خانهاخبار
افشای کدهای مربوط به Pixelbook 2؛ نسل دوم کروم‌بوک گوگل در راه است

افشای کدهای مربوط به Pixelbook 2؛ نسل دوم کروم‌بوک گوگل در راه است

کدهایی که اخیرا فاش شده است، تأیید می‌کند گوگل محصول جدیدی را مجهز به کروم توسعه می‌دهد؛ Pixelbook 2 ممکن است یک لپ‌تاپ جداپذیر یا تبلت هیبریدی باشد!
۱۳۹۷/۵/۲۰

گوگل در تاریخ 4 اکتبر از محصولات جدیدش رونمایی خواهد کرد؛ در حالی‌که تمرکز غول اینترنت روی پرچمداران جدیدش از سری «پیکسل» یعنی Pixel 3 و Pixel 3 XL معطوف شده، انتظار داریم در نیمه مهر از ساعت‌مچی هوشمند Pixel Watch (اولین ساعت‌ هوشمند گوگل که با سیستم‌عامل Android Wear همراه شده است) و لپ‌تاپ Pixelbook 2 رونمایی شود. گوگل اولین کروم‌بوک خود از سری «پیکسل» را سال 2017 با نام تجاری Pixelbook ارائه داده بود و انتظار می‌رود که در اواخر سال جاری میلادی شاهد عرضه نسل جدید آن باشیم.

به‌تازگی جزئیاتی به‌دست آمده است که تأیید می‌کند گوگل یک لپ‌تاپ مجهز به سیستم‌عامل کروم توسعه می‌دهد. کدهایی که در Chromium Gerrit ارائه شده است و به یک محصول مجهز به سیستم‌عامل کروم با نام Atlas اشاره دارد، می‌تواند تأیید کند که Atlas یک کروم‌بوک با برند «پیکسل» خواهد بود. در این کدها به یک چینش منحصر به فرد برای صفحه‌کلید با نام Create اشاره می‌شود؛ به جای اینکه چینش دکمه‌های صفحه‌کلید مانند «رایانه‌های رومیزی» باشد. علاوه‌براین، مشخص شده است که محصول مذکور به دکمه‌ی اختصاصی برای دستیار صوتی «گوگل اسیستنت» مجهز خواهد شد؛ ظاهرا بخشی از کدها از محصولی با نام Eve برداشت شده که سال گذشته با نام «پیکسل‌بوک» معرفی شد.

image

 به همین جهت، گمان می‌کنیم که Atlas به عنوان یک لپ‌تاپ از سری «پیکسل‌بوک» عرضه خواهد شد و سیستم‌عامل کروم گوگل را اجرا می‌کند؛ در بالای صفحه‌کلید پیکسل‌بوک، ساختار متفاوتی برای دکمه‌ها درنظر گرفته شده است و همچنین یک کلید برای دسترسی سریع‌تر به دستیار صوتی گوگل اسیستنت (دستیار صوتی گوگل که مبتنی بر هوش مصنوعی است) تعبیه شده. در کدها مشخص شده است که دکمه اضافی پاور به جای‌ کلید «Ctrl» جای می‌گیرد و همچنی یک کلید اضافی برای دسترسی به دستیار صوتی گوگل اسیستنت وجود دارد.

گنجاندن دکمه‌های اضافی در پیکسل‌بوک 2 باعث شده است که گمان کنیم Atlas به عنوان یک کروم‌بوک جداشدنی نظیر HP Chromebook X2 عرضه خواهد شد یا حتی یک تبلت با سیستم‌عامل Chrome OS است. البته اینکه پیکسل‌بوک 2 به عنوان تبلت عرضه شود؛ دور از ذهن است زیرا نیازی به عرضه آن با صفحه‌کلید وجود ندارد. با این‌حال، گوگل نشان داده است که لوازم جانبی اختصاصی را برای محصولات خود ارائه می‌دهد؛ به عنوان مثال، برای پیکسل‌بوک یک قلم لمسی با برند Pixel ارائه شده بود. به همین جهت، نباید شگفت‌زده شوید که Atlas به عنوان تبلت با سیستم‌عامل کروم عرضه شود و صفحه‌کلید جداگانه‌ای برای آن به فروش برسد؛ البته در صورتی‌که Pixelbook 2 ماهیت یک تبلت را داشته باشد، تعبیه دکمه‌های اضافی پاور و گوگل اسیستنت روی صفحه‌کلید منطقی به‌نظر می‌رسد؛ دکمه‌های اصلی روی بدنه تبلت تعبیه خواهند شد و در صورتی‌که صفحه‌کلید را متصل نمایید، می‌توانید از صفحه‌کلید برای روشن یا خاموش کردن تبلت استفاده کنید یا به دستیار صوتی گوگل اسیستنت دسترسی داشته باشید.

از دیگر مشخصات احتمالی Atlas می‌توان به عرضه آن با حداقل هشت گیگابایت رم و نمایشگر 4K اشاره کرد؛ برد مورد استفاده در این دستگاه مانند نسل قبل یعنی Pixelbook است. همچنین ظاهرا Atlas در دو مدل عرضه خواهد شد که اسم‌رمز Nocturn و Poppy دارند؛ ممکن است یکی از مدل‌ها به عنوان لپ‌تاپ جداشدنی ارائه شود و مدل دیگر طراحی مانند نسل قبل داشته باشد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)