خانهاخبار
Pixel 3 گوگل با سیستم ناوبری مبتنی بر Gesture ارائه می‌شود

Pixel 3 گوگل با سیستم ناوبری مبتنی بر Gesture ارائه می‌شود

سرپرست تیم تجربه کاربری سیستم‌عامل اندروید اعلام کرده است که گوشی‌های جدید گوگل از سیستم‌ ناوبری مبتنی بر «ژست حرکتی» Android Pie استفاده خواهند کرد.
۱۳۹۷/۵/۱۸

EK Chung، سرپرست تیم تجربه کاربری سیستم‌عامل اندروید گوگل در مصاحبه با Android Central پیرامون برخی از المان‌های طراحی سیستم‌عامل Android Pie توضیح داده است که احتمالا در گوشی‌های جدید گوگل نظیر خانواده Pixel 3 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، سیستم ناوبری جدید Android Pie به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های جدید گوگل فعال است. در صورتی‌که از تغییرات صورت‌ گرفته در سیستم‌ ناوبری Android 9 اطلاع ندارید، باید گفت که گوگل سه دکمه استاندارد Back، Home و Overview را با یک دکمه Back و نوار لمسی جایگزین نموده است و با استفاده از ژست‌های حرکتی مختلف از جمله کشیدن نوار به بالا یا لمس این نوار، می‌توانید به صفحه اصلی بازگردید یا به برنامه‌های در حال اجرا دسترسی داشته باشد. همچنین حتی می‌توانید صفحه App Drawer را در هر قسمت از سیستم‌عامل اندروید مشاهده کنید. 

به گفته‌ی سرپرست تیم تجربه کاربری سیستم‌عامل اندروید، هدف از این تغییرات و هر ویژگی‌ دیگری که در Android Pie معرفی شده؛ ساده‌تر نمودن پروسه استفاده از گوشی است تا بدین شکل، کاربر زمان کم‌تری را به اجرای یک برنامه جدید یا ... اختصاص دهد. در همین رابطه اعلام شده است:

گوشی‌های پیکسل قدیمی که از اندروید اوریو به Android P آپدیت شده‌اند، همچنان می‌توانند سه دکمه‌ی لمسی دایره، مربع و مثلث را مشاهده نمایند و البته این امکان برای آن‌ها وجود دارد تا از سیستم ناوبری جدید Android Pie استفاده کنند. (اما) گوشی‌های آینده گوگل، از سیستم ناوبری مبتنی بر Gesture به‌روزرسانی Android Pie استفاده خواهد کرد. 

image

البته وب‌سایت Android Central مدعی است که EK Chung از حذف کامل سیستم ناوبری قدیمی سخن نگفته و سرپرست تیم تجربه کاربری سیستم‌عامل اندروید تنها اعلام کرده است که گوشی‌های جدید گوگل با سیستم ناوبری متفاوت Android Pie همراه خواهند بود. البته گوگل سیستم ناوبری جدید را به سازندگان دیگر تحمیل نخواهد کرد؛ شرکت‌های دیگر می‌توانند همچنان به عرضه گوشی‌های هوشمند خود با سه دکمه‌ی لمسی ادامه دهند یا از سیستم‌ ناوبری جدید Android Pie استفاده کنند. ضمن اینکه ممکن است برخی شرکت‌ها تمایل داشته باشند که سیستم ناوبری منحصر به فردی را برای گوشی‌های هوشمند خود توسعه دهند.

گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL به صورت رسمی در تاریخ 4 اکتبر معرفی خواهند شد. مدل بزرگ‌تر به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز شده است و چهار گیگابایت رم دارد؛ ضمن اینکه سیستم‌عامل Android Pie را اجرا می‌کند. گوشی Pixel 3 نیز احتمالا مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نسبتاً مشابهی را ارائه می‌دهد؛ به همین جهت، بعید نیست جانشین Pixel 2 به چهار گیگابایت رم و تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز شده باشد. براساس شایعات، گوشی Pixel 3 نمایشگر 5.4 اینچی خواهد شد و مدل بزرگ‌تر یعنی Pixel 3 XL به صفحه‌نمایش 6.3 اینچی مجهز خواهد بود. ضمن اینکه گوشی‌های جدید گوگل با یک دوربین عرضه خواهند شد و جانشین Pixel 2 XL مانند آیفون 10 و هوآوی پی 20 پرو در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی دارد. همچنین این احتمال وجود دارد که پرچمداران 2018 گوگل با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ارائه شوند و حتی شایعه شده است که گوگل شارژر بی‌سیم مخصوصی را برای پرچمداران خود توسعه می‌دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)