خانهاخبار
مروری بر همه آنچه که در مراسم معرفی گلکسی نوت 9 گذشت

مروری بر همه آنچه که در مراسم معرفی گلکسی نوت 9 گذشت

اگر علاقه‌مند هستید تا به صورت خلاصه از مهم‌ترین اتفاقات مراسم معرفی گلکسی نوت 9 مطلع شوید، ادامه مطلب را در جی‌اس‌ام از دست ندهید.
۱۳۹۷/۵/۲۱

سامسونگ در تاریخ 18 مرداد از گوشی پرچمدار Galaxy Note 9 رونمایی کرد؛ گلکسی نوت 9 دومین پرچمدار سامسونگ درسال 2018 محسوب می‌شود و به مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند مجهز شده است. اما همراه با رونمایی از جانشین «گلکسی نوت 8» در نیمه دوم مرداد، کره‌ای‌ها محصولات دیگری را نیز ارائه داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به «گلکسی هوم» اشاره کرد که یک بلندگوی هوشمند مبتنی بر دستیار صوتی «بیکسبی» است. ضمن اینکه ساعت‌مچی هوشمند «گلکسی واچ» نیز به همراه پرچمدار و بلندگوی هوشمند سامسونگ معرفی شد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آنچه که در مراسم معرفی «گلکسی نوت 9» گذشت؛ همراه جی‌اس‌ام باشید.

گلکسی نوت 9 به قلم S-Pen کارآمدتری مجهز شده است (مشاهده جزئیات بیشتر)

image

سامسونگ از نظر طراحی شباهت بسیاری به دیگر پرچمداران این شرکت دارد؛ به حدی که در نگاه اول تشخیص گلکسی نوت 9 از نسل قبل یعنی گلکسی نوت 8 دشوار است! پرچمدار کره‌ای‌ها برای نیمه دوم سال 2018 از یک صفحه‌نمایش بزرگ 6.4 اینچی استفاده می‌کند و به سیستم‌عامل اندروید 8.1 مجهز شده است. همچنین یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت درون «گلکسی نوت 9» جای گرفته است که بزرگ‌ترین باتری درون یک گوشی از سری «گلکسی نوت» محسوب می‌شود؛ بسیاری نسبت به ظرفیت پایین باتری گلکسی نوت 8 ایراد گرفته بودند زیرا این فبلت در مقایسه با «گلکسی نوت 7» باتری کوچک‌تری داشت. با این‌حال، تجهیز گلکسی نوت 9 به باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها برای کسب مجدد اعتماد کاربران به خانواده «گلکسی نوت» تلاش می‌کنند.

در گلکسی نوت 9 از یک قلم S-Pen استفاده شده است که از بلوتوث برخوردار بوده و کارهای دیگری نظیر ثبت تصویر سلفی یا ... انجام می‌دهد. اکنون که قلم S-Pen نیاز به شارژ دارد، کره‌ای‌ها روشی را برای شارژ مجدد باتری قلم لمسی پرچمدار جدید خود مورد استفاده قرار داده‌اند؛  تنها کافی است تا قلم S-Pen را درون گلکسی نوت 9 جای دهید تا این قلم به سرعت شارژ شود.

از نظر سخت‌افزاری، گلکسی نوت 9 و گلکسی اس 9 مشابه هستند (مشاهده جزئیات بیشتر)

گلکسی نوت 9 اولین محصول سامسونگ محسوب می‌شود که با دستیار صوتی «بیکسبی 2.0» عرضه خواهد شد؛ این دستیار صوتی برای اولین‌بار در اکتبر 2017 رونمایی شده بود. به‌روزرسانی جدید، قابلیت‌هایی را به بیکسبی اضافه کرده است؛ به عنوان مثال، می‌توانید از رویدادهای مهم در اطراف خود مطلع شوید یا حتی میزی را در رستوران رزرو کنید. ضمن اینکه امکان ثبت سفارش به راننده‌های سرویس Uber وجود دارد. البته اگر همچنان احساس می‌کنید که بیکسبی 2.0 در حد و اندازه انتظارات شما ظاهر نشده است و نمی‌تواند به نیازهای شما به عنوان یک دستیار دیجیتال پاسخ دهد؛ می‌توانید از دستیار صوتی Google Assistant استفاده کنید که در گوشی‌های اندرویدی دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از نظر سخت‌افزاری، گلکسی نوت 9 را می‌توان مشابه با گلکسی اس 9 پلاس عنوان کرد؛ هر دو مدل به یک دوربین دوگانه مشابه با دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند و بسته به بازار عرضه، از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام یا اگزینوس 9810 برخوردار خواهند بود. مدل پایه گلکسی نوت 9 با قیمت  999 دلار به فروش می‌رسد؛ این نسخه از پرچمدار جدید سامسونگ با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود. قیمت بالای گلکسی نوت 9 باعث شده است تا پرچمدار سامسونگ را برای نیمه دوم سال با رقبایی از جمله آیفون 10 در یک سطح از نظر قیمت قرار دهیم و هر دو مدل گران‌قیمت هستند! به‌ گفته‌ی مقامات سامسونگ، گلکسی نوت 9 در تاریخ 24 اوت عرضه خواهد شد و پیش‌فروش آن نیز در برخی بازارها آغاز شده است.

ضمن اینکه سامسونگ عنوان Fortnite را برای مدت کوتاه به انحصار پرچمدار جدیدش و گوشی‌های قبلی از سری Galaxy S (از جمله گلکسی اس 8 و گلکسی اس 7) و Galaxy Note 8 درآورده است. البته تا زمان عرضه Galaxy Note 9 در تمامی بازارها، می‌توان انتظار داشت که انحصار Fortnite برای گوشی‌های سامسونگ به پایان برسد.

Bixby Home سامسونگ رقبا را کنار خواهد زد؟  (مشاهده جزئیات بیشتر)

image

رقابت در بازار محصولات هوشمند، به همان اندازه جدی است که در بازار گوشی‌های موبایل شاهد آن هستید. آمازون مدت‌هاست که بر این بازار با محصولات خود از سری «اکو» حکمرانی می‌کند و گوگل با ارائه محصولات جدید از سری Home به دنبال پایان دادن به این انحصار است! همراه با گوگل و آمازون، اپل نیز مدتی پیش با بلندگوی هوشمند Apple HomePod به جمع مدیان اضافه شد؛ هرچند، این محصول فاصله زیادی با رقبای خود دارد و محدودیت‌های نسبی «سیری» و البته قیمت بالای HomePod کار را برای کوپرتینویی‌ها دشوار نموده است. 

سامسونگ نیز که تمایلی به از دست دادن این فرصت ندارد، تصمیم گرفته است که بلندگوی هوشمند Bixby Home را عرضه نماید. در نگاه اول، ممکن است طراحی «بیکسبی هوم» نسبت به رقبایش کمی متفاوت به‌نظر برسد اما از نظر قابلیت، کره‌ای‌ها برای اولین بلندگوی هوشمند خود سنگ‌تمام گذاشته‌اند. همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره شد، Bixby Home از دستیار صوتی «بیکسبی» برخوردار است و هشت میکروفون دارد که برد آن‌ها بالا است؛ همچنین شش بلندگو درون بیکسبی هوم تعبیه شده است و یک ساب‌ووفر نیز در آن مورد استفاده قرار گرفته. برای اینکه از Bixby Home استفاده کنید، تنها کافی است عبارت «Hey Bixby» را تکرار نمایید و هر آنچه را که از دستیار دیجتالی‌ محبوب خود روی گوشی‌های سامسونگ سوال می‌کنید، از Bixby Home درخواست کنید.

کره‌ای‌ها از ارائه جزئیات بیشتر پیرامون بلندگوی هوشمند خود خودداری کردند و تنها به نمایش قابلیت‌های صوتی آن بسنده نمودند؛ در نتیجه فعلا مشخص نیست که Bixby Home چه قیمتی دارد یا چه زمانی وارد بازار خواهد شد. سامسونگ تنها اعلام نموده که جزئیات بیشتر را پیرامون اولین بلندگوی هوشمند خود در ماه نوامبر ارائه خواهد داد. البته قیمت‌گذاری یک فاکتور مهم برای فروش بلندگوی هوشمند Bixby Home محسوب خواهد شد زیرا در صورت ارائه این محصول با قیمت بالا، کره‌ای‌ها کار دشواری برای متقاعد کردن کاربران نسبت به خرید Bixby Home در پیش خواهند داشت.

اسپاتیفای با گوشی‌های گلکسی ادغام می‌شود

image

همراه با رونمایی از بلندگوی هوشمند Google Home، سامسونگ اعلام کرد که با اسپاتیفای وارد همکاری شده است؛ به همین جهت، می‌توانید حساب خود را در اسپاتیفای به بیکسبی متصل نمایید و هنگامی‌که تمایل به پخش آهنگ دارید، اسپاتیفای به جای برنامه‌های دیگر اجرا شود. ضمن اینکه اسپاتیفای روی دیگر محصولات سامسونگ نظیر تلویزیون‌های هوشمند این شرکت قابل استفاده خواهد بود. حتی در صورتی‌که کاربر در سرویس اسپاتیفای حساب نداشته باشد، محصولات سامسونگ همچنان قادر هستند تا موسیقی‌های دلخواه شما را از این سرویس استریم نماید. با توجه به همکاری سامسونگ و اسپاتیفای، به‌نظر می‌رسد همکاری کره‌ای‌ها با گوگل برای انتخاب «Google Play Music» به عنوان سرویس پیش‌فرض برای پخش آهنگ به پایان رسیده است.

گلکسی واچ: مشاهده جزئیات بیشتر

image

 

در نهایت، می‌رسیم به گلکسی واچ؛ یکی از مهم‌ترین محصولاتی که در تاریخ 18 مرداد از آن رونمایی شد. سامسونگ با کنار گذاشتن برند Gear که چندین سال است از آن برای نام‌گذاری ساعت‌های هوشمند خود استفاده می ‌کند، اکنون «گلکسی واچ» را به بازار عرضه خواهد کرد. این ساعت هوشمند در دو نسخه 42 و 46 میلی‌متری توسعه یافته و از LTE پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه ساعت گلکسی واچ به یک نمایشگر آمولد با رزولوشن قابل قبول مجهز شده است و محافظ شیشه‌ای Goriila DX+ نمایشگر را در برابر ضربات احتمالی پوشش می‌دهد. همچنین ساعت جدید سامسونگ ضدآب است و موفق به دریافت گواهی نظامی شده که از مقاومت بالای آن حکایت دارد. 

شرکت سازنده مدعی است که می‌توانید از گلکسی واچ بدون نیاز به شارژ مجدد آن به مدت چند روز استفاده کنید. قابلیت‌هایی نیز برای نظارت بر سلامتی کاربران ارائه شده که از جمله آن‌ها می‌توان پایش‌گر ضربان قلب، نظارت بر وضعیت خواب و تشخیص خودکار فعالیت‌های کاربران است. Galaxy Watch با قیمت پایه 330 دلار برای مدل 42 میلی‌متری عرضه خواهد شد و نسخه 46 میلی‌متری نیز نزدیک به 350  دلار قیمت‌گذاری شده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)