خانهاخبار
گوشی Xperia XZ3 سونی فاقد بریدگی در بالای نمایشگر است

گوشی Xperia XZ3 سونی فاقد بریدگی در بالای نمایشگر است

رزولوشن فاش شده برای گوشی جدید سونی با شماره مدل H8416 تأیید می‌کند که شرکت ژاپنی پرچمدار آینده خود را بدون Notch ارائه خواهد داد.
۱۳۹۷/۵/۲۰

شرکت سونی در اوایل سال 2018 از گوشی پرچمدار Xperia XZ2 و مدل ارزان‌قیمت‌تر آن یعنی Xperia XZ2 Compact رونمایی کرد؛ با این‌حال، شایعه شده است که پرچمدار جدیدی توسط ژاپنی‌ها در اواخر ماه اوت و در نمایشگاه IFA 2018 معرفی خواهد شد که احتمالا با نام تجاری Xperia XZ3 در دسترس قرار می‌گیرد. اسناد فاش شده از گوشی‌های جدید سونی، می‌تواند تأیید نماید که حداقل دو گوشی توسط شرکت ژاپنی تا پایان سال 2018 معرفی خواهد شد؛ یکی از این دو با شماره مدل H84XX در حال توسعه است و مدل دیگر با شماره مدل H94XX آماده می‌شود. در اسناد UAProf گوشی Sony H8416 فاش شده است اما از سری H94XX، دو گوشی با شماره مدل H9436 و H9493 رویت شده است.

برای شناسایی نام تجاری احتمالی گوشی‌های جدید سونی، بهتر است نگاهی به شماره مدل پرچمداران پیشین این شرکت ژاپنی داشته باشیم. Xperia XZ2 Premium که در اواسط بهار با صفحه‌نمایش 4K معرفی شده بود، با شماره مدل H81XX توسعه یافته است و Xperia XZ2 نیز با شماره مدل H82XX مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین گوشی Xperia XZ2 Compact نیز با شماره مدل H83XX در آزمون‌های مختلف فاش شده بود. همین موضوع باعث شده است تا گمان کنیم که گوشی جدید سونی با شماره مدل H84XX یک پرچمدار خواهد بود و ممکن است با نام تجاری Xperia XZ3 در دسترس قرار بگیرد. در رابطه با مدل دوم یعنی H94XX، اطلاعات چندانی وجود ندارد؛ سونی هیچ‌گاه گوشی با شماره مدل H9XXX توسعه نداده است. به همین جهت، نمی‌توان حدس زد که Sony H94XX با چه نام تجاری در دسترس قرار خواهد گرفت. البته مدتی پیش اعلام شد که سونی به همراه پرچمدار Xperia XZ3، یک گوشی میان‌رده از خانواده Xperia XA در اواخر ماه اوت ارائه خواهد داد. 

image

صرف‌نظر از نام تجاری گوشی‌های جدید سونی، باید گفت که پرچمدار آینده این شرکت با شماره مدل H8416 به صفحه‌نمایش FHD+ با رزولوشن 1080 در 2160 پکسل مجهز شده است. همچنین مدل‌های دیگر با شناسه H9436 و H9493 نیز به صفحه‌نمایش FHD+ مجهز شده‌اند. با توجه به رزولوشن نمایشگر گوشی‌های جدید سونی، بعید است شرکت ژاپنی پرچمداری را مجهز به ناچ ارائه دهد؛ تعبیه بریدگی در بالای صفحه‌نمایش یکی از روش‌هایی است که سازندگان به منظور افزایش نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه در محصولات خود مورد استفاده قرار می‌دهند و تاکنون اپل، ال‌جی، هوآوی، شیائومی و OnePlus محصولاتی را با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش ارائه داده‌اند. حتی گوگل نیز درنظر دارد تا پرچمدار Pixel 3 XL را در اواخر سال 2018 با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش به بازار عرضه نماید.

لازم به‌ذکر است که به طور مشابه در شبکه Weibo، به مشخصات مشابهی برای گوشی‌های H8416، H9436 و H9493 اشاره می‌شود. همچنین ظاهرا شرکت ژاپنی پرچمداری را با مشخصات رده‌بالا از جمله تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام، شش یا هشت گیگابایت رم، 64 یا 128 گیگابایت حافظه، صفحه‌نمایش 5.99 اینچی OLED و فناوری دوربین Motion Eye Advanced توسعه می‌دهد که در حال‌حاضر با اسم‌رمز Akatsuki شناخته می‌شود. در رابطه با Xperia XZ3 که در اواخر ماه اوت معرفی خواهد شد، باید گفت که این مدل احتمالا از یک دوربین تکی 48 مگاپیکسلی بهره خواهد برد؛ هرچند، صحت این ادعا هنوز مشخص نشده است. ضمن اینکه احتمالا جانشین Xperia XZ2 با سیستم‌عامل Android Pie همراه خواهد بود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)