خانهاخبار
سامسونگ رسما از گلکسی نوت 9 رونمایی کرد

سامسونگ رسما از گلکسی نوت 9 رونمایی کرد

جدیدترین پرچمدار سامسونگ با نام تجاری Galaxy Note 9 به صورت رسمی با نمایشگر Infinity Display و دوربین دوگانه معرفی شد.
۱۳۹۷/۵/۱۸

پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و انتشار شایعات مختلف، سامسونگ در یک مراسم تحت عنوان Galaxy Unpacked از پرچمدار خود برای نیمه دوم سال 2018 پرده برداشت. جدیدترین کهشکانی سامسونگ با نام تجاری Galaxy Note 9 راهی بازار خواهد شد و کره‌ای‌ها ادعا می‌کنند که جانشین گلکسی نوت 8  طرفداران را با ویژگی‌های منحصر به فرد خود شگفت‌زده خواهد کرد.

image

مشخصات سخت‌افزاری و طراحی

از نظر طراحی، Galaxy Note 9 شباهت زیادی به نسل قبل دارد؛ به‌طوری‌که تشخیص این گوشی از Galaxy Note 8 چندان ساده نیست! سامسونگ هیچ تمایلی به پیروی از ترند این روزهای موبایل یعنی تعبیه بریدگی در بالای نمایشگر نشان داده است و همین موضوع باعث شده تا حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش در پرچمدار Galaxy Note 9 حفظ شود. البته سامسونگ موفق شده است تا حد مناسبی، حاشیه‌های اطراف نمایشگر را باریک نگه دارد و به این شکل، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه را به حد مطلوبی برساند.

image

مهم‌ترین تغییری که در پرچمدار سامسونگ برای نیمه دوم سال 2018 اعمال شده، جای‌گیری متفاوت سنسور اثرانگشت است؛ با انتقال حسگر اثرانگشت به پایین دوربین اصلی، اکنون راحت‌تر می‌توانید از آن برای احراز هویت خود استفاده کنید. البته پرچمدار Galaxy Note 9 روش‌های دیگری را برای احراز هویت کاربران ارائه می‌دهد که بعدا به آن خواهیم پرداخت. سنسورهای دوربین به صورت افقی در کنار یک‌دیگر جای گرفته‌اند؛ بدین شکل، سامسونگ تلاش نموده تا Galaxy Note 9 را به شیوه متفاوتی نسبت به Galaxy S9 Plus طراحی نماید. هر دو گوشی که از آن‌ها نام برده شد، به دوربین دوگانه مجهز شده‌اند و جالب است بدانید که دوربین کاملا مشابهی دارند.

پرچمدار امسال سامسونگ از یک صفحه‌نمایش 6.4 اینچی استفاده می‌کنند؛ نوع پنل نمایشگر Super AMOLED بوده و رزولوشن صفحه‌نمایش QHD+ است. به دلیل نسبت ابعاد 18.5 به 9 نمایشگر، رزولوشن صفحه‌نمایش به 1440 در 2960 پیکسل افزایش یافته است. در مجموع، شباهت چشمگیری میان نمایشگر Galaxy Note 9 و نسل قبل وجود ندارد؛ البته اگر از افزایش نسبی اندازه نمایشگر صرف‌نظر نمایید. لازم به‌ذکر است که سامسونگ مجددا پنل نمایشگر گوشی جدیدش را با نام تجاری Infinity Display معرفی نموده؛ چنین نمایشگری برای اولین‌بار به همراه Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus ارائه شده بود.

image

جانشین Galaxy Note 8 از تراشه اگزینوس 9810 یا اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده می‌کند؛ چیپ‌ست اگزینوس 9810 که پیش‌تر شاهد استفاده از آن در پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus بودیم، از هشت هسته پردازشی برخوردار است و بر مبنای نسل دوم لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه یافته. همین موضوع باعث شده است تا مصرف انرژی پردازنده گلکسی نوت 9 نسبت به چیپ‌ست  اگزینوس 8895 گلکسی نوت 8 کم‌تر باشد. لازم به‌ذکر است که در بازار کشورمان نسخه اگزینوس 9810 گلکسی نوت 9 عرضه خواهد شد اما در ایالات متحده و چین، از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده می‌شود. چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام نیز که لیتوگرافی 10 نانومتری دارد، پیش‌تر در نسخه آمریکا و چین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس مورد استفاده قرار گرفته است. به‌ گفته‌ی سامسونگ، عملکرد پردازنده گلکسی نوت 9 نسبت به نسل قبل تا 33 درصد و عملکرد واحد پردازشگر گرافیکی تا 23 درصد افزایش یافته است. 

سامسونگ برای بهبود عملکرد گوشی جدیدش، آن‌را به شش گیگابایت رم مجهز کرده است؛ نسل قبل نیز از شش گیگابایت رم بهره می‌گرفت. شش گیگابایت رم، عملکرد قابل قبولی را در زمینه مالتی‌تسکینگ ارائه خواهد داد. همچنین Galaxy Note 9 در دو مدل با 128 و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد و تمامی نسخه‌ها از کارت حافظه Micro SD تا سقف 512 گیگابایت حافظه پشتیبانی می‌کنند. لازم به‌ذکر است که نسخه 512 گیگابایتی گلکسی نوت 9 به هشت گیگابایت رم مجهز شده است؛ پیش‌تر نیز شایعاتی مبنی بر عرضه این مدل منتشر شده بود. 

image

سامسونگ در زمینه عکاسی، مدعی است که Galaxy Note 9 بهتر از نسل قبل خواهد بود؛ با وجود اینکه هر دو گوشی به دوربین دوگانه مجهز شده‌اند اما یکی از سنسورهای 12 مگاپیکسلی در پرچمدار جدید سامسونگ، یک لنز با دیافراگم متغیر F1.5 یا F.4 دارد. این موضوع باعث خواهد شد تا گوشی در در محیط‌های کم‌نور با تغییر دهانه لنزی سنسور 12 مگاپیکسلی به F1.5، در زمینه عکاسی نسبت به نسل قبل عملکرد بهتری داشته باشد. مشابه این دوربین پیش‌تر در فبلت Galaxy S9 Plus مورد استفاده قرار گرفته است که بررسی‌های منتشر شده نشان می‌دهد مدل Plus گلکسی اس 9 در زمینه عکاسی یکی از بهترین گوشی‌های بازار است و امیدواریم که گلکسی نوت 9 نیز بتواند عملکرد مناسبی را ارائه دهد.

سامسونگ برای تمایز بخشیدن به دوربین پرچمدار جدیدش، هوش مصنوعی را به Galaxy Note 9 آورده است؛ هوش مصنوعی با تشخیص صحنه‌های عکاسی که 20 مورد مختلف را شامل می‌شود، تقریبا به کاربران اطمینان خواهد داد که هیچ عکس نامناسبی گرفته نمی‌شود؛ بسته به صحنه‌ی عکاسی، کنتراست، سفیدی و ... تغییر پیدا می‌کند. چنین قابلیتی به همراه پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus ارائه نشده بود اما فعلا نمی‌دانیم که آیا هوش مصنوعی برای پرچمداران نیمه اول سال 2018 سامسونگ ارائه خواهد شد یا کره‌ای‌ها آن‌را به جدیدترین پرچمدار خود از سری Galaxy Note محدود نگه می‌دارند. به لطف دوربین دوگانه گلکسی نوت 9 می‌توانید عکس‌های پرتره به ثبت برسانید که سامسونگ آن‌را Live Focus می‌نامد. قابلیت دیگر دوربین اصلی، تشخیص نقص را در هنگام عکاسی امکان‌پذیر می‌کند؛ گلکسی نوت 9 وجود هرگونه نقصی را به کاربران اطلاع می‌دهد تا بدون آنکه لحظه موردنظرشان از دست برود، بتوانند آن را به بهترین شکل ثبت کنند. اگر عکسی که می‌خواهید بگیرید تار باشد، سوژه چشم‌هایش بسته باشد، لنز کثیف باشد یا حتی نور پس‌زمینه بر کیفیت عکس تاثیربگذارد، گوشی فورا به شما اطلاع خواهد داد.

image

دوربین گلکسی نوت 9 همچنین قادر به ثبت ویدیوی صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p است؛ ضمن اینکه مدت زمان ثبت ویدیوهای صحنه آهسته نسبت به گلکسی اس 9 پلاس، به دو برابر افزایش یافته و به 0.4 ثانیه رسیده است. در حالت عادی، می‌توانید ویدیوهایی حداکثر با نرخ 60 فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K به ثبت برسانید. لازم به‌ذکر است که Galaxy Note 9 از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز استفاده می‌کند. دوربین سلفی جدیدترین پرچمدار سامسونگ همچنین قابلیت AR Emoji را ارائه می‌دهد؛  براساس اسکن صورت، این ویژگی اموجی خواهد ساخت و می‌توانید آن‌را برای دوستان خود ارسال نمایید.

باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت از دیگر مشخصات سخت‌افزاری است که سامسونگ برای پرچمدار Galaxy Note 9 تدارک دیده؛ باتری این گوشی به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع به سرعت شارژ خواهد شد و کاربران را برای شارژ دستگاه معطل نمی‌گذارد. لازم به‌ذکر است که Galaxy Note 9 از باتری بهره می‌گیرد که ظرفیت آن نسبت به باتری تعبیه شده در پرچمداران Galaxy S9 Plus و Galaxy Note 8 نیز بیشتر است. 

image

قلم S-Pen نیز که هویت محصولات خانواده Galaxy Note است، به همراه گلکسی نوت 9 ارائه می‌شود؛ این قلم با پشتیبانی از 4096 سطح فشار، تجربه‌ای خیره‌کننده را در زمینه طراحی و یادداشت‌برداری به ارمغان خواهد آورد و اکنون قابلیت‌های آن ارتقا یافته است. نسخه جدید قلم S-Pen به لطف پشتیبانی از بلوتوث می‌تواند آهنگ یا فیلم در حال پخش را کنترل نموده یا حتی می‌توانید به کمک آن عکس بگیرید. به گفته‌ی سامسونگ تنها با چند ثانیه شارژ S-Pen، این قلم لمسی برای 30 دقیقه قابل استفاده خواهد بود؛ ضمن اینکه قلم با جای‌گیری درون گوشی شارژ می‌شود. 

image

پرچمدار جدید سامسونگ از داک DeX بی‌نیاز است؛ برای اینکه آن‌را به مانیتور یا یک نمایشگر بزرگ متصل کنید، تنها کافی است از یک مبدل USB Type-C استفاده نمایید. با قابلیت Samsung Desktop Exprience می‌توانید محیط کاربری سیستم‌عامل اندروید را شبیه به یک رایانه رومیزی کنید؛ بدین شکل، اجرای چندین برنامه به صورت هم‌زمان ممکن خواهد بود و همچنین اندازه پنجره برنامه‌ها تغییر پیدا می‌کند. ضمن اینکه ماوس و صفحه‌کلید نیز به گوشی متصل می‌شود و تایپ یا در جست‌وجو در اینترنت برای کاربران ساده‌تر خواهد شد. 

مشخصات کامل گلکسی نوت 9 را در جدول زیر مشاهده کنید:

مشخصات گلکسی نوت 9

صفحه نمایش

۶.۴ اینچ، Quad HD+ سوپرآمولد، رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ (۵۱۶ پیکسل در هر اینچ)

* صفحه به عنوان یک مستطیل کامل در نظر گرفته شده است؛ بدون اینکه گوشه‌های گرد شده محاسبه شود.

* رزولوشن پیش‌فرض Full HD+ است و قابلیت تغییر به Quad HD+  در تنظیمات وجود دارد.

دوربین

دوربین اصلی : دوربین دوگانه با دو لرزش‌گیر اپتیکال مجزا

  • لنز واید : سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دوئال پیکسل Super Speed، فوکوس خودکار، گشودگی دیافراگم F1.5/F2.4، لرزش‌گیر اپتیکال مجزا
  • لنز تله فوتو : سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، فوکوس خودکار، گشودگی دیافراگم F2.4، لرزش‌گیر اپتیکال مجزا / ۲برابر زوم اپتیکال، ۱۰ برابر زوم دیجیتال

دوربین سلفی:  سنسور ۸ مگاپیکسل، فوکوس خودکار، گشودگی دیافراگم F1.7

بدنه

ابعاد: ۱۶۱.۹ x۷۶.۴ x۸.۸ میلی‌متر ؛ وزن: ۲۰۱ گرم، دارای استاندارد IP68

ابعاد BLE S Pen: ۵.۷  x  ۴.۳۵  x ۱۰۶.۳۷ میلی‌متر، وزن ۳.۱ گرم، استاندارد IP68

*دارای استاندارد IP68 مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار. براساس آزمایشات انجام شده مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه.

پردازنده

اگزینوس 9810  با هشت هسته‌ (Max. 2.7 GHz + 1.7 GHz)، ۶۴ بیت، ۱۰ نانومتری

اسنپدراگون 845 کوالکام با هشت هسته (Max. 2.8 GHz + 1.7 GHz)، ۶۴ بیت، ۱۰ نانومتری

نسخه مجهز به تراشه اگزینوس در ایران عرضه خواهد شد.

حافظه

۶ گیگابایت رم از نوع (LPDDR4) ، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت + پشتیبانی از کارت حافظه

۸ گیگابایت رم از از نوع (LPDDR4) ، حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت + پشتیبانی از کارت حافظه

باتری

 ۴۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت

* فناوری شارژ سریع در هر دو حالت بی‌سیم و کابل

* شارژر کابلی سازگار با QC2.0 and AFC

* فناوری شارژ بی‌سیم سازگار با WPC and PMA

سیستم عامل

اندروید ۸.۱ (Oreo)

سیستم تائید هویت

* انواع قفل بیومتریک: اسکنر چشم، سنسور اثر انگشت، سیستم تشخیص چهره

* اسکن هوشمند : ترکیبی از فناوری‌های اسکن چشم و تشخیص چهره است که برای باز کردن راحت‌تر گوشی استفاده شده و امنیت را در موارد معینی از خدمات تایید هویت ارتقا می‌دهد.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (34 نظر)

mosi

۱۳۹۷/۵/۲۲
هر وقت خواستی برگردی بگو من بیام جای تو!?

mazileo

۱۳۹۷/۵/۲۰
لنز وایدش دیافراگم دوگانه داره

mazileo

۱۳۹۷/۵/۲۰
مشکل سایه انداختن صفحه نمایش نشان سوختگی پیکسل های صفحه نمایش بوده و به استفاده کاربر برمیگردد
این اتفاق برای دیگر گوشی ها هم خواهد افتاد و صرفا برای نوت 8 نخواهد بود

mazileo

۱۳۹۷/۵/۲۰
همیشه این موضوع مطرح میشه اگر گوشی نوت قبلی رو دارید نیازی به خرید نوت بعدی نیست
مثلا اگر نوت 2 دارید نوت 3 نخرید یا اگر نوت 4 دارید نوت 5 نخرید

سامان

۱۳۹۷/۵/۲۰
سلام فرشاد .لعنت فرستادن به کسی مشکل رو حل نمیکنه.من و تو هستیم که دست به دست هم میدیم و مشکل رو بوجود میاریم.تو اروپا وقتی چیزی گرون میشه کسی سراغش نمیره ولی تو ایران برعکسه وقتی چیزی گرون میشه همه حرص تر و مصمم تر از قبل میشن برای خرید.مشکلات رو گردن این و اون نندازیم لطفا