خانهاخبار
مشخصات گوشی پرچمدار Xperia XZ3 سونی فاش شد

مشخصات گوشی پرچمدار Xperia XZ3 سونی فاش شد

با توجه به لیست به‌دست آمده از مشخصات پرچمدار جدید سونی، جانشین Xperia XZ2 به دوربین دوگانه مشابه با دوربین اصلی گوشی Xperia XZ2 Premium مجهز شده است.
۱۳۹۷/۵/۲۱

Xperia XZ3 از جمله پرچمدارانی است که انتظار می‌رود تا پیش از پایان سال 2018 وارد بازار شود و مشخصات این مدل، به‌تازگی مجددا فاش شده است. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، جانشین Xperia XZ2 به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد و شایعات پیشین مبنی بر عرضه آن با یک دوربین 48 مگاپیکسلی صحت ندارد. با توجه به لیست فاش شده از مشخصات پرچمدار جدید سونی، به‌نظر می‌رسد Xperia XZ3 به همان دوربین دوگانه‌ای مجهز خواهد شد که پیش‌تر در گوشی Xperia XZ2 Premium (نسخه گران‌قیمت Xperia XZ2 با صفحه‌نمایش 4K و اولین گوشی سونی با دوربین دوگانه) دیده بودیم. از نظر سخت‌افزاری، پرچمدار Xperia XZ3 شباهت زیادی به پرچمداران فعلی سونی دارد اما هنوز نمی‌دانیم که از نظر طراحی، این مدل چه تفاوت‌هایی با نسل قبل خواهد داشت؛ هرچند، محتمل است که جانشین Xperia XZ2  به پرچمداران سونی در نیمه اول سال 2018 شباهت زیادی داشته باشد. 

آن‌طور که پیداست، سونی گوشی جدیدش را بایک نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن FHD+ ارائه می‌دهد؛ رزولوشن نمایشگر 1080 در 2160 پیکسل است و به همین جهت خبری از ناچ در بالای صفحه‌نمایش نیست. نوع پنل نمایشگر نیز احتمالا IPS LCD خواهد بود تا Xperia XZ3 در این زمینه از پرچمدار پیشین سونی متفاوت نباشد. ژاپنی‌ها جدیدترین پرچمدار خود را به شش گیگابایت رم مجهز کرده‌اند و آن‌را با 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا ارائه می‌دهند. همچنین یک باتری 3420 میلی‌آمپر ساعت برای جانشین Xperia XZ2 درنظر گرفته شده است که بعید می‌دانیم بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام که تاکنون در سه گوشی سونی مورد استفاده قرار گرفته است، قدرت پردازشی پرچمدار Xperia XZ3 را تأمین خواهد کرد؛ این تراشه در دیگر پرچمداران اندرویدی که در نیمه دوم سال 2018 عرضه خواهند شد، به‌کار گرفته می‌شود.

image

در قاب پشتی شاهد جای‌گیری دو سنسور 19 مگاپیکسلی (با دیافراگم F1.8) و 12 مگاپیکسلی (با دیافراگم F1.6) هستیم و عکس‌های سلفی نیز به کمک یک سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0 در جلوی گوشی به ثبت خواهند رسید. فناوری شارژ سریع 3.0 کوالکام نیز برای گوشی Xperia XZ3 درنظر گرفته شده است تا به شارژ باتری سرعت ببخشد. پرچمدار سونی برای نیمه دوم سال 2018 از دو سیم‌کارت پشتیبانی خواهد کرد؛ هرچند، ممکن است در برخی بازارها نسخه «تک‌سیم» ارائه شود. دیگر مشخصات به‌دست آمده، تأیید می‌کند که Xperia XZ3 نزدیک به 10.1 میلی‌متر ضخامت خواهد داشت و وزن آن 183 گرم است. ضمن اینکه مدل مذکور از گواهی IP68 برخوردار است که مقاومت آن‌را در برابر آب و گردوغبار تضمین می‌دهد. پورت USB Type-C 3.1 نیز برای گوشی جدید سونی درنظر گرفته شده است و البته بعید می‌دانیم سونی، جک هدفون 3.5 میلی‌متری را به گوشی Xperia XZ3 بازگرداند. 

پرچمدار جدید سونی از جنس شیشه و فلز خواهد بود؛ در صورتی‌که این مدل طراحی Xperia XZ2 را تداعی نماید، احتمالا حاشیه‌های اطراف نمایشگر حفظ خواهد شد. شاید ژاپنی‌ها تغییرات بیشتر را در زمینه طراحی گوشی‌های پرچمدار خود به مدل آینده یعنی Xperia XZ4 اختصاص دهند که احتمالا در سال 2019 معرفی و عرضه خواهد شد. لازم به‌ذکر است که سونی در نمایشگاه IFA 2018 مراسم خبری را برگزار می‌کند و ممکن است پرچمدار جدیدش را به همراه گوشی میان‌رده Xperia XA3 در این کنفرانس معرفی نماید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

احسان

۱۳۹۷/۵/۲۲
در مورد تبلتهای جدید سونی هم مقاله بنویسید.با تشکر جالب بود

Pourya

۱۳۹۷/۵/۲۱
من نمیدونم ناچ بالای صفحه مثلا چه قشنگی داره که شما تو هرگوشی جدید منتظرش هستین.
اتفاقا ناچ واقعا موقع کار کردن با گوشی رو اعصابه. انگار یچیز اضافی تو صفحه نمایش هست.
جی اس ام عزیز، بخدا هرچیزی که مد میشه خوب نیست