خانهاخبار
با ویژگی Adaptive Battery در اندروید پای آشنا شوید

با ویژگی Adaptive Battery در اندروید پای آشنا شوید

گوگل به تازگی نسخه‌ی رسمی اندروید 9 را با نام اندروید پای عرضه کرده است که ویژگی‌های جدیدی به این سیستم عامل اضافه نموده. به زودی در جی‌اس‌ام شما را با مهم‌ترین این ویژگی‌ها آشنا خواهیم کرد، اما فعلا قصد داریم تا ویژگی مهم Adaptive Battery یا باتری تطبیق پذیر در اندروید 9 را بررسی کنیم.
۱۳۹۷/۵/۱۷

ویژگی Adaptive Battery حاصل همکاری بخش اندروید گوگل با Deepmind است. دیپ مایند بخشی از هلدینگ آلفابت است که به هوش مصنوعی اختصاص دارد. گوگل با ارایه‌ی این ویژگی در حل مشکل مصرف باتری در سیستم عامل اندروید گام مهمی برداشته است که عمر باتری بیشتری را با یک بار شارژ دستگاه ارایه می‌کند.

چند سالی است که گوگل سخت تلاش می‌کند تا مصرف باتری در اندروید را بهتر مدیریت کند و راه‌کارهایی را نیز ارایه کرده است. اما به نظر می‌رسد Adaptive Battery راه حلی جالب و کاربردی باشد که با بهره گیری از هوش مصنوعی می‌تواند عادات کاربر را تشخیص دهد، تنظیمات مورد نیاز را اعمال و سپس مصرف باتری در پس زمینه را کنترل کند.

image

این ویژگی با توجه به استفاده‌ی روزانه‌ی کاربر از گوشی هوشمند، می‌آموزد که چطور عمر باتری را افزایش دهد. برای این‌ کار، از اقداماتی مانند فعال کردن حالت Deep Sleep در زمان‌هایی که شما از گوشی استفاده نمی‌کنید و یا پاکسازی حافظه‌ی گوشی از اپ‌هایی که برای مدت طولانی استفاده نشده‌اند کمک گرفته می‌شود. برای مثال، شما اگر شما هر روز ساعت ۷ صبح از خواب بیدار شوید و ایمیل، توییتر با هر شبکه اجتماعی و پیام رسان دیگری را چک کنید، اما تا زمان ناهار دیگر به سراغ آن‌ها نروید؛ اندروید پای متوجه می‌شود که می‌تواند این اپ‌ها را ببندد و از رفرش شدن آن‌ها جلوگیری کند که این امر در کاهش مصرف باتری تاثیر مثبتی خواهد داشت. این کار برای اندروید ساده است؛ زیرا این سیستم عامل تمامی کارهایی را که با دستگاه انجام می‌دهید زیر نظر دارد. البته باید بدانید که برای آشنایی گوشی هوشمند اندرویدی با عادات شما، نیاز است مدتی با این دستگاه تعامل داشته باشید و سپس انتظار مشاهده‌ی تاثیر استفاده از ویژگی‌ Adaptive Battery در میزان مصرف انرژی دستگاه را داشته باشید و اگر شیوه‌ی تعامل شما با گوشی در روزهای مختلف با هم تفاوت داشته باشد، نمی‌توانید نهایت بهره را ببرید.

یکی دیگر از مزیت‌های «باتری تطبیق پذیر»، بهینه سازی اپلیکیشن‌هاست؛ به نحوی که اندروید پای با نگه داشتن داده‌های اپلیکیشن‌هایی که مداوم از آن‌ها استفاده می‌کنید، پس از باز شدن قفل دستگاه و فعال شدن گوشی سریعا آن‌ها را آماده‌ی اجرا خواهد کرد و نیاز نیست که منتظر لود شدن داده‌های قبلی و بک آپ گیری سیستم عامل از آن‌ها باشید. در حالی که ممکن است بسیاری از شما تصور کنید که نگه داشتن داده‌ها در حافظه رم باعث کند شدن گوشی هوشمندتان می‌شود یا مصرف باتری را افزایش می‌دهد، اما استفاده از داده‌های قبلی باعث کاهش پردازش‌ مجدد اطلاعات می‌شود و به علاوه، نیازی نیست منتظر لود شدن اپ‌ها باشم. در ادامه، اپلیکیشن‌هایی که استفاده نمی‌کنید یا کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید نیز پس از اتمام کار با آن‌ها و بستن‌شان، از حافظه‌ حذف می‌شوند تا زمان دیگری که دوباره بخواهید از آن استفاده کنید.

در حال حاضر Adaptive Battery بهترین روش برای ذخیره‌ی انرژی در اندروید نیست، اما گوگل تصمیم گرفته در اندروید پای از آن بهره بگیرد. گوگل مدتی قبل قابلیتی به نام Doze را معرفی کرده بود و طی چند سال آن را بهبود بخشید، اما نتیجه‌ی چندان موفقیت آمیزی در پی نداشت. به نظر می‌رسد با توجه به استفاده از هوش مصنوعی در باتری تطبیق پذیر، می‌توان به آینده‌ی این قابلیت جدید امیدوار بود. 

با در نظر گرفتن این موضوع که کمتر از یک هفته از معرفی اندروید ۹ پای می‌گذرد و تنها برای گوشی‌های پیکسل و مدل‌های محدودی عرضه شده است، باید منتظر بود و دید که این بار تلاش گوگل برای کاهش مصرف باتری چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)