خانهاخبار
ویژگی جذاب گلکسی نوت 9 که تمامی گوشی‌های هوشمند باید به آن مجهز شوند!

ویژگی جذاب گلکسی نوت 9 که تمامی گوشی‌های هوشمند باید به آن مجهز شوند!

معرفی گلکسی نوت ۹ به تازگی به پایان رسیده است، بنابراین هنوز معرفی ویژگی‌های جدید و جذاب این فبلت ادامه خواهد داشت. در این مطلب قصد داریم با یک ویژگی جدید از پرچم‌دار جدید سامسونگ آشنا شویم که باید در همه‌ی گوشی‌های هوشمند وجود داشته باشد.
۱۳۹۷/۵/۱۸

شاید عنوان انتخاب شده برای این مطلب کمی اغراق شده به نظر برسد، اما به حدی از این ویژگی جدید خانواده‌ی گلکسی نوت هیچان زده شده‌ایم که این عنوان را برای بیان احساس خود انتخاب کرده‌ایم. سامسونگ امشب در جریان معرفی گلکسی نوت ۹ از ویژگی جدید دوربین این فبلت رونمایی کرد که Lens Smudge نام دارد.

اگر با خواندن نام این ویژگی متوجه کارایی آن نشدید، باید اعلام کنیم که این قابلیت به نوعی خلاقیت سامسونگ برای تمیز نگه داشتن لنز دستگاه است، به این صورت که اگر لنز دوربین کثیف باشد، گوشی پیش از ثبت عکس به شما هشدار می‌دهد تا آن را تمیز کنید. اما سامسونگ چطور چنین امری را ممکن کرده است؟ در حال حاضر نمی‌دانیم و باید منتظر توضیحات بیشتری از سوی این شرکت باشیم.

image

تا زمانی که سامسونگ چگونگی تشخیص کثیفی لنز دوربین و کارکرد این ویژگی دروبین نوت ۹ را توضیح نداده است، نمی‌دانیم که این یک ویژگی کاملا نرم افزاری است یا از سنسور و سخت افزار خاصی هم برای تحقق آن استفاده شده است. آنچه مسلم است، این ویژگی یک نقطه‌ی مثبت برای دوربین گلکسی نوت ۹ به شمار می‌آید، اما شاید برای افرادی که وسواس زیادی درباره‌ی گوشی هوشمند خود به خرج می‌دهند و دائما لنز آن را تمیز می‌کنند، کاربردی به نظر نیاید. نکته‌ی مثبت دیگر این است که هر دو دوربین اصلی و دوربین سلفی گلکسی نوت ۹ به این ویژگی مجهز شده‌اند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (60 نظر)

reza_j_l

۱۳۹۷/۵/۲۲
با توجه به استفاده از چیپ اکزینوس جدید سامسونگ، این ویژگی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنه که هوشمندتر شده و مشکلات موجود در تصویر رو به کاربر اطلاع می‌ده. متاسفانه منبع اصلی خبر خیلی خوب به این موضوع نپرداخته و ما هم بخاطر حجم زیاد مطالب وقت زیادی صرفش نکردیم. بابت بی‌اطلاعی خودم و کوتاهی صورت گرفته از مخاطبین عزیز عذرخواهی می‌کنم.

امیر

۱۳۹۷/۵/۱۹
S8 هم خیلی وقته همین ویژگی رو داره

mehdi

۱۳۹۷/۵/۱۹
این قابلیت رو note 8 ام هست ...

ardavan

۱۳۹۷/۵/۱۹
S9 هم این قابلیت رو داره.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۱۹
چیز جدیدی نیست. الان گوشیِ بنده گلکسی‌s8 است و موقع "سلفی" نیاز باشه هشدار میده که لنز را تمیز کنید