرچمدار تازه سامسونگ با سرعت بیشتر و امنیت بالاتر اجرا شود و علاوه بر این موارد احتمال دور زدن و فریب دادنش هم کاهش یابد. البته Galaxy Note 9 هنوز رسما عرضه نشده است و مقاله‌های بررسی تخصصی هم درباره آن نوشته نشده‌اند. شاید سامسونگ قابلیت تشخیص چهره را در آن عملا بهبود داده باشد اما در رویداد آنپکد به آن اشاره نکرده باشد.

image

Galaxy Note 9 درواقع از ترکیب تشخیص عنبیه و چهره بهره می‌برد و این قابلیت با تشخیص چهره سه بعدی کاملا متفاوت است. تشخیص چهره سه بعدی اولین بار در آیفون 10 اپل معرفی شد و در سیستم آن از اینفرارد، حسگر تشخیص عمق و پروژکتور نقطه‌ای برای نقشه برداری چهره و اسکن سه بعدی آن بهره گرفته می‌شود. امیدواریم در طراحی Galaxy S10 شاهد تعبیه چنین سیستم پیشرفته و البته امنی باشیم.

دوربین اصلی سه گانه

پرچمدار Galaxy Note 9 به یکی از بهترین دوربین‌های دوگانه در دنیا مجهز شده است اما اگر لنز سوم هم در ماژول دوربین اصلی آن طراحی شده بود، سامسونگ می‌توانست استاندارد تازه‌ای را در زمینه توسعه و بهبود دوربین عکاسی گوشی‌های هوشمند و قابلیت‌های پیشرفته بزرگنمایی و دیافراگم متغیر در آن‌ها به دنیای موبایل معرفی کند. دوربین این گوشی تازه حالا از امکان بزرگنمایی دیجیتال تا دوبرابر و بزرگنمایی اپتیکال تا 10 برابر پشتیبانی می‌کند و قادر است تصاویر باکیفیتی را با جزئیات مشخص به ثبت برساند.

image

شایعه شده است که Galaxy S10 سامسونگ و همچنین آیفون‌های 2019 اپل با الهام از طراحی پرچمدار اخیر هوآوی احتمالا به دوربین اصلی با لنزهای سه گانه مجهز می‌شوند. از طرفی دنیای واقعیت افزوده هم می‌تواند از سیستم دوربین سه گانه بهره ببرد و تعبیه چنین طراحی نوینی در گوشی‌های هوشمند احتمالا چیزی فراتر از دنبال کردن ترندی محبوب خواهد بود.

دستیار هوشمند گوگل

سامسونگ سال گذشته دستیار هوشمند اختصاصی خود را به نام بیکسبی به همراه Galaxy Note 8 رسما معرفی کرد اما این دستیار هوشمند در مقابل رقیبانی مانند دستیار هوشمند گوگل و اپل بسیار ابتدایی به نظر می‌رسد و توانایی‌های محدودی دارد. به همین خاطر پیش بینی می‌شود که سامسونگ روند توسعه دائمی آن را در دست اجرا قرار دهد اما تکمیل این روند احتمالا چند سالی به طول می‌انجامد. در خلال این مدت طولانی، توانایی‌ها و قابلیت‌های سایر دستیارهای هوشمند ازجمله دستیار گوگل هم گسترش می‌یابند و بدین ترتیب بیکسبی ممکن است سال‌های متمادی چند قدم از سایر رقیبان خود عقب باشد.

محافظ Gorilla Glass 6

احتمالا هنوز به خاطر دارید که سامسونگ در سال‌های گذشته همواره در معرفی و به کارگیری تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های نوین پیشتاز بود. اما آن روزها گذشته است و محافظ Gorilla Glass 6 که چندی پیش رسما معرفی شد، مانند حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش در توسعه Galaxy Note 9 به کار نرفت. البته استفاده از محافظ شیشه‌ای نسل قبلی اصلا بدین معنی نیست که Note 9 در مقابل خراش آسیب پذیر است بلکه انتظار می‌رفت این غول تکنولوژی اولین سازنده‌ای باشد که Gorilla Glass 6 را در دستگاه پرچمدار تازه خود به کار می‌برد.

همراهی بهتر با ساعت‌های هوشمند

امروزه ساعت‌های هوشمند دیگر چندان به گوشی‌های همراه کاربران وابسته نیستند و مانند Galaxy Watch که از امکان ارتباطی LTE مجزا بهره می‌برد و قادر است تماس صوتی هم برقرار کند، می‌توان از آن‌ها بدون الزام اتصال بلوتوثی به گوشی استفاده کرد. از طرفی ساعت‌های وابسته به گوشی همراه همچنان در بازار محبوب هستند و برای اجرای قابلیت‌هایشان به اتصال بلوتوثی به گوشی نیاز دارند.

سامسونگ Galaxy Watch را در کنار Note 9 در رویداد آنپکد معرفی کرد اما این ساعت هوشمند تازه بسیار شبیه نسل قبلی یعنی Gear S3 که تقریبا دو سال پیش عرضه شد، طراحی شده است. درواقع ویژگی قابل توجه و چشمگیری در این مدل تازه دیده نمی‌شود و سامسونگ هم باندل به خصوصی از Galaxy Watch را به همراه Galaxy Note 9 معرفی نکرده است. رونمایی از یک ساعت هوشمند تازه می‌توانست فرصتی برای به نمایش گذاشتن قابلیت بهبود یافته در هماهنگی Note 9 با این محصول باشد اما به نظر می‌رسد که پرچمدار مذکور حداقل از این جهت نسبت به نسل قبلی تغییری نکرده است.

سیستم عامل اندروید 9.0 پای

گوگل چند روز پیش نسخه نهایی سیستم عامل اندروید 9.0 پای را رسما منتشر کرد و Note 9 هم تنها چند روز پس از آن معرفی شد اما همچنان می‌توان از سامسونگ انتظار داشت که پرچمدار تازه‌اش را با سیستم عامل پیش فرض اندروید 9.0 معرفی کند. گوگل به بسیاری از سازندگان و همکارانش اجازه داد تا اندروید 9.0 را پیش از انتشار نهایی و رسمی روی دستگاه‌های خود مورد آزمون قرار دهند و همچنین اسنشال فون اندی رابین در حال حاضر به نسخه نهایی و پایدار این سیستم عامل تازه به روزرسانی شده است.

Galaxy Note 9 با سیستم عامل پیش فرض اندروید 8.1 اوریو روانه بازار می‌شود و جالب است بدانید که این نسخه هنوز برای پرچمداران Note 8 و S9 منتشر نشده است.

پشتیبانی از 5G

نسل بعدی تکنولوژی پرسرعت ارتباط سلولار 5G نام دارد و به زودی فراگیر می‌شود. بسیاری از کشورها مانند چین از سال 2015 دکل‌های ارتباطی مخصوص 5G را علم کردند و انتظار می‌رود از سال 2019 و حداکثر تا 2020 شاهد ورود آن به دنیا باشیم.

image

بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند اعلام کرده‌اند که قصد دارند از سال آینده گوشی‌های هوشمند خود را با پشتیبانی از 5G روانه بازار کنند و در همین راستا کمپانی موتورولا هم هفته گذشته Moto Z3 را به عنوان اولین گوشی‌اش که با پشتیبانی از 5G طراحی شده است، معرفی کرد.

سامسونگ Galaxy Note 9 را بدون امکان پشتیبانی از 5G طراحی کرده است و به همین خاطر انتظار می‌رود این قابلیت در میان گوشی‌های تازه سازنده مذکور ابتدا با Galaxy S10 در سال 2019 معرفی شود.

دکمه بیکسبی با امکان شخصی سازی

سامسونگ گوشی پرچمدار تازه خود را هم به دکمه اختصاصی بیکسبی مجهز کرده اما این دکمه در این گوشی هم مانند Galaxy S9 بدون قابلیت شخصی سازی طراحی شده است. به زبان ساده‌تر، دکمه بیکسبی تنها برای اجرای دستیار هوشمند اختصاصی سامسونگ کاربرد دارد و هیچ دستور دیگری را نمی‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

جواد سعادت

۱۳۹۷/۵/۲۲
خانم خیامی .... این مواردی که فرمودین بنظرم خواسته های شخصی و سلیقه ایه شما بود بیشتر .... خواسته های کاربر با سیاستهای شرکت فاصله زیادی داره ... قطعا تیم سامسونگ که شاید متشکل از صدها کارشناس و مهندس در همه زمینه ها هست به همه این موارد فکر کردن و مورد توجهشون بوده ... اگر این مواردی که فرمودین در نوت 9 وجود داشت قطعا فروش اس 9 و اس 9پلاس تحت تاثیر قرار میگرفت و دیگه کسی به این گوشی نگاهم نمیکرد ... درحالیکه خانواده اس 9 حداقل تا سال بعد هم جزء پرچمدارها محسوب میشه... یکی از سیاستهای سامسونگ اینه که خانواده نوت و اس تفاوت فاحشی نداشته باشن تا هر دو فروش خوبی داشته باشن...

Mobile

۱۳۹۷/۵/۲۱
۱۰۰۰ دلار .
با دلار ما = حداقل ۱۰ تا ۱۲ میلیون.
با این تفاسیر دیگه حتی همون پرچمدارای وان پلاس .شیاومی هم نمیشه خرید برای مثال.میان رده های هواوی هم که بین ۳ تا ۴ میلیون قیمت دارن .!! به زودی گوشی های طرح اصلی چینی فراگیر خواهد شد ...خدایا بکش راحتمون کن !!!

arsham

۱۳۹۷/۵/۲۱
در بخش امنیت کاملا مخالفم امیدوارم هیچوقت سامسونگ سیستم اپل رو استفاده نکنه چون به نظر من خیلی هم ضعف داره چرا که در رابطه با دو قلو های همسان هیچ کاربردی نداره.در ضمن این سیستم های مختلف فقط بازار گرم کنی هست و گرنه اثر انگشت بسیار امن و راحت و متعلق به هر فرد هست و با این وجود که سیستم عنبیه چشم بسیار امن هست و مثل اثر انگشت هست و در رده های بالای امنیتی هم استفاده میشه ولی با این وجود اینم بازار گرم کنی هست چرا که اثر انگشت واقعا سیستم عالی هست و یکی از دلایلی که سامسونگ رو سازنده خوبی میدونم این هست که قدرت انتخاب میده روی گوشی هم اثر انگشت داری هم عنبیه و امیدوارم هیچوقت تشخیص چهره رو مثل آیفون10 تنها رو گوشی نذاره که هیچ قدرت انتخابی به غیر از تشخیص چهره نداری.

رضا

۱۳۹۷/۵/۲۱
دیگه سامهنگه دیگه نمیشه کاریش کرد همیشه مثل خر لنگ باید یه جاش بلنگه حالا س چاخان یا همون امین چاخان نیاد.... شر بگه

علیرضا ناصری

۱۳۹۷/۵/۲۱
چرا گلس ۶ رو زدین؟ گوشی ۱۸ مرداد معرفی شده پس حتما ۱ ماه قبلش گوشی ساختش به اتمام رسیده بوده گلس ۶ دو سه روز قبل از معرفی گلکسی نوت ۹ معرفی شد چطورز انتظار داشتین این گوشی اینو داشته باشه؟
پ.ن: اماده سازی یه گلس قبل از معرفی قطعا تایم کمتری مسبت به گوشی داره