خانهاخبار
پرچمداران 500 دلاری چینی رقیبان سرسخت Galaxy S10

پرچمداران 500 دلاری چینی رقیبان سرسخت Galaxy S10

سامسونگ قرار است Galaxy S10 را به عنوان اولین گوشی خود که به حسگر اثرانگشت مجهز می‌کند، در سال 2019 روانه بازار سازد. در حالی که این ویژگی مهم‌ترین قابلیت پرچمدار مذکور به شمار می‌رفت، برخی سازندگان چینی از پرچمداران تازه‌ای پرده برداشتند که با قیمت حدودی 500 دلار از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برند.
۱۳۹۷/۵/۱۹

سامسونگ در نظر دارد سال آینده پرچمدار Galaxy S10 خود را با چندین قابلیت تازه معرفی کند و تعبیه حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش تنها یکی از این ویژگی‌ها به شمار می‌رود. درواقع این ویژگی دیگر چندان هم تازه نیست چراکه برخی سازندگان چینی موفق شده‌اند گوشی‌های 400 و 500 دلاری خود را با این حسگر بیومتریک معرفی و عرضه کنند. بدین ترتیب Galaxy S10 اصلا اولین گوشی مجهز به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش نخواهد بود و سامسونگ هم نمی‌تواند از این مورد در کمپین‌های تبلیغاتی پرچمدار مذکور بهره ببرد چراکه برای مثال، شیائومی توانسته است پرچمدار Mi 8 خود را در سال 2018 با همین قابلیت و قیمت بسیار ارزان‌تر معرفی کند.

image

جالب توجه است که کمپانی موفق چینی دیگری به نام Meizu هم چند روز پیش از تازه‌ترین پرچمداران خود تحت عناوین Meizu 16 و 16 Plus پرده برداشت. هر دو مدل مذکور به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز شده‌اند و سازنده قصد دارد آن‌ها را به قیمت ارزان روانه بازار سازد. این تغییر در طراحی علاوه بر تلاش برای مدرن‌ کردن گوشی همچنین باعث شده است حاشیه پایین صفحه هم باریک‌تر شود و فضای بیشتری به صفحه نمایش اختصاص یابد. حاشیه بالای صفحه هم باریک‌تر شده و بدین ترتیب Meizu موفق شده است دو گوشی تمام صفحه سطح بالا را توسعه دهد و معرفی کند.

هر دو گوشی Meizu 16 و 16 Plus از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرند و در دو نسخه با میزان رم 6 و 8 معرفی شده‌اند. این پرچمداران همچنین در نسخه‌هایی با حافظه داخلی 64 و 256 گیگابایت توسعه یافته‌اند و براساس همین تنظیمات کانفیگ به طور متفاوت قیمت‌گذاری شده‌اند. نسخه استاندارد گوشی 6 اینچی Meizu 16 از 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و 400 دلار قیمت دارد در حالی که سطح بالاترین نسخه این دوگانه Meizu 16 Plus با صفحه 6.5 اینچی و کانفیگ 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به شمار می‌رود که قیمت آن 585 دلار است.

image

این پرچمداران چینی تازه به دوربین اصلی دوگانه با لنزهای 20 و 12 مگا پیکسلی مجهز شده‌اند که امکان بزرگنمایی تا 3 برابر را هم میسر می‌سازند. لنز ثانویه این ماژول از نوع تله فوتو در نظر گفته شده که دیافراگم آن 1.8 است و همچنین یک لنز 20 مگا پیکسلی هم در حاشیه باریک پنل جلو قرار گرفته که از وضعیت پرتره هم پشتیبانی می‌کند.

تنها ایراد و انتقاد واردشده به پرچمداران Meizu 16 و 16 Plus درباره باتری 3010 و 3640 میلی آمپر ساعتی‌شان است. البته هنوز نمی‌توان درباره عملکردشان قضاوت کرد و ابتدا باید منتظر بمانیم تا رسما عرضه شوند. به طور کلی تحلیل گران می‌گویند آنچه قرار بود مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی در پرچمدار Galaxy S10 سامسونگ باشد، حالا در گوشی‌های 400 دلاری بازار هم دیده می‌شود. سامسونگ بهتر است تمهیدات بهتر دیگری برای پرچمدار بعدی خود بیندیشد و Galaxy S10 را که احتمالا حداقل 700 دلار قیمت دارد، به قابلیت‌های جذاب دیگری مجهز کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Marsad

۱۳۹۷/۵/۲۳
سامسونگ با این قیمتایی ک رو گوشیاش میذاره داره مشتریاشو یکی یکی میپرونه

افشین

۱۳۹۷/۵/۲۰
تبلیغات میزو بود یا مقاله؟